Sætte en ftp op ?
Fra : Unlimited

Dato : 15-10-03 15:12

Hejsa

Jeg har lige fået tiscali internet, og en Cisco 677 router (hvilket jeg har
haft tidligere)

For at sætte en ftp server op, kan jeg huske noget med man skal ændre noget
i routeren, så alt på port 21 (som serveren kører på) bliver sendt til den
rigtige maskine (Eks. 192.168.1.5).

Hvordan er det jeg gør det.. Kan ikke umiddelbart finde noget i de papirer
jeg har modtaget fra Tiscali, og cisco's hjemmeside kan jeg heller ikke se
noget på...

Kan i hjælpe :)

Mvh Flemming Hansen

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-10-03 17:16

"Unlimited" <-unlimited-@klub-striben.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har modtaget fra Tiscali, og cisco's hjemmeside kan jeg heller ikke se

tidligere var cybercitys hp, til stor hjælp med det....

mvh Tommy Fer

Fra : Martin Schultz

Dato : 15-10-03 18:26

"Unlimited" <-unlimited-@klub-striben.dk> writes:

> [...]
> jeg har modtaget fra Tiscali, og cisco's hjemmeside kan jeg heller ikke se

Prøv at kigge her:

http://www.crunzh.com/msh/cisco.php

Martin

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-10-03 19:07

Unlimited wrote:

> Hvordan er det jeg gør det.. Kan ikke umiddelbart finde noget i de papirer
> jeg har modtaget fra Tiscali, og cisco's hjemmeside kan jeg heller ikke se
> noget på...

Jeg har også en Cisco 677. Og jeg skulle "bare" installere og opsætte
server-programmet, så kørte det bare.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : L@rs K

Dato : 15-10-03 21:48

> [...]
> jeg har modtaget fra Tiscali, og cisco's hjemmeside kan jeg heller ikke se

Telnet til routeren og gå i enable mode !

Skriv:
set nat entry add 192.168.1.5 21 DIN.WAN.IP21 tcp

Hvis du vil køre passive FTP kan du også tilføje en port range f. eks. 15
stk
set nat entry add 192.168.1.5 13500-13515 DIN.WAN.IP 13500-13515 tcp
set nat entry add 192.168.1.5 13500-13515 DIN.WAN.IP 13500-13515 udp

afslut med en genstart
write
reboot

--