Overførsel af variabler mellem sider???!!!
Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 16-10-03 14:57

Jeg arbejder med Frontpage 2000 og PHP.
Jeg har en loginfunktion, der sender brugeren ind på én side...
på denne side skal brugeren så træffe et valg og så kommer
han/hun ind på en ny side hvor brugernavnet skal bruges igen...
Problemet er så hvordan jeg overfører navnet uden at navnet skal
tastes ind igen... Jeg har tænkt på at lave det som en
"hidden",(jeg har så til at starte med lavet det som en text for
at se om der kommer noget med, men det gør der ikke) men jeg ved
ikke hvordan jeg skalfå det til at virke...
I får lige en stump kode:
//$navn = en PHP-variabel...

$navn = $_REQUEST["navn"]; //Her hentes det indtastede
$pwd = $_REQUEST["pwd"]; //brugernavn og
//password

<form action = "traefpoint.php" Method = "GET" >

<input type="hidden" name="navn" value=" <?php $navn ?> ">

Det er måske fordi det ikke er den rigtige måde at overføre med
PHP....? Jeg skal bruge navnet til en SQL-sætning på en senere
side...
Kan I hjælpe mig med at få det her til at virke....?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-10-03 15:01

Michael Gaardbo Thomsen skrev:

> Jeg har en loginfunktion, der sender brugeren ind på én side...
> på denne side skal brugeren så træffe et valg og så kommer
> han/hun ind på en ny side hvor brugernavnet skal bruges igen...

Nu kender jeg ikke noget til php, men kan man ikke (som i asp)
gemme den slags i en session-variabel?

> I får lige en stump kode:

> <input type="hidden" name="navn" value=" <?php $navn ?> ">

Hvad kommer der til at stå når ovenstående vises? (kig i kildekoden
i din browser).

> Kan I hjælpe mig med at få det her til at virke....?

Du har nok bedre chancer for at få hjælp i php-gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 16-10-03 15:26

> Hvad kommer der til at stå når ovenstående vises? (kig i kildekoden
> i din browser).

Mit gæt er, at der ikke bliver udskrevet noget. Hvis man i stedet skriver sådan:
<?php
echo $navn ?>
har man nok en bedre chance

--
Ryan

Fra : Michael Gaardbo Thom~

Dato : 16-10-03 16:13

Ryan Kristensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Mit gæt er, at der ikke bliver udskrevet noget. Hvis man i stedet skriver sådan:
> [...]
Ja jeg er godt klar over at man skriver ud på den måde...
Lad mig omformulere spørgsmålet... Jeg skal bruge php-variablen $navn i
html-koden... hvordan gør jeg det????

Fra : Lobais

Dato : 16-10-03 17:28

> Ja jeg er godt klar over at man skriver ud på den måde...
> Lad mig omformulere spørgsmålet... Jeg skal bruge php-variablen $navn i
> html-koden... hvordan gør jeg det????

Du uskriver den da, hvad ellers? Det Ryan mente var at du havde skrevet <?php $navn ?>
i dit eksempel, hvad ikke betyder noget.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-10-03 09:39

Ryan Kristensen skrev:

> Mit gæt er, at der ikke bliver udskrevet noget. Hvis man i
> stedet skriver sådan: <?php echo $navn ?>

Det skal nok passe (kender intet til php). Af ren nysgerrighed -
har php ikke noget der svarer til asp's "<%=" - altså en kortere
form af <?php echo ... ?>

I asp kan man skrive:

<%= variabelNavn %> - som svarer til:

<% Response.write variabelNavn %> - som i php formentlig ville
være:

<?php echo $variabelNavn ?>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 17-10-03 14:23

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>har php ikke noget der svarer til asp's "<%=" - altså en kortere
>form af <?php echo ... ?>

Jo da:

<?= $variabel ?>

--