Strøelse i hundehus
Fra : Winther

Dato : 15-10-03 11:52

Er der nogen der bruger spåner i hundehus, fordele ulemper contra halm?

Vh. Winther

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 15-10-03 23:03

Hej Winther,

Jeg har sidste vinter brugt spåner i vores indendørs hundeboks, hvor der går
til sammen 3 hunde - som også har adgang til udendørs arealer.

Jeg har fundet ud af, at hvis man ikke skifter spånerne rimelig ofte - 3-5
gange i løbet vinteren, så bliver det der temmelig støvet i rummet (jeg kan
så ikke udelukke, at det bare er vores rum, der er god til at kaste støv af
sig).

Jeg har så besluttet, at jeg i stedet for vil prøve enten med halm (som også
nogle gange kan støve) eller gummimåtter, som også bruges i løsdriftsstalde
til underlag til malkekøer. Måtterne fåes i 8 eller 10 mm tykkelse = godt
isolerende. Og så er de nemme at gøre rene = højtryksrenser! Men jeg som
nævnt og er i tvivl om hvad der er bedst.

MVH

Iben

Kennel Born To Work - www.kelpie.dk