Minimis og dyredoktoren =)
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 16-10-03 14:59

      Hej =)

   Vi har lige været en tur omkring vores nye dyrlæge. Som nogle
måske husker så har jeg forklaret lidt omkring at min tidligere
dyrlæge fx. ikke mente at det var væsentligt at behandle katten for
orm for det generede den jo ikke og den fik det alligevel igen ....
   Og nu har Mulle så i flere omgange brillieret ved at skide på
gulvet - noget tyndt stads. Så afsted vi måtte. Jeg vil ikke betegne
det egentlig diarré da hun ikke har afføring oftere end de to andre -
det er bare af en meget meget tynd kvalitet (Eller hvad det nu hedder
;).
   Og lillemis er ikke ret glad for det der med transportkasser
(Det hjælper ikke at ha dem stående - det blir hun ikke gladere af!)
og for biler og alting følte jeg mig som verdens ondeste mor! Puha -
hun var som sædvanligt ikke mange sure sild værd hos dyrlægen som
kunne konstatere at hun havde en let feber, at tarmene virkede
anspændte og at hun i øvrigt var meget skidt tilpas over situationen.
   Så jeg er kommet hjem med ormekur til hele banden (Ingen af
damerne har fået ormekur nogensinde - og jeg tror ikke at Simba har
heller hvis jeg skal være ærlig), zoolac til damen samt en 10 dages
penicillinkur. Så må vi se om det går med det der penicillin... Og om
de andre slår os ihjæl under forsøget på at give dem flydende ormekur?
Dyrlægen var forresten noget overrasket over at skulle udlevere
ormekur til 16 kg kat når jeg kun havde 3 men sådan er det jo bare ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Hanne Rasmussen

Dato : 16-10-03 16:48

Det lyder som en rigtig "underholdende" tur. Hjemme hos hedder det ikke en
transportkasse, men en Mive-kasse - gæt selv hvorfor.
Hilsen Hanne

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 16-10-03 17:02

On Thu, 16 Oct 2003 17:48:24 +0200, "Hanne Rasmussen"
<harnebbe@tdcadsl.dk> wrote:

>Det lyder som en rigtig "underholdende" tur. Hjemme hos hedder det ikke en
>transportkasse, men en Mive-kasse - gæt selv hvorfor.

   Jeg er virkelig glad for ( Og det er misserne sikkert også ;)
at dyrlægen ikke bor længere end 5 minutter herfra. Jeg har prøvet at
køre fra Vordingborg til Rødby med en stormiavende hankat i en
transportkasse. _Det_ var satme træls. Jeg kan lige leve med det når
det ikke er længere - men jeg føler mig nu en smule ond. Stakkels kat
- denne gang rystede hun dog ikke ukontrollabelt - ej heller savlede
hun. Så det er vel en slags fremskridt at hun nøjedes med at
hyperventilere. Men hun lader mig ikke komme ret tæt på lige pt :/ Det
gør det unægteligt noget mere besværligt at komme til hende med Zoolac
og penicillinkur - samt ormekur også jo .....*suk* Og hun må ikke få
vådmad fra Pussi mere så det kan vi ikke rigtigt lokke med ... Hjælp!
;)

Fra : Kate

Dato : 16-10-03 22:12

Trine Stubbe Teglbjærg <snoe@nospam.dk> wrote in

> il hende med Zoolac

Faktisk blev jeg overraket over mine kattes reaktion på Zoolac'en. Da
Mowgli flyttede ind havde han også tynd mave, og det var lidt svært for
ham at slippe af med. Efter råd her fra gruppen indkøbte jeg, efter
dyrlægen havde checket ham og fundet ham i orden, en tube Zoolac. Alle
kattene opfattede det som slik. Nu har Johan og Mowgli lidt sarte maver
så Zoolac er blevet en fast bestandel her i hjemmet og jeg holder bare
tube frem, så slikker de selv i sig og ser vældigt fornærmede ud når
jeg fjerner tuben igen

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Malene

Dato : 16-10-03 22:21

Hmm, kan man mon bruge Zoolac som forebyggende middel mod sart mave?

Venlig hilsen
Malene

Fra : Kate

Dato : 16-10-03 22:37

"Malene" <mglesmer@hotmail.com> wrote in news:bmn235$4o$1@sunsite.dk:

> Hmm, kan man mon bruge Zoolac som forebyggende middel mod sart mave?

Det ved jeg ikke om man kan, jeg benytter det kun når de _har_ tynd
mave, for det koster en arm og et ben, næsten.

Fra : Malene

Dato : 16-10-03 23:16

Hvor meget er dine lemmer da værd, Kate?

Fra : Kate

Dato : 17-10-03 23:32

"Malene" <mglesmer@hotmail.com> wrote in news:bmn5bp$ecq$1@sunsite.dk:

> Hvor meget er dine lemmer da værd, Kate?

Uhauha De er skam meget dyre.

Fra : Leyna

Dato : 17-10-03 08:28

On 16 Oct 2003 21:37:07 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Det ved jeg ikke om man kan, jeg benytter det kun når de _har_ tynd
>mave, for det koster en arm og et ben, næsten.

Man kan så, som jeg gør, bruge ganske almindelig A38... hvis man
ellers kan få kattene til at indtage det. Mine vil IKKE!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 17-10-03 23:32

Leyna <webmaster@big-girls.dk> wrote in

> Man kan så, som jeg gør, bruge ganske almindelig A38... hvis man
> ellers kan få kattene til at indtage det. Mine vil IKKE!

Det får mine faktisk også med jævne mellemrum. Ja, dvs de vil faktisk
helst ha' Gaio. Det bryder jeg mig så ikke om, ikke engang med masser
af sukker på.

Zoolac'en har faktisk kun været i brug når det har været vand tyndt,
efter f.eks. for mange daggamle kyllinger for Mowsens vedkommende.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 17-10-03 08:02

On 16 Oct 2003 21:11:51 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>så Zoolac er blevet en fast bestandel her i hjemmet og jeg holder bare
>tube frem, så slikker de selv i sig og ser vældigt fornærmede ud når

   Jaja - Mulle æder med stor fornøjelse kattemalt direkte fra
tuben (De andre er sikkre på at jeg vil så dem ihjæl) - men Zoolac?
Nul putte! Det kan være det blir bedre når hun har fået dyrlægebesøget
lidt væk. Ormekur skal hun jo i øvrigt også ha :/ Penicillinen får hun
i en lille klat leverpostej - så er den klaret ;)

Fra : Leyna

Dato : 17-10-03 08:26

> [...]

>så Zoolac er blevet en fast bestandel her i hjemmet og jeg holder bare
>tube frem, så slikker de selv i sig og ser vældigt fornærmede ud når

Jeg har aldrig fået fat på zoolac, for dyrlægen bor lidt langt væk, og
jeg har ikke de store transportmuligheder, men jeg har forsøgt mig med
ganske almindelig A38 i stedet. Det hjælper helt forrygende... dog kun
på hundene (som er altædende), for kattene _vil_ bare ikke røre det
sure stads. *suk* Heldigvis har ingen af dem problemer med maven for
tiden!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 17-10-03 08:43

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på hundene (som er altædende), for kattene _vil_ bare ikke røre det
> sure stads. *suk* Heldigvis har ingen af dem problemer med maven for

Jeg tillader mig lige at komme med et lille trick . Mine misser syntes
nemlig også, at det der A38 er noget frygtelig surt stads. Lige indtil jeg
"kom til" at tabe et par godbidder ned i skålen med stadset. Så var man
lissom nødt til at fiske dem op igen, for de kunne jo ikke ligge der . Og
der røg altså en del A38 indenbords, før missionen var fuldført!

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Leyna

Dato : 17-10-03 12:08

On Fri, 17 Oct 2003 09:42:40 +0200, "Helle Frederiksen"
<hfFJERN@dlgnet.dk> wrote:

> [...]
>lissom nødt til at fiske dem op igen, for de kunne jo ikke ligge der . Og
>der røg altså en del A38 indenbords, før missionen var fuldført!

HA! Jeg har forsøgt at købe godbidder til katte, og jeg har måtte
kassere dem allesammen. Mine damer er KRÆSNE. Må man spørge hvad du
kom i?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 17-10-03 12:23

> HA! Jeg har forsøgt at købe godbidder til katte, og jeg har måtte
> kassere dem allesammen. Mine damer er KRÆSNE. Må man spørge hvad du
> kom i?
> --

Ja, selvfølgelig må du det .

Det var bare nogle af de godbidder de plejer at få. Og godbidder her hjemme
er såmænd bare tørfoder. Bare det er en anden slags end de får i skålene, så
er de fuldstændig pjattede med det.

Er der ikke et eller andet dine er vilde med, som du kunne forsøge med?

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Leyna

Dato : 17-10-03 17:28

On Fri, 17 Oct 2003 13:23:28 +0200, "Helle Frederiksen"
<hfFJERN@dlgnet.dk> wrote:

>Er der ikke et eller andet dine er vilde med, som du kunne forsøge med?

De kan vældig godt li' tun... men i A38? Ja, nu er det jo selvfølgelig
ikke mig der skal spise det! *G*

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Denise

Dato : 17-10-03 08:52

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
> On 16 Oct 2003 21:11:51 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> Jeg har aldrig fået fat på zoolac, for dyrlægen bor lidt langt væk, og
> jeg har ikke de store transportmuligheder

Hej
Tror du ikke du kan få det tilsendt.

--
Hilsen Denise

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 17-10-03 09:07

On Fri, 17 Oct 2003 09:51:58 +0200, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

>Tror du ikke du kan få det tilsendt.

   Hvis nu A38 virker lisså godt er det vel ikke nødvendigt med
Zoolac? =) Jeg tror muligvis godt at Mulle vil spise A38 =)

Fra : Denise

Dato : 17-10-03 09:12

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> wrote in message

> Hvis nu A38 virker lisså godt er det vel ikke nødvendigt med
> Zoolac? =) Jeg tror muligvis godt at Mulle vil spise A38 =)
> [...]

Det var mest til Leyna, hvor det kun var hundene, der ville have A38.

--
Hilsen Denise

Fra : Leyna

Dato : 17-10-03 12:10

On Fri, 17 Oct 2003 10:12:18 +0200, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

>"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> wrote in message

>Hej
>Det var mest til Leyna, hvor det kun var hundene, der ville have A38.

Må nok osse indrømme at hundene fik lidt sukker ovenpå. Jeg ved ikke
om kattene lader sig "overtale" lige så let!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-10-03 14:27

In article <7fjvovom7hhh1umbt6ocou9hd2045gkout@4ax.com>, Leyna
<webmaster@big-girls.dk> wrote:

> Må nok osse indrømme at hundene fik lidt sukker ovenpå. Jeg ved ikke
> om kattene lader sig "overtale" lige så let!

Tjah - jeg ved godt at man siger at katte ikke kan smage sødt (ret
godt). Men - da jeg spiste A-38 til morgenmad kom jeg altså lidt sukker
i (jeg synes osse det er noget surt stads ) - og det var et stoort
hit at få de sidste skefulde i skålen. Men _uden_ sukker i - nej tak!
Jeg var til at foredrag med Anette Røpke engang, hvor hun osse sagde at
katte ikke kunne smage sødt - og her viste det sig, at der var
adskillige, der havde samme erfaring med A-38 som jeg.
Så - videnskab eller ej - måske du skulle prøve med en smule sukker i
til kattene osse? (Hvis de ikke allerede har smagt på hundenes og
forkastet det, selvfølgelig)

Fra : Leyna

Dato : 17-10-03 12:09

On Fri, 17 Oct 2003 09:51:58 +0200, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

>"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message

>Tror du ikke du kan få det tilsendt.

Det har jeg faktisk ikke tænkt på, men det var da et forsøg værd, hvis
der skulle komme noget på et senere tidspunkt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-03 17:22

Leyna skrev i <news:886vov0uvtpp1leli8dl012049f6q8qloa@4ax.com,>:

> Jeg har aldrig fået fat på zoolac,

Jeg har jo netop erfaret med Dizzy hvor effektivt Zoolac er,
så det skal bare være i huset fremover! Diz synes det smager
herligt!

> for dyrlægen bor lidt langt væk, og
> jeg har ikke de store transportmuligheder,

Det må kunne sendes. Holdbarheden er lang og der er
ikke krav om opbevaring i køleskab.

> men jeg har forsøgt mig med
> ganske almindelig A38 i stedet. Det hjælper helt
> forrygende... dog kun på hundene (som er altædende),
> for kattene vil bare ikke røre det sure stads. suk

Smart hvis A 38 er lige så godt - det er jo noget billigere.
... hmmm - mon ikke misserne vil have det irørt noget tun
eller torskerogn?

--
Mange hilsner
Lotte M