Hvad ville I gøre hvis ...
Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 14-10-03 20:32

I havde underskervet en slutseddel på en brugt vogn hos en mærkeforhandler,
med leveringsdato den 13/10.
Og det så viser sig ikke at kunne lade sig gøre fordi forhandleren ikke har
den tidligere ejers registreringsattest? Og tilsyneladende ikke kan skaffe
den?
Hvor meget tålmod skal man have? Vi vil have bilen, men ... hvad kan vi
"true" med?
Erik

Fra : Moller

Dato : 14-10-03 20:47

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> wrote in message
> [...]
> den?
> Hvor meget tålmod skal man have? Vi vil have bilen, men ... hvad kan vi

Nedslag i prisen eller handlen er ophævet, da han ikke har overholdt
kontrakten... i hvisse tilfælde vil det bedtyde han kan komme til at hænge
på bilen(lagt ud for den) ... og derved blir nervøs over i ik vil ha den
alligevel.

VH
Lars Molnit

Fra : Peter G C

Dato : 14-10-03 20:54

In news:paYib.4050$Li7.117@news.get2net.dk,
Erik M. Nielsen <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> typed:

[klip]

> Hvor meget tålmod skal man have? Vi vil have bilen, men ... hvad kan
> vi "true" med?

Giv ham en uge. Gør det skriftlig. Skriv også at I ophæver aftalen hvis der
ikke leveres i henhold til påkravet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 14-10-03 21:18

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message

> Giv ham en uge. Gør det skriftlig. Skriv også at I ophæver aftalen hvis
der
> ikke leveres i henhold til påkravet.
>
> /Peter

Jamen, vi VIL sgu ha' den bil vi har købt!
1: Fordi det er en fin bil til prisen
2: Den pris vi får for den gamle "slæde" er OK
Erik

Fra : phk

Dato : 15-10-03 03:00

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message

> Jamen, vi VIL sgu ha' den bil vi har købt!
> 1: Fordi det er en fin bil til prisen
> 2: Den pris vi får for den gamle "slæde" er OK

Kunne det tænkes forhandleren ikke vil levere fordi han har opdaget han har
snydt sig selv?

--
Per, Esbjerg

Fra : M. Myers

Dato : 15-10-03 06:28

> "Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne det tænkes forhandleren ikke vil levere fordi han har opdaget han
> [...]

det vil jeg mene bare er ærgeligt, en kontrakt med underskrifter på er jo
juridisk bindende, så forhandleren har ikke andet at gøre end at sælge ham
bilen til prisen der står på kontrakten, om forhandleren så mister penge
eller ej... og når forhandleren ikke overholder leveringsbetingelserne, ja
så vil jeg som skrevet tidligere true forhandleren skriftligt med bål og
brand, og nedslag i prisen, så kan det være forhandleren kan komme i hak og
få leveret den bil....

Morten

Fra : Peter G C

Dato : 15-10-03 09:18

> [...]

> Jamen, vi VIL sgu ha' den bil vi har købt!
> 1: Fordi det er en fin bil til prisen
> 2: Den pris vi får for den gamle "slæde" er OK

OK - send påkrav med krav om levering, idet I ellers kræver erstatningsbil
stillet til rådighed.

/Peter

Fra : M. Myers

Dato : 14-10-03 20:55

> [...]
> den?
> Hvor meget tålmod skal man have? Vi vil have bilen, men ... hvad kan vi

Kan man ikke få lavet en ny reg. attest på motorkontoret? eller hvad? så må
sælger jo bare betale det det koster samt et afslag i prisen for ikke at
have overholdt leverings betingelserne, hvilket jeg vil mene er 500kr pr.
løbende dag...... fra den 13/10... men hvis jeg var medlem af FDM var det
måske en ide at få hængt denne useriøse forhandler ud i Motor, så alle kunne
se hvilken rodemikkel han er.....

Mvh

morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-10-03 23:14

"M. Myers" <mm27FJERN@hotDETTEmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke få lavet en ny reg. attest på motorkontoret?
Jo, den tidligere ejer kan...

> men hvis jeg var medlem af FDM var det
> måske en ide at få hængt denne useriøse forhandler ud i Motor, så alle kunne
> se hvilken rodemikkel han er.....

Slap lige af...
Alle forhandlere kan vel komme ud for at de køber en bil, og den tidligere
ejer ikke får afleveret reg. attesten.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Claus Andersen

Dato : 15-10-03 10:59

>Snip<
"Alle forhandlere kan vel komme ud for at de køber en bil, og den tidligere
ejer ikke får afleveret reg. attesten"

Jeg synes det er for dårligt af en forhandler ikke at få fat i reg. att.
inden videre salg.
Det er efter min mening noget rod, og jeg ville ikke stole på en sådan
sælger overhovedet.
Jeg håber sandelig ikke du skal have mere med denne forhandler at gøre i
fremtiden (service osv.)

Jeg ville også kræve et nedslag i prisen eller evt. en betalt gennemgang af
bilen hos FDM eller lign. for at sikre at bilen ikke har nogle skjulte fejl,
nu manden ikke er til at stole på.
Husk at alt hvad du gør skal gøres skriftligt, ellers har du ikke hold på
noget hvis det skulle gå galt senere. Ja en mundtlig aftale er ligeså
bindende som en skriftlig men noget sværere at bevise.

Lige et tillægsspørgsmål:
Er bilen solgt af forhandleren i kommission eller er det hans "egen" bil??
Hvor længe har han haft bilen stående efter køb??

God fornøjelse

Claus

Fra : Ted

Dato : 15-10-03 06:37

måske en ide at få hængt denne useriøse forhandler ud i Motor.

-----------

Klap lige hesten du.

Måske tidligere ejer er en rodemikkel, som har lovet at finde attesten, og
ikke kan. således at det er derfor at det hele er forsinket ?

Sådan er det desværre meget tit hos os.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Henning

Dato : 14-10-03 21:02

On Tue, 14 Oct 2003 21:31:36 +0200, "Erik M. Nielsen"
> [...]

>den?
>Hvor meget tålmod skal man have? Vi vil have bilen, men ... hvad kan vi

Kan der ikke bare laves en ny for 500,- på motorkontoret?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 14-10-03 21:04

Henning wrote:

> Kan der ikke bare laves en ny for 500,- på motorkontoret?

Koster det ikke kun en flad 50,- ?

\MK

Fra : KubikH

Dato : 14-10-03 22:12

"Morten Klostergaard" <mgk@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Koster det ikke kun en flad 50,- ?
Jo det gør, kr.50,- + ejers (den registrerede ejers) underskrift.
Så får man en midlertidig reg. attest med det samme, og en ny kommer med
posten
Mvh
Niels

Fra : Ted

Dato : 15-10-03 06:34

[...]
---------------------------

Punkt 1. Du får ikke en ny reg.attest med det samme, og hvis du endelig
gjorde kunne du intet bruge den til !
Punkt 2. Den nye som kommer med posten kommer først efter ca 1 uge. uanset
hvor meget man spræller...

Det med 50,00 er korrekt.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-10-03 19:43

Ted wrote:

> Punkt 1. Du får ikke en ny reg.attest med det samme, og hvis du
> endelig gjorde kunne du intet bruge den til !
> Punkt 2. Den nye som kommer med posten kommer først efter ca 1 uge.
> uanset hvor meget man spræller...

I "gamle dage" (tilbage i 80'erne) kunne man godt få lov at hente en ny
attest med det samme.
Problemet var bare, at det eneste sted de kunne udskrive en sådan, var på
CMR (som vistnok lå (ligger ?) i Leifsgade - Kbh).
Jeg har selv personligt hentet et par stykker derinde.

Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2,5 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere

Fra : claus b. p.

Dato : 15-10-03 14:09

> [...]
har
> den tidligere ejers registreringsattest? Og tilsyneladende ikke kan skaffe
Ref de andre svar i tråden kan det ikke passe, at han ikke kan skaffe en
erstatning for reg. attesten med mindre han har et udestående med den
tidligere ejer. Så måske er du ved at købe en bil af en forhandler som slet
ikke har bilen til rådighed til salg? Check også stelnummeret om der er
tinglyst pant i bilen, og betal ikke en krone før i har sikkerhed for at
evt. restgæld/pant bliver slettet.
Jeg synes det er useriøst at sætte bilen til salg før man har papirerne på
den, og jeg ville ikke selv købe en bil uden at have set den originale
regattest. Den er bl.a. dokumentation for at vognen ikke har kørt fx.
hyrevogn, og at årgangen passer med det oplyste.
/Claus

Fra : Martin P.

Dato : 15-10-03 16:27

"Erik M. Nielsen" <genealogiSPAMFILTER@antispam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget tålmod skal man have? Vi vil have bilen, men ... hvad kan vi
> "true" med?

Det tager motorkontoret maks 5 arb. dage at lave en nye genpart af
registrerings attesten. Det koster 50,-.

- Martin

Fra : N I E L S

Dato : 15-10-03 22:59

Erik M. Nielsen wrote:
> Og det så viser sig ikke at kunne lade sig gøre fordi forhandleren
> ikke har den tidligere ejers registreringsattest? Og tilsyneladende
> ikke kan skaffe den?

Bør ikke være noget problem.
Jeg kunne ikke lige finde min gamle reg-attest, da jeg for nyligt købte ny
bil. Det kostede mig 50 kroner at få lavet en ny, som lå klar til
forhandleren da han indregistrede min nye vogn...
Det kunne lugte lidt af at der er noget andet galt. Restgæld måske?
N I E L S