/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dårlig Benzinøkonomi samt tomgang.
Fra : B.Ingebrigtsen


Dato : 16-10-03 11:50

Min kære gamle sierra ner begyndt gå ujævnt i tomgang, jeg har lige skiftet
min lamdasonde da den var defekt, før brugte den en h... masse benzin, det
er blevet lidt bedre men nu falder tomgangen til 400-500 når jeg slipper
gassen, nogen gange går den ud efter et stykke tid stiger den til 700 og
ligger der indtil man sætter igang igen.

Min mapsensor er skiftet, samt alle slanger er gået efter



 
 
Tom (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 16-10-03 14:43



> Min kære gamle sierra ner begyndt gå ujævnt i tomgang, jeg har lige
skiftet
> min lamdasonde da den var defekt, før brugte den en h... masse benzin, det
> er blevet lidt bedre men nu falder tomgangen til 400-500 når jeg slipper
> gassen, nogen gange går den ud efter et stykke tid stiger den til 700 og
> ligger der indtil man sætter igang igen.
>
> Min mapsensor er skiftet, samt alle slanger er gået efter

Du har ikke prøvet at udlæse fejlkoden?
Det er alt for dyrt at skifte på må og få hvis du relativt enkelt kan udlæse
fejlen i computeren.

Men hvad er der tilbage.....gaspotentiometer, EGR ventil, benzintryk/pumpe,
dyser, dårlige ledninger til en af alle sensorene, tempmåler, rpm måler ved
svinghjul, utæt udstødning, utætte pakninger ved manifold ,,,,,,

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Per Beer Hansen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 16-10-03 16:17

Tom wrote:
>
> Men hvad er der tilbage.....gaspotentiometer, EGR ventil,
> benzintryk/pumpe, dyser, dårlige ledninger til en af alle sensorene,
> tempmåler, rpm måler ved svinghjul, utæt udstødning, utætte pakninger
> ved manifold ,,,,,,

Hvad med tomgangsregulatoren ?
Det ville være mit første bud.

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere




Beffer (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Beffer


Dato : 16-10-03 16:41

Hejsa

Minlider af noget af det samme. Jeg er dog nået frem til at det må være
tomgangsmotoren (luftmængde måleren) der har et problem. Har også fået
skiftet en defekt lampdasonde og tjekket mapsensor og det mest trælse er at
der ikke er en fejlkode på computeren. Så havde det jo været lige til.

Hygge
Brian

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f8eb65b$0$30084$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tom wrote:
> >
> > Men hvad er der tilbage.....gaspotentiometer, EGR ventil,
> > benzintryk/pumpe, dyser, dårlige ledninger til en af alle sensorene,
> > tempmåler, rpm måler ved svinghjul, utæt udstødning, utætte pakninger
> > ved manifold ,,,,,,
>
> Hvad med tomgangsregulatoren ?
> Det ville være mit første bud.
>
> --
> Mvh
> Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
> www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
> Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
>
>
>



Per Beer Hansen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 16-10-03 16:59

Beffer wrote:
> Hejsa
>
> Minlider af noget af det samme. Jeg er dog nået frem til at det må
> være tomgangsmotoren (luftmængde måleren) der har et problem. Har
> også fået skiftet en defekt lampdasonde og tjekket mapsensor og det
> mest trælse er at der ikke er en fejlkode på computeren. Så havde det
> jo været lige til.

Tomgangsregulatoren og luftmængde måleren er 2 forskellige ting.
Tomgangsregulatoren sidder på indsugningsslangen/røret, lige over køleren.

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere




Beffer (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Beffer


Dato : 17-10-03 16:24

Hejsa

Tjhaa kært barn har mange navne. Det betyder næsten det samme. Ford
værksteder kalder den en luftmænngde måler. Men det er en tomgangsmotor.
Thats it.

Hygge
Beffer

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:bmmf8a$2sv9$1@news.cybercity.dk...
> Beffer wrote:
> > Hejsa
> >
> > Minlider af noget af det samme. Jeg er dog nået frem til at det må
> > være tomgangsmotoren (luftmængde måleren) der har et problem. Har
> > også fået skiftet en defekt lampdasonde og tjekket mapsensor og det
> > mest trælse er at der ikke er en fejlkode på computeren. Så havde det
> > jo været lige til.
>
> Tomgangsregulatoren og luftmængde måleren er 2 forskellige ting.
> Tomgangsregulatoren sidder på indsugningsslangen/røret, lige over køleren.
>
> --
> Mvh
> Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
> www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
> Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
>
>
>



Per Beer Hansen (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 17-10-03 18:44

Beffer wrote:
> Hejsa
>
> Tjhaa kært barn har mange navne. Det betyder næsten det samme. Ford
> værksteder kalder den en luftmænngde måler. Men det er en
> tomgangsmotor. Thats it.
>

På alle de Ford'er jeg har set med EFI, har der både været en
luftmængdemåler OG en tomgangsregulator/ventil.
Og de er ikke bygget sammen i en enhed.
På en DOHC'er sidder luftmængdemåleren lige efter luftfilteret (en stor alu
"kasse"), og tomgangsregulatoren sidder lidt længere henne ad
indsugningsrøret.

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere




Beffer (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Beffer


Dato : 17-10-03 22:44

Hejsa

Jeg ved ikke hvad bil du kigger på men de DOHC med efi jeg har skruet i nu
sidder der nu kun 1 måler efter luftfilterkassen nemlig tomgangsmotoren
eller luftmængdemåleren om du vil. Mapsensoren sidder på venster inderskærm
ligeover for efién. Jeg ved ikke hvordan det ser ud før ´91 men efter ved
jeg. Min egen er fra 4/93 og enanden er fra 1/91 og de er fuldstændig
identiske.

Hygge
Brian
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:bmp9oi$19lm$1@news.cybercity.dk...
> Beffer wrote:
> > Hejsa
> >
> > Tjhaa kært barn har mange navne. Det betyder næsten det samme. Ford
> > værksteder kalder den en luftmænngde måler. Men det er en
> > tomgangsmotor. Thats it.
> >
>
> På alle de Ford'er jeg har set med EFI, har der både været en
> luftmængdemåler OG en tomgangsregulator/ventil.
> Og de er ikke bygget sammen i en enhed.
> På en DOHC'er sidder luftmængdemåleren lige efter luftfilteret (en stor
alu
> "kasse"), og tomgangsregulatoren sidder lidt længere henne ad
> indsugningsrøret.
>
> --
> Mvh
> Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
> www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
> Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
>
>
>



Per Beer Hansen (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 17-10-03 23:28

"Beffer" <brian.lene@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3f906282$0$54864$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Hejsa
>
> Jeg ved ikke hvad bil du kigger på men de DOHC med efi
> jeg har skruet i nu sidder der nu kun 1 måler efter
> luftfilterkassen nemlig tomgangsmotoren eller
> luftmængdemåleren om du vil. Mapsensoren sidder på
> venster inderskærm ligeover for efién. Jeg ved ikke
> hvordan det ser ud før ´91 men efter ved jeg. Min egen er
> fra 4/93 og enanden er fra 1/91 og de er fuldstændig
> identiske.
>

Jeg må til dels nok give dig ret, da jeg har siddet og sovet og blandet
OHC'eren sammen med DOHC'eren inde i mit hovede, sorry.
På DOHC'eren sidder der ganske rigtigt ikke en luftmængdemåler (som der gør
på OHC'eren).
Den "tomgangsmotor" du refererer til, er "kun" en magnetventil (som også
sidder på OHC'eren), og dens funktion er udelukkende at regulere tomgangen,
den har ikke nogen måle-funktion.
Endnu engang sorry for min "soven i timen".

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video
online Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere






Beffer (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Beffer


Dato : 17-10-03 23:48

Hejsa

Hey alt iorden makker. Alle kan huske forkert.

Hygge
Beffer

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:bmpqe7$22c8$1@news.cybercity.dk...
> "Beffer" <brian.lene@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f906282$0$54864$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> > Hejsa
> >
> > Jeg ved ikke hvad bil du kigger på men de DOHC med efi
> > jeg har skruet i nu sidder der nu kun 1 måler efter
> > luftfilterkassen nemlig tomgangsmotoren eller
> > luftmængdemåleren om du vil. Mapsensoren sidder på
> > venster inderskærm ligeover for efién. Jeg ved ikke
> > hvordan det ser ud før ´91 men efter ved jeg. Min egen er
> > fra 4/93 og enanden er fra 1/91 og de er fuldstændig
> > identiske.
> >
>
> Jeg må til dels nok give dig ret, da jeg har siddet og sovet og blandet
> OHC'eren sammen med DOHC'eren inde i mit hovede, sorry.
> På DOHC'eren sidder der ganske rigtigt ikke en luftmængdemåler (som der
gør
> på OHC'eren).
> Den "tomgangsmotor" du refererer til, er "kun" en magnetventil (som også
> sidder på OHC'eren), og dens funktion er udelukkende at regulere
tomgangen,
> den har ikke nogen måle-funktion.
> Endnu engang sorry for min "soven i timen".
>
> --
> Mvh
> Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
> www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video
> online Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere
>
>
>
>
>



Uffe Bærentsen (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 18-10-03 00:19


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:bmp9oi$19lm$1@news.cybercity.dk...
> Beffer wrote:
> > Hejsa
> >
> > Tjhaa kært barn har mange navne. Det betyder næsten det samme. Ford
> > værksteder kalder den en luftmænngde måler. Men det er en
> > tomgangsmotor. Thats it.
> >
>
> På alle de Ford'er jeg har set med EFI, har der både været en
> luftmængdemåler OG en tomgangsregulator/ventil.
> Og de er ikke bygget sammen i en enhed.
> På en DOHC'er sidder luftmængdemåleren lige efter luftfilteret (en stor
alu
> "kasse"), og tomgangsregulatoren sidder lidt længere henne ad
> indsugningsrøret.

Har kigget noget på min DOHC.
Jeg kan ikke finde nogen luftmængdemåler............
Hvordan bliver luftmængden målt?
Jeg kan se at styringen får input fra MAP-sensor og fra gasspjæld-position.
Men hvad er der mere til at indikere luftmængden på en DOHC motor?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Hans Paulin (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 18-10-03 07:11

Uffe Bærentsen wrote:

> Har kigget noget på min DOHC.
> Jeg kan ikke finde nogen luftmængdemåler............

news:bmpqe7$22c8$1@news.cybercity.dk
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Uffe Bærentsen (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 19-10-03 13:18


"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> skrev i en meddelelse
news:bmqlil$7sc$1@news.cybercity.dk...
> Uffe Bærentsen wrote:
>
> > Har kigget noget på min DOHC.
> > Jeg kan ikke finde nogen luftmængdemåler............
>
> news:bmpqe7$22c8$1@news.cybercity.dk

Hvordan i Nusers lille hundehus, finder styringen så ud af luftmængden?
PS. Den finder ud af luftmængden, bilen kører fint

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



jan@stevns.net (19-10-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-10-03 13:58

"Uffe Bærentsen" <leiti@hotmail.com> skrev :

>Hvordan i Nusers lille hundehus, finder styringen så ud af luftmængden?
>PS. Den finder ud af luftmængden, bilen kører fint

Den får af vide hvordan gasspjældet står, og ved hvormange
omdrejninger maskinen går, så er resten til at regne ud.

(fra sonden på udstødningen ved den jo også hvordan blandingen står)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Torben E (19-10-2003)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 19-10-03 14:48






"Uffe Bærentsen" <leiti@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f9280e4$0$29306$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvordan i Nusers lille hundehus, finder styringen så ud af luftmængden?
> PS. Den finder ud af luftmængden, bilen kører fint ;-

Mon ikke med en MAP sensor.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



B.Ingebrigtsen (16-10-2003)
Kommentar
Fra : B.Ingebrigtsen


Dato : 16-10-03 17:17

> Du har ikke prøvet at udlæse fejlkoden?
> Det er alt for dyrt at skifte på må og få hvis du relativt enkelt kan
udlæse
> fejlen i computeren.

Min mapsensor var en jeg tilfældigis havde liggende, og min Lamdasonde var
defekt den kom med de forkerte tal

>
> Men hvad er der tilbage.....gaspotentiometer, EGR ventil,
benzintryk/pumpe,
> dyser, dårlige ledninger til en af alle sensorene, tempmåler, rpm måler
ved
> svinghjul, utæt udstødning, utætte pakninger ved manifold ,,,,,,

Ja jeg tror jeg udlæser de fejlkoder i morgen for at se hvad der er galt



B.Ingebrigtsen (18-10-2003)
Kommentar
Fra : B.Ingebrigtsen


Dato : 18-10-03 16:42


Hmm, jeg har lige fået testet om der var nogen fejlkoder på min
motorstyring, men nej, men mit problem er der stadig.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste