Hjælp - Goldenretriever med hud problemer ~
Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 14-10-03 21:42

Hej..

Vi har en Goldenretriver hun som nu er knap 1 år gammel.
Desværre har hun nogle problemer med huden, som betyder at hun klør sig
meget i perioder - og nej - det er *ikke* lopper. Hun er behandlet mod
lopper (Provet) og vi har heller ikke fundet nogen på hende.

Hun har mange skæl i pelsen, og får *ikke* skumbad eller lignende. Bades
sommetider under bruseren i rent vand eller i fjorden.
Pelsen er i øvrigt pæn, og ikke påvirket af at hun har tør hud / skæl.

Efter dyrlægens råd har vi nu siden jan. givet hende levertran, men det er
som om det ikke rigtig virker mere (og hun kan i øvrigt heller ikke lide det

Naturligvis får hun en alsidig kost tilsat grøntsager (som hun er vild med)
og surmælks produkter (kærnemælk eller youghurt).

Er der nogen som har et godt forslag til hvad der kan hjælpe på hendes hud
problemer - bortset fra at smøre hende ind i olie (Det bliver noget klistret
på en langhåret hund

MVH Anders

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-10-03 22:05

Hej Anders

"Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.)"
<nospamfilter001@BotNak.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har et godt forslag til hvad der kan hjælpe på hendes hud
> problemer

Jeg ville klart få dyrlægen til at tage nogen test på hende når det har
stået på i SÅ lang tid, der er højst sansynligt noget hun ikke kan tåle. Og
måske du skulle overveje at skifte dyrlæge hvis det er det eneste han har
gjort, altså at anbefale levertran.

Håber hun snart kommer sig over sin kløe, god bedring

Bolette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-10-03 23:32

Hej Anders

Har du prøvet lidt olie sammen med foderet.

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-03 07:16

<nospamfilter001@BotNak.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen som har et godt forslag til hvad der kan hjælpe på hendes hud
> problemer - bortset fra at smøre hende ind i olie (Det bliver noget

Stress ?
Hvilket foder bruger I nu ?
Vi har utroligt gode erfaringer med Purina Pro-Plan, specielt den til aktive
hunde den hedder Performance.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Stampemus

Dato : 15-10-03 12:21

Hej Anders,

Jeg har også en hund der har problemer med tør hud/allergi. Jeg vil give en
af de andre ret i at det første du skal få din dyrlæge til at gøre er at
tage en blodprøve og få afklaret om det er allergi...

Som foder kan jeg anbefale Royal Canins - Hyperallergic, det kan kun fås
gennem dyrlægen. Derudover tilsætter jeg Viacutan som tilskud. Og mens det
var rigtig slemt vaskede/gav en kur i noget der hedder epi-soothe (som også
fås hos dyrlægen) - alt dette gør jeg fodi jeg hellere vil gøre ovenstående
end have hun skal på medicin. Det virker indtil videre og jeg håber at vi på
den måde kan undgå helt at hun kommer på nogen form for medicin.

Jeg har ikke fået testet hvad konkret hun er allergisk overfor - men jeg har
kunne se at hun ikke kan tåle konserveringsmidler - hun kan f.eks. ikke tåle
indendørsben. Så hun får stegt kalkun når vi er ude og træne, gulerødder som
en ekstra god snack og kogte ko-ben i særlige tilfælde.

Jeg håber du kan bruge ovenstående.

Mange hundehilsner
Pia

Fra : k.j.k

Dato : 17-10-03 01:34

Hej !
Det er sansynligt at hun mangler noget fedtstof i sin kost, prøv i en
periode på 2 måneder at fodre med Nutro Lam&ris, så finder du ud af om
det hjælper. Nutro indeholder ingen biprodukter, ingen farvestoffer,
ingen kemikalier, ingen soya, rene produkter, rig på linol syre, høj
optagelighed, naturlig konserveret. Og det virker på rigtig mange
hudproblemer. Husk at du ikke må give hende noget andet (godbidder
o.lign.) i de 2 måneder. Hvis du vil give hende noget andet, så brug
produkter fra Nutro, der er kiks og tyggepinde med Lam&ris. Se mere
www.nutro.dk

Hilsen Karin

"Anders Larsson \(fjern ikke noget fra email adr.\)" skrev d. 14-10-03
21:42 dette indlæg :

http://www.kandu.dk/

Fra : Dharma

Dato : 17-10-03 01:34

Hej Anders!

Jeg har haft samme problem med min Golden retriever og min Toller. Det
var dog ikke samme årsag (efter dyrlæges mening), men resultatet det
samme. Skel overalt og konstant fældning.
Jeg fik en shampoo af dyrlægen, der fortalte, at der egentligt ikke var
sæbe i (ja, den er svær at forklare), men den var mild mod huden og
ville tage det øverste lag, så det raske hud kunne komme frem igen. Jeg
gjorde hvad dyrlægen sagde, og det hjalp sørme. På begge mine hunde. De
har faktisk ikke haft så flot pels i lang tid, som de har nu. Da jeg pt.
er på arbejde har jeg ikke lige shampoo'en med mig, men hvis du er
interesseret i navnet, kan jeg da lige skrive det i morgen.

Mvh. Dharma

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Voigt

Dato : 17-10-03 08:09

> [...]

> Er der nogen som har et godt forslag til hvad der kan hjælpe på hendes hud
> problemer - bortset fra at smøre hende ind i olie (Det bliver noget

Jeg har gode erfaringer med dette produkt:
http://www.henne-pet-food.dk/lakseolie.htm

Det bruges som tilskud til den fodring du iøvrigt er glad for. Jeg har købt
det direkte på deres hjemmeside.

Mvh
Søren Voigt