Include ny fil hver fredag
Fra : Sinkbæk

Dato : 11-04-01 14:12

Hej!

Nu har jeg rodet rundt i manual og hvad ved jeg i en uges tid uden at have
fundet løsning på mit problem - som er:

Hvordan inkluderer jeg en ny fil, hver fredag kl. 20? - Filerne der skal
inkluderes hedder 1.php, 2. php osv. Altså indtil det bliver fredag kl 20
skal 1.php inkluderes når så det er fredag skal 2.php inkluderes og sådan
skal det køre uge efter uge...
Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe med dette problem?

-Mvh og go' påske!
-Thomas Sinkbæk

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 11-04-01 15:02

On Wed, 11 Apr 2001 15:12:20 +0200, "Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote:

> [...]
>skal det køre uge efter uge...
>Er der en venlig sjæl, som vil hjælpe med dette problem?

hvorfor ikke blot nøjes m. een fil m. en if-statement[1]?

[1] det en sand jyde ville kalde en if-løkke[2]
[2] intern helt vildt sjov vits

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Sinkbæk

Dato : 11-04-01 15:04

> hvorfor ikke blot nøjes m. een fil m. en if-statement[1]?
>
> [1] det en sand jyde ville kalde en if-løkke[2]

-Kan jeg også få lidt hjælp til at lave den?

-Sinkbæk

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 11-04-01 15:10

http://www.php.net/manual/en/control-structures.php#control-structures.if

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 11-04-01 15:09

On Wed, 11 Apr 2001 16:10:08 +0200, Thomas Jensen, pil.dk wrote:

> http://www.php.net/manual/en/control-structures.php#control-structures.if

Kan kombineres med date().
http://www.php.net/manual/en/function.date.php

--
Søren O.

Fra : Tim Hallwyl

Dato : 11-04-01 16:11

> Hvordan inkluderer jeg en ny fil, hver fredag kl. 20? - Filerne der skal
> inkluderes hedder 1.php, 2. php osv.

Ja, den finder du nok ikke i manualen - man alt havd du skal bruge er der.
Her er en komplet løsning (kan indeholde et par bugs - da jeg ikke har et
par uger til at afprøve den) som du også kan justere
skilletidspunktet....nå - nok snak her er koden:

$firstweek = 15; #
$shiftday = 5; # Friday
$shifthour = 20; # at 8pm

$dayofweek = date('w');
$hourofday = date('H');
$weekofyear = strftime("%W");

if (($dayofweek > $shiftday) || (($dayofweek == $shiftday) && ($hourofday >
$shifthour)))
{ include ($weekofyear - $firstweek +2) . '.php'; }
else { include ($weekofyear - $firstweek +1) . '.php'; }

Held og lykke!