OT: Post dine billeder her
Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 15-10-03 15:53

Hej....

Der blive altid postet en masse lort i dk.binær og så er det sjældent at man
når og se de billeder som folk herinde gerne vil vise....

Det jeg vil frem med, er at jeg opdagede alt.binaries.aquaria og der sker
faktisk ikk det vilde i... Ku det ikk være en ide at vi postede billeder der
istedet ? eller er det for få der har adgang til den...??

/Anders

Fra : KatjaStrofen

Dato : 15-10-03 15:57

"Anders T. Pedersen" <torstens@postkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> istedet ? eller er det for få der har adgang til den...??

Well jeg personligt synes det er en skidt ide - primært fordi jeg fra
cybercity ikke har adgang til den gruppe! - og man er vel egoist.. ellers
vil jeg dog sige det var et o.k. forslag

katja

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 15-10-03 16:09

Hej Katja...

Også derfor jeg skrev det sidste... Vidste ikk hvilke news-servere der giver
adgang til gruppen....

/Anders

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 15-10-03 19:52

> Well jeg personligt synes det er en skidt ide - primært fordi jeg fra
> cybercity ikke har adgang til den gruppe! - og man er vel egoist.. ellers
> vil jeg dog sige det var et o.k. forslag

Jeg var ikke klar over CyberShity spærrede for sådan noget....
Godt jeg ikke bruger dem..:)

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Carsten Jensen

Dato : 16-10-03 06:54

Derfor kan vi andre der ar en ordenlig udbyder godt bruge den

Carsten

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 16-10-03 06:59

> Derfor kan vi andre der ar en ordenlig udbyder godt bruge den

Ja men det vil være ondt over for de få der ikke bruger en ordentlig
udbyder.
Jeg kan helt klart godt forstå Katja...

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-10-03 08:06

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Derfor kan vi andre der ar en ordenlig udbyder godt bruge den
>
> Carsten

Selvfølgelig kan I det, og jeg overlever skam også hvis I gør. - Men ønskede
at gøre opmærksom på, at CC brugere i hvert tilfælde ikke har adgang til
den.

Katja - som da ikke har et problem med at sige.. "*piv piv*.. jeg kan ikke
dit og dat.. send mig lige et billede på min private mail..."

Fordi Anders har ret i, at den danske dk.binaer gruppe er anstrengende.

Måske kunne man lave en dansk gruppe der dk.binaer.dyr ?? - Ved da at
kattefolkene elsker at vise billeder hehe

Fra : LH

Dato : 16-10-03 08:34

Hvad med at poste begge steder? det er jo ikke svært, og personligt
orker jeg ikke at fedte rundt i dk.binaer, men jeg vil da meget gerne se
billeder

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-10-03 09:45

"LH" <LHFAKE@FAKE.DK> wrote in message
> Hvad med at poste begge steder? det er jo ikke svært, og personligt
> orker jeg ikke at fedte rundt i dk.binaer, men jeg vil da meget gerne
> se billeder

Det ville kunne klares, hvis man, når man sendte et billede i dk.binær
efterfølgende smed en meddelelse her med et link til den konkrete meddelelse
i dk.binær. Så vil det være muligt at gå direkte ind til billedet uden at
skulle åbne for hele dk.binær.

vh
Jan

Fra : Jon Batsberg

Dato : 16-10-03 10:39

[...]

Problemet er ikke at FINDE billedet - det søger man bare efter. Problemet er
at billederne hurtigt bliver slettede fra serveren fordi der kommer så mange
andre filer.

En nyheds server sletter altid den ældste besked når der ikke er mere plads
og med dk.binaer.'s tempo drejer det sig ofte om få timer.

Jon.

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-10-03 11:41

"Jon Batsberg" <jon@batsberg.dk> skrev i en meddelelse

> En nyheds server sletter altid den ældste besked når der ikke er mere
plads
> og med dk.binaer.'s tempo drejer det sig ofte om få timer.
>
> Jon.

Nu ved jeg ikke om der gælder andre regler for de binaere grupper.. men
serveren sletter da ikke beskederne - det er din newsreader der gør det..
beskederne vil stadig ligge på serveren.

Derfor linkningen er god nok.. jeg viser lige hvordan man kan linke til mit
tidligere indlæg

Katja

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 16-10-03 13:13

KatjaStrofen wrote:
> [...]
> serveren sletter da ikke beskederne - det er din newsreader der gør det..
> beskederne vil stadig ligge på serveren.

Regler og regler... TDC luger f.eks. ud i de store binære grupper så der
ikke er indlæg ældre end 48 timer eller der omkring.

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Jon Batsberg

Dato : 17-10-03 12:00

> [...]
> beskederne vil stadig ligge på serveren.
>
> Derfor linkningen er god nok.. jeg viser lige hvordan man kan linke til

Jaja.. men prøv med en ældre post..
Som Steen Suder skriver sletter f.eks TDC's servere efter et tidinterval,
andre gør det hele op i MB's. MegaBytes er jo netop problemet med binaer.
Prøv at forestil dig hvor store diske de har brug for med al det skidt ser
bliver postet.
Men nu må jeg hellere stoppe inden denne diskussion bør flyttes til dk.edb
;)

Anyway jeg har købt mit eget domæne her: www.web10.nu det koster ca. 10 kr.
(eller 4 smøger) om måneden og så er problemet løst.

/ Jon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-10-03 12:50

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> meddelelse i dk.binær. Så vil det være muligt at gå direkte ind til
> billedet uden at skulle åbne for hele dk.binær.

Det har været foreslået og drøftet meget i foto-guppen.

Problemet er at mange bruger de rene tekst-servere som f.x.
sunsite.dk og dtext.news.tele.dk da de er væsentlig hurtigere og
mere stabile til tekstindlæg.

Men grunden til at de kører så godt, er at de ikke har de binære
grupper med - og derfor kan man ikke følge et direkte link til
et billede i en binær gruppe.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-10-03 13:11

"Jan Vestergaard" <jan@NOMAILjve.dk> wrote in message

> Men grunden til at de kører så godt, er at de ikke har de binære
> grupper med - og derfor kan man ikke følge et direkte link til
> et billede i en binær gruppe.

Enig - jeg foretrækker normalt også rene tekstservere. I virkeligheden synes
jeg at det er bedre at benytte en webserver til billeder - men når det nu
ikke kan være anderledes så heller et link. Jeg nægter personligt at åbne
for dk.binær, så den eneste mulighed er så direkte links til meddelelsen med
billedet.

vh
Jan

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 16-10-03 09:18

> Måske kunne man lave en dansk gruppe der dk.binaer.dyr ?? - Ved da at
> kattefolkene elsker at vise billeder hehe

Det var ellers en skidegod ide, ganske oplagt men skide god.

Fra : Lene Sørensen

Dato : 16-10-03 21:44

> Det var ellers en skidegod ide, ganske oplagt men skide god.

Måske kunne der bruges sådan noget som dette her:
http://www.imagestation.com/
Der kan man gratis upload billeder, jeg er for at sige det mildt ikke ret
god til sådan noget her, men jeg har lige lagt et par billeder op, kan ses
her hvis det virker: http://www.imagestation.com/album/?id=4288842033

Jeg har allerede en hjemmeside, så har egentlig ikke brug for dette, men det
kan jo ske at man har nogle billeder som man ikke er interesseret i at få på
ens hjemmeside, så er dette måske et godt alternativ?

Lene

http://www.saijoto.dk/dansk/Cichlider/Cichlider.htm

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 16-10-03 13:11

Anders T. Pedersen wrote:
> [...]
> faktisk ikk det vilde i... Ku det ikk være en ide at vi postede billeder der
> istedet ? eller er det for få der har adgang til den...??

Arhhh... min kæphest!

Kunne folk for pokker da ikke finde ud af at usenet ikke er til
distribution af binært materiale som billeder og lignende?

Åbenbart ikke, men kunne man ikke tage og bruge en webserver til det,
som f.eks. den hjemmesideplads der følger med næsten hvilket som helst
internetabonnement eller benytte sig af en af de mange gratis
webservertjenester på nettet?

Åbenbart heller ikke :-/

For sa... da også!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-10-03 13:12

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message

> For sa... da også!

Rolig nu! Tæl til tyve et par gange - det plejer at hjælpe

vh
Jan Bøgh

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 17-10-03 13:49

Jan Bøgh wrote:
> "Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message

> Rolig nu! Tæl til tyve et par gange - det plejer at hjælpe

35488 35489 35890.... koge! Sprutte! Fnyse!