Godt råd søges!!!
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 15-10-03 15:31

Hejsa allesammen.

Har haft en mulig killingkøber til mine tilløbskillinger på besøg idag. Nu
ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal mene og gøre. Her er historien:
Det er manden der egentlig vil have den, men den var konen og datteren på 2
år der kom idag, og jeg syntes at hun virke meget uinterseret uanset hvad
jeg fortalte og hvilken killing jeg viste dem. Hun var mere interseret i min
søn på 11 mdr.
Ret faktisk viste hun ikke intersere for nogen af vores katte. Hun var ret
ligeglad. Hun spurgte ikke om nogen som helst ting, det eneste hun egentlige
sagde var at manden ville have en hunkat.
Hun fortalte at den skulle være indekat og at de ville fortsætte med det
foder vi giver dem. (Royal Canin)
Synes datteren var ret hårdhændet overfor vores katte og at moren egentlig
var ligeglad med det.
Hun spurgte ikke om pris eller noget i den stil (havde tænkt mig at tage
300-400 kr for den med transportkasse, kattebakke, tæppe, lidt killingfoder
og vacination og sundhedstjek)
Da hun skulle gå ville de gerne have taget et billede med killingen, men den
er ikke 100 % tam i nu så jeg holdt den.
Hvad mener i om sådan en killingkøber og hvad ville i gøre i mit sted?

--
Hilsen
Heidi B.

Ved mail fjern dekatten
Tjek min hjemmeside ud om mine katte og min
familie: http://www.mitzy.lir.dk

Fra : Linda Nielsen

Dato : 15-10-03 15:46

> [...]
> er ikke 100 % tam i nu så jeg holdt den.
> Hvad mener i om sådan en killingkøber og hvad ville i gøre i mit sted?

Hejsa

Nu har jeg nydt godt af andres gode råd herinde, så nu synes jeg at jeg
vil bidrage med min mening til dit indlæg.

Jeg synes bestemt ikke du skal sælge disse mennesker en af dine
killinger. Du vil altid spekulere på om du gjorde det rigtige, og om
missen nu får god og ikke mindst kærlig pleje.
Manden var jo tilsyneladende heller ikke så interesseret, at han gad at
dukke op vel.
En misser kan mærke når folk er ligeglade og ignorerer den og
hårdhændede børn og småkillinger hører ikke sammen efter min mening.

Håber du finder gode og kærlige hjem til dine killinger.

Dette var bare min mening.

Med venlig hilsen
Linda Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-10-03 17:11

Hej Heidi

Et godt råd er, at hvis du er i tvivl - så lad være!

Og når du stærkt fornemmer, at disse menesker ikke er
oprigtigt interesseret i killingen, så stol du bare på den fornemmelse!

Jeg ville selv være yderst betænkelig ved konens opførsel,
både hvad angår manglende glæde ved killingerne og nul interesse i at høre om dem!
Og værst af alt, at hun overhovedet ikke vejleder og irettesætter datteren,
når hun er for hårdhændet ved killingen!
Dette tyder i mine øjne ikke på, at det bliver et godt hjem for katten
- den skal måske være legetøj for barnet og det er ingen kat tjent med!

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med at finde hjem til de små,
hvor de bliver ligeså kærligt behandlet, som de er vant til hos dig!

mvh Eva

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 15-10-03 18:26

Hej Heidi

Jeg vil helt klart sige som de andre : hvis du er i tvivl, så lad være !!!
Du vil altid tænke over, om mon katten er endt et dårligt sted !!!! Jeg
ved, at det kan være et problem, hvis man bor et sted med mange katte i
området; så det er svært at komme af med killingerne .. Men jeg håber at du
alligevel kan finde de rette katte-slaver til dine killinger !!

Hilsen Pia

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Denise

Dato : 15-10-03 17:25

"Heidi Bojsen" <Heidi.bojsende@kattentdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad mener i om sådan en killingkøber og hvad ville i gøre i mit sted?

Hej
Som du selv kan mærke og føle, nej, nej, nej, en sådan en ville _jeg _
aldrig sælge en killing til.
Helt i tråd med Eva.

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-10-03 19:24

> [...]
> er ikke 100 % tam i nu så jeg holdt den.
> Hvad mener i om sådan en killingkøber og hvad ville i gøre i mit sted?

Tvivlen skal komme dig og katten tilgode. Det er dit valg. Dig der bestemmer
og det er jo ikke en flinkeskole. Så hvis du ikke føler dig tryg ved salget,
så synes jeg du skal stole på det.
Jeg har bøjet mig et par gange og tænkt at det var nok mig der var sart /
nærtagende.
Begge gange fortrød jeg, og skulle have stolet på min egen første vurdering.

Jeg håber der kommer de helt rette mennesker til din misser, så du også
føler at det er i orden.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Kate

Dato : 15-10-03 19:48

Tja, Heidi, kan egentligt kun gentage de andre. Følg din intuition.
Evt. kan du da bede dem om at komme alle, så manden kan vælge katten
selv. Hvis han så igen ikke kommer så lad være med at sælge til dem.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.