Biltema
Fra : Aragorn

Dato : 15-10-03 21:40

Jeg synes priserne er ok hos biltema!

Nogen der har handlet hos dem, her tænker jeg på bilreservedele?

Hvordan ligger pris/kvalitet``???

JEg skal købe luft/olie/servo/diselfilter mm...

Er det ok kvali???

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-10-03 23:36

Aragorn wrote:

> Nogen der har handlet hos dem, her tænker jeg på bilreservedele?
>
> Hvordan ligger pris/kvalitet``???

Jeg har handlet en hel del gange hos Biltema, dog på den svenske
side af sundet (Helsingborg). Jeg ser dog frem til at spare
færgebilletten og suse til Næstved næste gang. Jeg har endnu ikke
haft noget at udsætte på deres bildele og prisen er jo til at
forstå. Deres værktøj er lidt for "bilka/plastik"-agtigt til min
smag, men lige netop det har jeg også altid været kræsen med.

Bortset fra en gang hvor jeg kom hjem med 3 bremseskiver i stedet
for 4, har jeg aldrig været skuffet over en tur til Biltema. Den
manglende bremseskive var nu ikke deres fejl, jeg havde set at der
stod "2 stk" på kassen med de forreste skiver, men overset at det
stod "1 stk" på kassen med skiven til bagi. De bageste
bremseskiver på min bil fylder noget mere end de forreste da der
er indbygget bremsetromle, så kasserne havde ca. samme størrelse.
Af det har jeg lært at checke indholdet af kasserne inden jeg
kører derfra..

> JEg skal købe luft/olie/servo/diselfilter mm...
>
> Er det ok kvali???

Det burde det være..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mikael L

Dato : 15-10-03 23:45

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er indbygget bremsetromle, så kasserne havde ca. samme størrelse.
> Af det har jeg lært at checke indholdet af kasserne inden jeg

Blot en tanke. Du synes deres værktøj er noget billigt lort, men ikke deres
stumper. Hvis nu deres værktøj og stumper er af samme kvalitet, hva så ?

Det virker på mig sært at en forretning skulle sælge billigt værktøj til en
billig penge, og samtidig kvalitets stumper til en billig penge.

Mikael - som altid køber originale stumper efter bitter erfaring med
uoriginale.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-10-03 09:51

Mikael L wrote:

> [...]
>
> Det virker på mig sært at en forretning skulle sælge billigt værktøj til en
> billig penge, og samtidig kvalitets stumper til en billig penge.

Jeg skriver "til min smag" og gør opmærksom på jeg er kræsen med
værktøj. Jeg er typen der bruger 600,- på en skævbider og 1500,-
på et topnøglesæt fordi det giver mig en glæde at bruge prof.
værktøj, og jeg alt for mange gange har slået mine fingre til
blods på en eller anden skiftenøgle der knækkede eller bukkede når
jeg "tog ved". Jeg siger ikke Biltemas værktøj er lort, jeg siger
bare at det virker for "bilka-agtigt" til min smag.

> Mikael - som altid køber originale stumper efter bitter erfaring med
> uoriginale.

Så må jeg lige spørge, på de originale stumper, står der da altid
det originale navn?? De par gange jeg har købt originalstumper har
der sjældent gjort det, og om jeg køber mine Roulunds
bremseklodser hos en forhandler eller i Biltema er jeg personligt
fløjtende ligeglad med. Jeg kan heller ikke se nogen grund til at
betale 3-4 gange prisen for min Simons lydpotte hos Volvo fremfor
den hos Biltema..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Niels Skaaning

Dato : 16-10-03 10:57

> [...]
> fløjtende ligeglad med. Jeg kan heller ikke se nogen grund til at
> betale 3-4 gange prisen for min Simons lydpotte hos Volvo fremfor

Selv om der Simons el. Walker e.lign. på en udstødning på både
original-stumpen og uoriginal-stumpen så er det altså absolut ikke sikkert,
at kvaliteten er den samme. Selv om den ligner på en prik kan f.eks.
pladekvaliteten sagtens være af den billigere slags aht. prisen.

NS

Fra : Tom

Dato : 16-10-03 13:33

> [...]
> værktøj. Jeg er typen der bruger 600,- på en skævbider og 1500,-
> på et topnøglesæt fordi det giver mig en glæde at bruge prof.

Så skulle du prøve de ringnøgler med indbygget "skralde" til 700 Kr pr. stk
(ca. 6.000 Kr for et sæt). De er bare KANON når man roder med biler hvor det
er småt med plads. Man kan montere en bolt på 10 sek. selv om man kun kan
dreje nøglen 5° fra side til side
Kan VARMT anbefales vil en værktøjsfreak som har ALT

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-10-03 13:55

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dreje nøglen 5° fra side til side
> Kan VARMT anbefales vil en værktøjsfreak som har ALT

Sådan nogle købte jeg i sommers i BilTema kvalitet.
8-19 bortset fra 18. Samlet pris under 1.000 kr.
Og de virker fint - nogle siger at det er Sandvik, der laver dem til
Biltema...
Om det passer skal jeg ikke sige...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 16-10-03 15:13

Morten Fruergaard wrote:
> Sådan nogle købte jeg i sommers i BilTema kvalitet.
> 8-19 bortset fra 18. Samlet pris under 1.000 kr.
> Og de virker fint - nogle siger at det er Sandvik, der laver dem til
> Biltema...

Jeg har et par stykker fra Sandvik tror jeg, de virker fint.

> Om det passer skal jeg ikke sige...

Aner jeg heller ikke..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-10-03 16:30

Tom wrote:

> [...]
> er småt med plads. Man kan montere en bolt på 10 sek. selv om man kun kan

Jep, dem kender jeg godt, de er kanonlækre..

--
Hygge..
Thomas

Fra : SNiP

Dato : 16-10-03 16:55

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> dreje nøglen 5° fra side til side
> Kan VARMT anbefales vil en værktøjsfreak som har ALT

Dem har jeg, godt nok fra Facom, ikke Biltema.
;)

/J

Fra : Henrik B.

Dato : 16-10-03 21:18

Thomas Strandtoft wrote:
[...]

Prøv Ferodo næste gang, i stedet for det dårlige danske lort.

M.v.h.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-10-03 23:26

"Henrik B." wrote:

> Prøv Ferodo næste gang, i stedet for det dårlige danske lort.

Det kan sgu godt være det er Ferodo, Roulunds var bare et
bremsenavn jeg lige kunne huske..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mikael L

Dato : 17-10-03 00:15

> [...]

> fløjtende ligeglad med. Jeg kan heller ikke se nogen grund til at
> betale 3-4 gange prisen for min Simons lydpotte hos Volvo fremfor

Jeg er nu egentlig ret ligeglad med hvem der laver mine stumper og om der
står BMW på dem. (det er dem jeg bruger mest i øjeblikket) Jeg ved godt at
de får tingene fra en underleverandør, men det er ikke altid muligt at vide
fra hvilken. Skal jeg bruge en lygte til min bil og der sidder en Hella
lygte i forvejen, jamen så køber jeg da bare en Hella lygte det behøver ikke
være hos BMW, men jeg aner ikke hvem der eksempelvis laver deres
bremseklodser og har derfor ikke lyst til at prøve mig frem til, jeg finder
nogen der virker og passer ordentlig. Jeg har ligget og fedtet med
uoriginale klodser som bestemt ikke har passet til den bil de er blevet
købt. Jeg har også fået monteret udstødninger fra Walker som skulle være
fuldstændigt identiske med den originale, men bilen larmede efter en måned
ligesom meget som med en defekt udstødning.

Jeg har set alt for mange eksempler på uoriginale stumper (koblinger,
udstødninger, bremser m.m) som ikke har været tilnærmelsesvis lige så gode
som de originale. Jeg har også været ude og købe uoriginale stumper billigt
for at finde ud af, at de originale var billigere.

Jeg gider bare ikke mere at spare et par kroner, eller måske 100 for at få
noget der er_næsten_ligeså godt når jeg kan få noget jeg ved passer og
virker.

Der findes selvfølgelig også uoriginale dele som er bedre end de originale,
her tænker jeg mest på støddæmpere. Da jeg skiftede dem på min Fiat faldt
valget på Monroe Reflex, da jeg var blevet anbefalet dem og de virkede og
dem vil jeg formentlig købe igen. Jeg vil dog aldrig købe en støddæmper til
ingen penge som et eller andet hulahulafirma har bikset sammen.

Man kan ind imellem spare penge for dyrt.

Mikael

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-10-03 10:46

Mikael L wrote:

> Man kan ind imellem spare penge for dyrt.

Det er jeg helt enig med dig i..

--
Hygge..
Thomas

Fra : SNiP

Dato : 16-10-03 11:09

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message

> Blot en tanke. Du synes deres værktøj er noget billigt lort, men ikke
deres
> stumper. Hvis nu deres værktøj og stumper er af samme kvalitet, hva så ?

Nu forholder det sig sådan at de har værktøj i flere klasser, den billige
ende, hvor man ganske rigtigt ikke får mere end hvad man betaler for, og den
dyre ende, fx ring gaffel nøgler med round corner teknologi og quick grip
gafler til 60-140 kroner per. styk, disse er af en vældig god kvalitet, jeg
bruger dem flere timer dagligt, da ud og dag ind, og de har aldrig fejlet,
de er også med 10 års garanti. Jeg har også skraldenøgler (igen de dyreste
med 10 års garanti) impact toppe og bunker af andet værktøj derfra som jeg
er fuldt tilfreds med, og som er i en kvalitet der holder til proff. Brug.

Det siger sig selv at sættet til 179.- for 120 dele, ikke holder til noget.

Reservedelene er også af en fin kvalitet, bremsedele af samme kvalitet som
dem du får fra Ferodo og andre fabrikanter i den klasse, eqyim tændrør er
udemærkede, deres øvrige tændningsdele virker også fint, filtrene er ikke
helt på højde med Framm/Mann, men de koster også kun det halve. lygterne de
har er OEM fra NOR, men af en underlig grund har de flest lygter til biler
fra 1996-1982.

Alt i alt udemærkede ting, de har ikke drivaksler og knokle led, sikkert ved
det at de ikke kan få noget der lever op til Tridon delene.

Deres billige oliestøddæmpere ville jeg nok holde mig fra, ligeledes
spiralfjedre og udstødningsdele ( igen, biler fra halvfjerserne )

Køb noget ordentligt i stedet, for for guds skyld en rustfri udstødning, så
er du fri for det pjat.

Olie og øvrige kemikalier (glasfiber etc.) er af sammenlignelig kvalitet med
de samme produkter fra carlofon, texaco, duckhamms, lock-tite, abcon etc..

Det eneste jeg nogensinde har købt der, som jeg har været utilfreds med, var
en billig koreansk efterligning af en Helicoil, som var af plagsom dårlig
kvalitet, men hvad forventer man til 10% af prisen for den 'ægte' vare.

/J

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-10-03 07:27

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> Deres værktøj er lidt for "bilka/plastik"-agtigt til min
> smag, men lige netop det har jeg også altid været kræsen med.

De har noget der er lidt for billigt, men jeg synes også at de har noget af en
god kvalitet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-10-03 08:10

> [...]
> forstå. Deres værktøj er lidt for "bilka/plastik"-agtigt til min
> smag, men lige netop det har jeg også altid været kræsen med.

Hvis man køber deres "10 års garanti" værktøj, får man en fornuftig kvalitet
til en fornuftig pris.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 16-10-03 11:17

> Nogen der har handlet hos dem, her tænker jeg på bilreservedele?

Jeg har købt nyt udstødningssystem hos dem. Det kostede præcis det halve af,
hvad det ville hos hos forhandler (også uoriginalt). Jeg nægter at tro,
denne prisforskel udmærker sig gennem kvaliteten...

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 16-10-03 11:53

Hej
Jeg bor i Næstved og kommer forbi hver dag...

Jeg kan finde ting man skal holde sig fra og andre ting som bare er
svine billigt og godt.

Man skal vel se sig for og vide lidt om tingene....så er det ok.

Købte et Torx topsæt da jeg skulle skiftet starter/gearkasse og
toppakning, det virkede sgu fint.
Det skulle jo heller ikke bruges hverdag...så ingen grund for mig til at
give 1500,00.

Købte dog en tankstuds til min Båd-tank, den knækkede da jeg ville
montere den, glad for at man ikke lå midt i øresund..

Mikael

Fra : SNiP

Dato : 16-10-03 13:00

"Mikael Block Christensen" <mikael-block@ofir.dk> wrote in message
> Købte dog en tankstuds til min Båd-tank, den knækkede da jeg ville
> montere den, glad for at man ikke lå midt i øresund..

Nu spørger jeg lidt dumt ikke, hvorfor vil man skifte studs (jeg antager vi
taler om den studs til at påfylde brændstof med) midt i øresund? Og hvordan
skulle det være nedturen at tankstudsen var i stykker? Der er vel ikke så
mange tankpistoler at benytte midt ude på omtalte farvand?

/J

Fra : Mikael Block Christe~

Dato : 17-10-03 06:12

Tankstuds....det er en studs på tanken..
Det er vel nærmere en sammenkoblings studs.....lynkobling kald det hvad
du vil.

Har 2 tanke med med hver sin slange, ville så sætte en lynkobling (
studs) på begge tanke og så kun have en slange/pumpe.
Det er meget hurtiger at skifte tank hvis den ene løber tør. Hvis den
knækker løder der en del benzin ud i båden, und das ist nicht so gut.

mikael