TV-Avisen søger svindel i autobranchen
Fra : Ukendt

Dato : 16-10-03 09:51

Goddag

TV-avisen vil i den kommende tid undesøge, aom der er svindel i autobranchen. I
den forbindelse vil vi gerne i kontakt med folk, der har viden "indefra" i
systemet.

Har du tidligere været ansat i autobranchen, eller har du på anden måde kendskab
til decideret svindel, så hører vi gerne fra dig.

Du skal ikke frygte, at en eventuel henvendelse vil betyde, at du kommer til at
stå nogen steder som "kilde". Du vil eventuelt have mulighed for at være anonym -
men redaktionen skal kende dit navn.

Derfor - skriv en mail til os, hvor du kort forklarer, hvad du ved. Skriv og dit
navn og en anvisning på, hvordan vi kan træffe dig.

Henvendelse til autosvindel@dr.dk

Venlig hilsen

Jan Wildau, journalist
Tv-Avisen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : Ted

Dato : 16-10-03 10:56

Selvfølgelig er der svindel i autobranchen, ligesåvel som i alle andre
brancher.

Selv kommuner- Amter- Borgmestre svindler jo til højre og venstre.

Alle gør det mere eller mindre, og kun pg.a 1 ting = Statens indviklede og
ulogiske regler samt høje skatte/moms-procent, det er næsten umuligt at være
100% ærlig i DK
Alle som driver virksomhed burde tage og rykke teltpælene til andre lande.

Ligefrem at opfordre folk til at melde hinanden er noget svineri, set fra
mit synspunkt.

btw. DR sucks. og mit tv er ikke indstillet på dette gammeldags program
siden 1998.

Kære journalist på DR. Prøv at granske lidt hos DR. der foregår med garanti
svindel mange steder derinde.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-10-03 10:56

Ted wrote:
> Selvfølgelig er der svindel i autobranchen, ligesåvel som i alle andre
> brancher.

Ja men i hvilken grad?

> Selv kommuner- Amter- Borgmestre svindler jo til højre og venstre.

Forhåbentlig ikke så meget som pressen vil have os til at tro, man kan ikke ta'
EB og BT for andet end det det er: et Anders And -blad.

> Alle gør det mere eller mindre, og kun pg.a 1 ting = Statens indviklede og
> ulogiske regler samt høje skatte/moms-procent, det er næsten umuligt at være
> 100% ærlig i DK

Jeg mener at man skal gribe i egen barm og behandle andre som man selv vil
behandles.

Man kunne fristes til at sige tyv tror hver mand stjæler.

> Alle som driver virksomhed burde tage og rykke teltpælene til andre lande.

Ah mon dog.

> Ligefrem at opfordre folk til at melde hinanden er noget svineri, set fra
> mit synspunkt.

Helt enig.

> btw. DR sucks. og mit tv er ikke indstillet på dette gammeldags program
> siden 1998.

Betaler du licens, eller tyvkigger du?

> Kære journalist på DR. Prøv at granske lidt hos DR. der foregår med garanti
> svindel mange steder derinde.

Så bliver han jo nok fyret.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 16-10-03 11:18

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message

> Så bliver han jo nok fyret.

Han er blevet fyret! Altså DR's sportschef.

> --
> Med venlig hilsen/Best regards
>
> Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

Nicolai

Fra : Ted

Dato : 16-10-03 11:32

Betaler du licens, eller tyvkigger du?
--------------------

He, desværre betaler jeg licens, jeg var dum nok til at købe et viasatkort
engang, og de tilmeldte mig til det.

Teddy

Fra : No1

Dato : 16-10-03 14:20

Noget af det er OK, men det værste er at de tvinger folk til at betale
for det selvom man ikke ønsker det.

> Betaler du licens, eller tyvkigger du?
Licensopkrævning er tyveri. Jeg ønsker ikke at se DR, men er tvunget til
at betale for det, hvis jeg vil se Discovery, TV3 eller MTV osv.

Hvis ikke (D)DR vil financiere sin virksomhed med reklamer, må de lave
pay-per-view eller få støtte af en DR-støtte forening eller lign.

Fra : Tom

Dato : 16-10-03 14:24

> Noget af det er OK, men det værste er at de tvinger folk til at betale
> for det selvom man ikke ønsker det.

(ironi)
Jeg er aldrig syg og aldrig på sygehus, hvorfor skal jeg så betale for det?

Jeg synes det er ok at til nogle ting betaler vi alle.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : No1

Dato : 16-10-03 14:38

> (ironi)
> Jeg er aldrig syg og aldrig på sygehus, hvorfor skal jeg så betale for det?

Jeg er heller ikke tilhænger af det offentlige sygehusvæsen. Men der er
alligevel en stor forskel på det og så licens. At betale skat til det
offentlige sygehusvæsen kan sidestilles med en sygeforsikring. Det vil
stort set alle få brug for. Det kan jeg bedre forstå, men er dog som
sagt ikke tilhænger af det offentlige sundhedssystem.

Ingen har brug for DR for at overleve. Måske bortset fra DRs medarbejdere.

> Jeg synes det er ok at til nogle ting betaler vi alle.

Hvad med biler? Skal vi sige at staten køber en VW Lupo til alle? Også
dem der ikke vil have en. Men alle skal selvf. betale. Staten kunne også
købe mad til alle, så behøvede vi ikke at tænke på det.

Der er ikke nok der er utilfreds med licensen til at det bliver fjernet,
så DR seere kan fortsat røve penge fra resten til at financiere det.
Systemet tager ikke hensyn til minoriteter. Det er flertals diktatur.
Svineri.

Fra : Tom

Dato : 16-10-03 14:57

> Ingen har brug for DR for at overleve. Måske bortset fra DRs medarbejdere.

Jeg synes DR laver mange gode programmer og bl.a. TV-avisen er jeg da fast
abbonent på.

> Hvad med biler? Skal vi sige at staten køber en VW Lupo til alle? Også
> dem der ikke vil have en.

Hvis vi startede med at lave verden i dag, i stedet for at bygge videre på
det vi har, så ville meget se anderledes ud. Jeg mener ikke staten skal tage
flere opgaver til sig hvor det fungerer ok (sådan da). Men meget af det vi
har ville jeg egentlig nødig undvære.

> [...]
> så DR seere kan fortsat røve penge fra resten til at financiere det.
> Systemet tager ikke hensyn til minoriteter. Det er flertals diktatur.

Det er en flertalsBESLUTNING man kan ikke bare lade folk selv vælge til og
fra som det behager. HVIS man tillod dette ville vi sætte de demokratiske
spilleregler ud af kraft og anarkiet ville være tilbage.
"Jeg vil køre 300 Km/t på motorvejen fordi intet flertal skal bestemme hvad
jeg skal køre"

Fra : No1

Dato : 16-10-03 15:48

> Jeg synes DR laver mange gode programmer og bl.a. TV-avisen er jeg da fast
> abbonent på.

Hvad har det med mig at gøre?

Hvorfor skal det betyde at jeg
enten: skal fratages 2000 kr. som kunne være brugt på mad, tøj eller
hvad jeg nu har brug for, som "fattig" studerende

eller: undvære de programmer(ikke DR) som jeg gerne vil se?

> [...]
> spilleregler ud af kraft og anarkiet ville være tilbage.
> "Jeg vil køre 300 Km/t på motorvejen fordi intet flertal skal bestemme hvad

Anarki betyder ikke fravær af regler. På vejene skal der helt klart være
regler. Og da vi har offentlige veje, er det fint at det offentlige
bestemmer reglerne for vejene.

Men det betyder ikke at staten skal blande sig i alt muligt mærkeligt,
som at jeg ser TV.

Fra : Gert

Dato : 16-10-03 16:10

"No1" <ccccccc@nonexisting.doooooooomain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Licensopkrævning er tyveri. Jeg ønsker ikke at se DR, men er tvunget til
> at betale for det, hvis jeg vil se Discovery, TV3 eller MTV osv.

man bør jo nok så lige bemærke at vi betaler ikke lincens for at se DR,
vi betaler licens for at have en radio /tv modtager!
hvad du så kan se eller ikke se det er så en anden sag

at vi så blir revet på det groveste for at eje radio eller tv modtager
det kan vi jo nok kun være enige om :-/

--
Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-03 15:18

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> skrev i en meddelelse

> Ja men i hvilken grad?

> Forhåbentlig ikke så meget som pressen vil have os til at tro, man kan
ikke ta'
> EB og BT for andet end det det er: et Anders And -blad.

OT: Hold lige Anders And udenfor det her, hva' fa'en bilder du dig ind.....?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-10-03 10:57

> Kære journalist på DR. Prøv at granske lidt hos DR. der foregår med garanti
> svindel mange steder derinde.

Tjaa vi kan jo starte med deres nu fyrede sportschef.

--
Hilsen Martin.
Fræsende rundt i en Escort 1.8 Sport

Fra : Casper H - OldTraffo~

Dato : 16-10-03 10:59

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse

> Kære journalist på DR. Prøv at granske lidt hos DR. der foregår med
garanti
> svindel mange steder derinde.
>

> Teddy
> www.smallblock.dk

Det er jo netop det de netop har gjort, da de fyrede deres sportschef, som
spillede vores licenspenge op...

Fra : Niels Skaaning

Dato : 16-10-03 11:02

> [...]
> siden 1998.
>
> Kære journalist på DR. Prøv at granske lidt hos DR. der foregår med

De fik i hvert fald formøblet en pæn mængde midler på at få den latterlige
prestigeflytning ud til Ørestaden. De penge (mine, dine og alle andre
licensbetaleres) penge kunne have været brugt langt mere fornuftigt på andre
ting.

NS

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 16-10-03 11:22

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> prestigeflytning ud til Ørestaden. De penge (mine, dine og alle andre
> licensbetaleres) penge kunne have været brugt langt mere fornuftigt på

Muligvis. Jeg er ikke tilhænger af DR, men der kan være penge at spare, ved
at samle aktiviteterne fremfor at de ligger spredt over hele byen. Og så
længe vi ikke kender omfanget af økonomien osv, er det jo svært at udtale
sig om, hvorvidt det kun er en prestigeflytning. Men hvis du ved mere end
mig, omkring økonomi, logistik imellem de mange afdelinger osv, så skriv da
hvad du ved, er nysgerrig? Kan som sagt heller ikke li' DR.

> NS

Nicolai

Fra : JS

Dato : 16-10-03 11:28

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> Selvfølgelig er der svindel i autobranchen, ligesåvel som i alle andre
> brancher.
Ja og derfor er det spændende at bore lidt i. Det er et vedkommende og
relevant emne for de fleste forbrugere.

> Selv kommuner- Amter- Borgmestre svindler jo til højre og venstre.
Måske

> [...]
> 100% ærlig i DK
> Alle som driver virksomhed burde tage og rykke teltpælene til andre lande.

Ja, det er den danske stats skyld det hele. Alle der svindler burde fritages
for straf - det er jo ikke deres skyld.
Og se Italien f.eks. der er ALLE fuldstændig ærlige og meget troværdige, dem
kan man altid stole på. De gør intet for egen vindings skyld!

> Ligefrem at opfordre folk til at melde hinanden er noget svineri, set fra
> mit synspunkt.
Hvorfor?

> btw. DR sucks. og mit tv er ikke indstillet på dette gammeldags program
> siden 1998.
Næ, hvis man ikke er til "dannelsesprogrammer" og hellere vil se underlødige
amerikanske serier og tonsvis af reklamer så er DR ikke sagen.

> Kære journalist på DR. Prøv at granske lidt hos DR. der foregår med
garanti
> svindel mange steder derinde.

Men det ændrer vel ikke på at bilbranchen er spændende at se på som
forbrugeremne!?

Fra : Ted

Dato : 16-10-03 11:59

[...]
----------------------------

Så flyt dog derned.

Teddy

Fra : JS

Dato : 16-10-03 11:58

> [...]
dem
> kan man altid stole på. De gør intet for egen vindings skyld!

Hvis jeg siger ironi hvad siger du så?

Fra : Thomas H.

Dato : 16-10-03 12:25

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
> [...]
og dit
> navn og en anvisning på, hvordan vi kan træffe dig.

Den største svindel bliver sgu begået i skatteministeriet !
At lægge 180% statsafgift på f.eks. et steroanlæg, eller en lædersofa, fordi
de skal sidde i en bil, virker sgu som det rene svindel !

Næstefter staten, må forsikringsselskaberne komme mht. svindel!

--
mvh.
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-10-03 12:40

> [...]
> de skal sidde i en bil, virker sgu som det rene svindel !
>
> Næstefter staten, må forsikringsselskaberne komme mht. svindel!

HØRT HØRT

Fra : Tom

Dato : 16-10-03 12:47

> TV-avisen vil i den kommende tid undesøge, aom der er svindel i
autobranchen. I
> den forbindelse vil vi gerne i kontakt med folk, der har viden "indefra" i
> systemet.

Man behøver sgu da ikke være "indefra" for at kunne gennemskue dette

- Da jeg købte min Sierra ved Ford i Haderslev blev der nok så flot skrevet
+ leveringsomkostninger (3.300 Kr) og 800 Kr til nummerplader.
Nummerpladerne er faktisk en del af lev. omkostningerne så der blev jeg
snydt for 800 Kr.
(har stadig købskontrakten liggende)
- Fik en Ditech lakkonservering med i handlen men den holdt kun 1-2 månder
så jeg har dem alvorlig mistænkt for at have sat lærlingen til at pusse
bilen med en flaske Alaska
- Fik standard svaret med at bilen havde tilhørt et ældre
ægtepar......Hallooooo en sænket bil med eftermonteret turbo 2.5" udstødning
og cosworth look.

- Når sælgeren skal af med en "ældre" bil som ikke lugter så frisk mere, så
får den i et par uger 1-2 nye dæk ind på bagsædet og voila så lugter bilen
af "ny" bil. Har selv oplevet en forhandler der lige skulle hive dækkene ud
før vi tog en prøvetur.

- Når man regner efter på deres fup-tilbud med 2-3% i rente til finansering
af billån, så kommer den reelle årlige omkostning i procent op på en 9-11% i
mange tilfælde. Så mange gange er det billigere at låne i egen bank.

- Når biler skal repareres så er der tale om 2 forskellige priser alt efter
om det er forsikringen eller privatperson der skal betale gildet. Ved
forsikringsskader er udgiften væsentlig større. Dette ved jeg fra noget
familie som er mekker og fra en bekendt autolakerer.

- Kender også mindre værksteder hvor spildolien ryger direkte i
værkstedsfyret og dermed giver gratis varme i værkstedet (så meget til
miljøomkostninger på regningen).

- Tja og så er der jo de sædvanlige med at når lillemor kommer med bilen så
fejler den mere end hvis far kom med den. (og det er ikke kun rygter)

- Har også selv oplevet at der var sat brugte stumper i bilen selv om
regningen lød på nye dele.

- Her i gruppen har der været utallige eksempler på at man har fået et
mundtlig tilbud (som er lige så bindende som et skriftlig) men hvor
regningen så er blevet over dobbelt så stor som det aftalte.

- FDMs "Motor" blad, www.lorte???.dk har også haft deres tydelige sprog på
svindel gennem årene.

- ALLE bilforhandlere skilter med priser hvori lev. omkostninger IKKE er
medregnet. Dette er i strid med god markedsføringskik. Dette blev f.eks
påpeget af ombudsmanden dengang EDB-markedet skrev deres priser excl. moms,
at der ikke var tale om den reelle pris som køberen skal give.

- Der er svindel med biler som bliver importeret fra tyskland og Km tælleren
bliver stillet frem og tilbage for maksimalt udbytte for forhandleren i
danmark.

- Biler sælges som eks. 1997 model selv om der står første reg. dato er 1996
på registreringsattesten.

- Skrotbiler sælges videre til Rusland og afskibes i Kiel og Hamborg.
Bilejeren får en skrotpræmie i den tro at bilen bliver bortskaffet på
miljøforsvarlig vis og så er der flere penge for forhandleren/ophuggeren i
at sælge den til mellemhandlere i tyskland. Er så ofte dokumenteret i tysk
TV at man ikke engang gider reagere på det mere.

- Serviceskemaer udfyldes med kryser på at de enkelte dele er OK og så er
det overhovedet aldrig blevet kontrolleret.....også dokumenteret af Motor så
ofte at der slet ingen nyhedsværdi er i det mere.
Og folk er stadig så opsatte på at købe en bil med FULD service og alle
stempler i bogen ))) (LÆS LIGE DEN IGEN)

- Folk betaler miljøomkostninger hver gang de får skiftet dæk på bilen, men
de gamle dæk bortgives til motorbaner og andet godtfolk. Så det er SÅ som SÅ
med bortskaffelsen.

- Der sælges alt muligt benzinbesparende vidunder-skrammel med magnetisme,
V-pover benzin, osv osv som ikke har nogen som helst effekt i
praksis.........og der findes folk som køber det

- Dækbranchen har i årevis solgt vinterdæk til os, selv om bilen i langt de
fleste tilfælde faktisk har bedre vejgreb med sommerdæk om vinteren.
Dokumenteret gennem tyske dæktest.

- Bilbranchen "pynter" på de biler der er kandidater til "årets bil". Ford
Mondeo mistede titlen fordi dette blev opdaget.

- Mekanikere svejser "gamle" stelnumre i nyere importerede biler. Har selv
stået og overværet det for et par år siden.

- Folk i Mercedes afdelingen har solgt kopinøgler til polske biltyve så
tyvene kunne "hente" (selvhenter) den nye 500 SLK hos ejermanden.

Jeg har sikkert glemt en million ting som jeg kunne komme med i løbet af et
par dage. Listen er MEEGET længere end det lidt jeg har skrevet.

Fra : Ted

Dato : 16-10-03 13:47

> + leveringsomkostninger (3.300 Kr) og 800 Kr til nummerplader.
> Nummerpladerne er faktisk en del af lev. omkostningerne så der blev jeg
> snydt for 800 Kr.
Hvis du har betalt for meget, skal du da gå tilbage og få pengene.
Hos os er det sådan her udspecificeret : 1180,- nr.plader, 1456 lev omk,-
moms 364,-
Alt andet er helt forkert. og ulovligt at tage lev OG nr.plader.

alvorlig mistænkt for at have sat lærlingen til at pusse
> bilen med en flaske Alaska
Det er sikkert sket, og jeg mener da også at man får et bevis fra ditec
efter en behandling, men jeg har aldrig prøvet dem, så jeg er ikke sikker.

> - Fik standard svaret med at bilen havde tilhørt et ældre
> ægtepar......Hallooooo en sænket bil med eftermonteret turbo 2.5"
udstødning
> og cosworth look.
Så er sælgeren vist ikke meget værd, og burde have sparket. med mindre at
han har sagt det som en joke, og det kan jeg da også finde på i ny og næ,
for jokens skyld. Selv hvis det virkelig er ældre personer som har ejet
vognen, er jeg ikke meget for at fortælle det, da det jo efterhånden lyder
som en joke.

> - Når sælgeren skal af med en "ældre" bil som ikke lugter så frisk mere,

> får den i et par uger 1-2 nye dæk ind på bagsædet og voila så lugter bilen
> af "ny" bil.
Korrekt, eller en spand vand med lidt eddike i. Der findes da også
specielle produkter til netop dette.

> [...]
> af billån, så kommer den reelle årlige omkostning i procent op på en 9-11%
> mange tilfælde. Så mange gange er det billigere at låne i egen bank.
Nu snakker du om 2 ting. en ting er renten, en anden ting er ÅOP som regner
alt med ( Renter - gebyrer osv. )

> - Når biler skal repareres så er der tale om 2 forskellige priser alt
efter
> om det er forsikringen eller privatperson der skal betale gildet.
Til forsikringen skal alt rep lige efter bogen, og ved en privat bliver
gerne aftalt hvad som er nødvendigt for at bilen kan humpe videre, ikke
noget mærkeligt der.

> - Kender også mindre værksteder hvor spildolien ryger direkte i
> værkstedsfyret og dermed giver gratis varme i værkstedet (så meget til
> miljøomkostninger på regningen).
Hvad der er sparet er tjent ik´ btw der er hvis ikke mange af den slags
tilbage.. måske i det mørkeste hjørne af Jylland ??

> - Tja og så er der jo de sædvanlige med at når lillemor kommer med bilen

> fejler den mere end hvis far kom med den. (og det er ikke kun rygter)
Naaah.. den er vist meget sjælden den der.

> - Har også selv oplevet at der var sat brugte stumper i bilen selv om
> regningen lød på nye dele.
Svineri i høj grad.

> - Her i gruppen har der været utallige eksempler på at man har fået et
> mundtlig tilbud (som er lige så bindende som et skriftlig) men hvor
> regningen så er blevet over dobbelt så stor som det aftalte.
Et tilbud må vist afvige ca 10%, med mindre andet er aftalt pr. telefon
eller lign i mellemtiden
Så betal hvad der er aftalt, og kør.

> - FDMs "Motor" blad, www.lorte???.dk har også haft deres tydelige sprog på
> svindel gennem årene.
Tjae, selv de kan fejle, det er bevist adskillige gange at de ikke kan finde
store banale ting.

> [...]
moms,
> at der ikke var tale om den reelle pris som køberen skal give.
Der står fx. + lev.omk kr. 3000,- på skiltet, så hvori ligger problemet ?

> - Der er svindel med biler som bliver importeret fra tyskland og Km
tælleren
> bliver stillet frem og tilbage for maksimalt udbytte for forhandleren i
> danmark.
Ikke så udbredt mere, som det har været. men der er det så heller ikke
privatpersonen som bliver snydt, men derimod T/S som desværre "mister"
penge.

> - Biler sælges som eks. 1997 model selv om der står første reg. dato er
1996
> på registreringsattesten.
Kun i de tilfælde hvor en fx. 10.96 Peug 306 skifter model til den nye
front, der benytter vi os af det, alt andet ville jo egentlig også være
forkert

> [...]
> at sælge den til mellemhandlere i tyskland. Er så ofte dokumenteret i tysk
> TV at man ikke engang gider reagere på det mere.
Fedt nok.

> [...]

> Og folk er stadig så opsatte på at købe en bil med FULD service og alle
> stempler i bogen ))) (LÆS LIGE DEN IGEN)
Tjae hos de store foregår det desværre sådan. så kan folk lære at køre til
et mindre værksted.
Men folk kører alligevel til de store.

> - Folk betaler miljøomkostninger hver gang de får skiftet dæk på bilen,
men
> de gamle dæk bortgives til motorbaner og andet godtfolk. Så det er SÅ som

> med bortskaffelsen.
Hvis det endelig sker sådan, så kommer de vel alligevel væk, bare lidt
senere..
Hos os kommer der et firma og afhenter gratis.

> - Der sælges alt muligt benzinbesparende vidunder-skrammel med magnetisme,
> V-pover benzin, osv osv som ikke har nogen som helst effekt i
> praksis.........og der findes folk som køber det
Noget af det virker fint,
den med magneterne er blevet solgt i over 40 år, jeg har desværre aldrig
prøvet. Måske er der noget om snakken, siden de bliver ved.

> - Dækbranchen har i årevis solgt vinterdæk til os, selv om bilen i langt
de
> fleste tilfælde faktisk har bedre vejgreb med sommerdæk om vinteren.
> Dokumenteret gennem tyske dæktest.
Ikke enig uanset div tests!

> - Folk i Mercedes afdelingen har solgt kopinøgler til polske biltyve så
> tyvene kunne "hente" (selvhenter) den nye 500 SLK hos ejermanden.
Ja det ser man jo i diverse film. ( gone in 60 sec..)

> Jeg har sikkert glemt en million ting som jeg kunne komme med i løbet af
et
> par dage. Listen er MEEGET længere end det lidt jeg har skrevet.
Ork ja da, man kan finde skrækeksempler på alle brancher, overalt, i alle
lande.
Prøv at teste ejendomsmæglerbranchen...så skal du bare se løjer

Teddy

Fra : Tom

Dato : 16-10-03 14:18

> [...]
> moms 364,-
> Alt andet er helt forkert. og ulovligt at tage lev OG nr.plader.

Tja jeg har jo stadig købskontrakten så jeg "burde" jo kunne få mine 800,-
igen.

> finansering
> Nu snakker du om 2 ting. en ting er renten, en anden ting er ÅOP som
regner
> alt med ( Renter - gebyrer osv. )

Jep men det ser jo flot ud at de kan financeres en bil med så lave
procenter, selv om de fleste banker med deres 8.75% lån sagtens kan være
med.

> efter
> Til forsikringen skal alt rep lige efter bogen, og ved en privat bliver
> gerne aftalt hvad som er nødvendigt for at bilen kan humpe videre, ikke
> noget mærkeligt der.

Jeg har nu kendskab til forskellige priser for SAMME arbejde (ved samme
værksted).

> Hvad der er sparet er tjent ik´ btw der er hvis ikke mange af den slags
> tilbage.. måske i det mørkeste hjørne af Jylland ??

Jep

> så
> Naaah.. den er vist meget sjælden den der.

Har oplevet det nogle gange med min mors venninde som ikke kan lave en sk*d
med sin Fiat. De fik hende faktisk overbevist om at det godt kunne betale
sig at skifte nææææsten hele bunden i fiat'en. Regningen oversteg langt det
som en tilsvarende bil (med OK bund) handles til.

> Et tilbud må vist afvige ca 10%, med mindre andet er aftalt pr. telefon
> eller lign i mellemtiden
> Så betal hvad der er aftalt, og kør.

Du har kunnet læse her i gruppen at værkstedet selvfølgelig vil køre sagen
videre, i nogle tilfælde vil de end ikke udlevere nøglerne før regningen ER
betalt.

> Tjae, selv de kan fejle, det er bevist adskillige gange at de ikke kan
finde
> store banale ting.

Jep

> moms,
> Der står fx. + lev.omk kr. 3000,- på skiltet, så hvori ligger problemet ?

Hvis der reelt er tale om en udgift som du ikke kan fravælge så er det
dårlig markedsføringsskik. Jeg har selv 4-5 gange villet købe en bil uden
lev. omkostninger og fået at vide at det kunne jeg ikke, da det var en del
af fortjenesten. Jeg er så gået et andet sted hen.

> tælleren
> Ikke så udbredt mere, som det har været. men der er det så heller ikke
> privatpersonen som bliver snydt, men derimod T/S som desværre "mister"
> penge.

Det har hverken du eller jeg precise tal for. Men ved at se på ebay bliver
der da solgt lystigt af udstyr til at stille på Km-tælleren.

> 1996
> Kun i de tilfælde hvor en fx. 10.96 Peug 306 skifter model til den nye
> front, der benytter vi os af det, alt andet ville jo egentlig også være
> forkert

Nope.
Jeg kom til Ford i Sønderborg engang og ville se på den 1997' Mondeo som de
havde i ugeavisen. Da jeg kom til Ford for at se bilen var der reelt tale om
en mk 1 model som aldrig er blevet produceret i 1997. Forhandleren vedblev
hårdnakket med at påstå at Ford fortsatte med at producere mk 1 modellen i
97', ind til jeg spurgte om jeg måtte se reg. attesten eller om vi skulle se
på stelnummeret. Så fik jeg at vide at han ikke gad snakke med mig mere.

> [...]
> så
> Tjae hos de store foregår det desværre sådan. så kan folk lære at køre til

Mener ikke der har været tale om forskel på store eller små, men at der i
alle tilfælde har været tale om service på autoriserede værksteder.

> Noget af det virker fint,
> den med magneterne er blevet solgt i over 40 år, jeg har desværre aldrig
> prøvet. Måske er der noget om snakken, siden de bliver ved.

En kyndig fra Statens Bilinspektion udtalte at f.eks den benzinsparer som
man solgte ved et biltilbehørsfirma i Åbenrå, var direkte ulovlig at montere
og biler med en sådan "dims" vil ikke kunne godkendes i synshallen. Han
advarede også på det kraftigste folk imod selv at rode med noget så farligt
som benzinføringen.
At "dimsen" så blev afprøvet i en minitest af journalister og den ikke viste
nogen effekt skal jeg så lade være usagt

> de
> Ikke enig uanset div tests!

Det drejer sig ikke om hvad du eller jeg mener, men havde fakta (tørre tal)
fortæller.

> Ja det ser man jo i diverse film. ( gone in 60 sec..)

samt RTL hvor de kunne navngive de personer som var indblandet hos Mercedes.

> et
> Ork ja da, man kan finde skrækeksempler på alle brancher, overalt, i alle
> lande.

Jeg tror (håber) heller ikke at det er hele branchen der svindler og
bedrager, men de sorte får findes og jeg har selv mødt nogle af dem.

Fra : Ted

Dato : 16-10-03 14:58

Jeg tror (håber) heller ikke at det er hele branchen der svindler og
bedrager, men de sorte får findes og jeg har selv mødt nogle af dem.

-------------------

Jep, det er korrekt. Det er bare så satans synd for os andre hvide får.

Det er derfor at jeg altid himler op, når der kommer et indlæg omkring
bilhandlere, som altid får et dårligt rygte herinde.

Jeg kender da heldigvis mange som er som mig selv. hvilket vil sige at tænke
på kunderne OG vores pengepung, istedet for KUN at tænke på penge, og
hvilken plastikpadding som holder bedst...

Noget som egentligt er meget sjovt... Folk som køber en bil privat sparer
muligvis en sjat penge.. MEN de glemmer at der ingen garanti er, samt at
bilerne næsten altid er enten grimme/skadede/har restgæld osv. de får som
regel ingen km-garanti, samt en privat lyver næsten altid omkring årgang/km
i tlf, og tidligere brug.
Der er virkelig mange som bliver snydt af private.
Det er min opfattelse af "private handlere" rundt omkring

Teddy

Fra : Tom

Dato : 16-10-03 15:12

> Det er derfor at jeg altid himler op, når der kommer et indlæg omkring
> bilhandlere, som altid får et dårligt rygte herinde.

Jeg har rost bilforhandler Michael Jokobsen i Silkeborg hvor jeg har købt
min Mondeo. Jeg føler jeg har gjort en god handel og har ikke været
utilfreds med det jeg har betalt for.

> [...]
> på kunderne OG vores pengepung, istedet for KUN at tænke på penge, og
> hvilken plastikpadding som holder bedst...

Det er heller ikke alt snyd som måske er bevidst. Det med at værksteder igen
og igen ikke laver ordentlig service, ser jeg som et ledelsesproblem. En
værkfører må for søren da kunne ansætte folk der kan finde ud af at
servicere en bil (eller sende de ansatte på kursus).

> [...]
> bilerne næsten altid er enten grimme/skadede/har restgæld osv. de får som
> regel ingen km-garanti, samt en privat lyver næsten altid omkring

Det har du ganske ret i. Jeg gider heller ikke købe privat med mindre det er
fra familien.

> Der er virkelig mange som bliver snydt af private.
> Det er min opfattelse af "private handlere" rundt omkring

Selv om jeg kender lidt til biler så vil jeg ikke handle privat hvis
prisforskellen ikke er større og risikoen ikke mindre.

Fra : No1

Dato : 16-10-03 14:25

> - Folk i Mercedes afdelingen har solgt kopinøgler til polske biltyve så
> tyvene kunne "hente" (selvhenter) den nye 500 SLK hos ejermanden.

Findes der en 500 SLK? Er det ikke 500 SL du mener? SLK er efterhånden
ret gammel.

Fra : Tom

Dato : 16-10-03 14:29

> Findes der en 500 SLK? Er det ikke 500 SL du mener? SLK er efterhånden
> ret gammel.

Muligt at mit Mercedes kendskab har spillet mig et puds

Fra : No1

Dato : 16-10-03 17:49

> Muligt at mit Mercedes kendskab har spillet mig et puds

Det er også bare mig der går meget op i detaljer om biler

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-10-03 15:36

No1 wrote:

> SLK er efterhånden ret gammel.

Ikke dem her, de er helt nye:
http://makeashorterlink.com/?E59F21B36

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : Kristian

Dato : 16-10-03 20:22

[...]

Hallo venner......................

Er I ved at være færdige med at lukke bræk og gylde ud over denne journalist
fra DR, og så forholde jer til hans spørgsmål, i stedet for at lade al jeres
opsparede galde gå ud over os andre der læser denne tråd.
Og ja, jeg ved godt, at mit indlæg OGSÅ er OT.

Kristian

Fra : Ted

Dato : 16-10-03 20:43

Er I ved at være færdige med at lukke bræk og gylde ud over denne journalist
fra DR
--------------
Ja da.

Teddy

Fra : Kristian

Dato : 16-10-03 20:46

> --------------
> Ja da.
>
> Teddy

Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-03 20:38

> [...]
jeres
> opsparede galde gå ud over os andre der læser denne tråd.

Øv jeg synes ellers at have svaret meget konkret med adskillige Kb tekst

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-10-03 00:10

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

<voldsnippet indlæg>
> [...]
> - Fik standard svaret med at bilen havde tilhørt et ældre
> ægtepar......Hallooooo en sænket bil med eftermonteret turbo 2.5"

og her gik jeg og troede at du selv havde lavet om på øsen..........

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 12:11

> og her gik jeg og troede at du selv havde lavet om på øsen..........

Nej det er Anders Kolstrup som har lavet det i sin tid.
(AK. har lavet meget tuning inden for motorsport)

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-10-03 13:29

> Nej det er Anders Kolstrup som har lavet det i sin tid.
> (AK. har lavet meget tuning inden for motorsport)

hvorfor gik der så ild i lortet?

AK har da et fint ry?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 13:32

> hvorfor gik der så ild i lortet?

Vil tro det har været varmen fra turboen, men det finder man aldrig ud af.

> AK har da et fint ry?

Ja han stod også bag Scanpower Tuning Aps og Rotrex kompressor

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-10-03 13:41

> Vil tro det har været varmen fra turboen, men det finder man aldrig ud af.

var der ikke også noget med valg af nogle slanger der ike var så heldigt?