2 forskellige hover - muligt/umuligt?
Fra : Jimmy Snedker

Dato : 16-10-03 10:43

Hej NG,

Et hurtigt spørgsmål:

Er det muligt at have 2 forskellige hover(s) i sit css? hvis ja,
hvordan?

Med venlig hilsen

Jimmy

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-10-03 10:57

"Jimmy Snedker" <js@3d-empire.dk> skrev i en meddelelse

> Er det muligt at have 2 forskellige hover(s) i sit css? hvis ja,
> hvordan?

- ja, du giver den bare en a.speciel:hover ... i stedet for a:hover ... men
husk at kalde den du skal bruge

ras

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-10-03 11:00

Jimmy Snedker skrev:

> Er det muligt at have 2 forskellige hover(s) i sit css? hvis ja,
> hvordan?

Ja, fx med klasser

a:hover{ color: blue; ... }
a.special:hover{ color: red; ... }

Det kan også gøres med selectorer:

a:hover{    /* Generel style for hover på a */ }

#menu a:hover{ /* Style til hover under menu-id */ }
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-10-03 11:10

> Ja, fx med klasser
>
> a:hover{ color: blue; ... }
> a.special:hover{ color: red; ... }

- jubiii! Jeg kom først! Det sker jo ikke så tit ... Hvad har jeg vundet!

ras

Fra : Lobais

Dato : 16-10-03 15:37

> ... Hvad har jeg vundet!
Æren af at være den, der bliver læst først ;)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-03 11:02

Jimmy Snedker skrev:

>Er det muligt at have 2 forskellige hover(s) i sit css?

Ja. Her er to forskellige:

A.lokal:link { color: #A30; text-decoration: underline; }
A.lokal:visited { color: #A30; text-decoration: underline; }
A.lokal:hover { background-color: #FFEE90; text-decoration: none;
}

A.ekstern:link { color: #F00; text-decoration: underline; }
A.ekstern:visited { color: #24C; text-decoration: underline; }
A.ekstern:hover { color: #804; text-decoration: underline; }

I koden skriver man bare:

<A CLASS="lokal" HREF="gå@helvede.til">Klik her</A>.

Det kaldes pseudoklasser.

--