/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Pierburg Karburator problemer
Fra : Lisbeth S. Fehrmann


Dato : 14-10-03 20:31

Hej!
Jeg håber der er en venlig sjæl der kunne svare på mine (måske lidt dumme)
spørgsmål og muligvis fortælle mig lidt om min Pierburg karburator, da jeg
er lidt på herrens mark! Det er en fin Skoda Favorit fra 92' (med
katalysator) der har lidt knas på sine gamle dage.....
Jeg har ambitioner om at rode med det selv og håber at kunne få lidt ideer
at gå efter.

1) Det værste problem er, at den uden videre går ud! Motor, strøm og det
hele. Det er især ved bykørsel, men også efter en rask tur på motorvejen.
Der er ingen rigtig sammenhæng i om det er varmt eller koldt, vådt eller
tørt. Det kommer ud af det blå og forværres. Det virker til at ske ved lave
hastigheder når man kobler ud og vil skifte gear. Inden gearskifte er jeg
nødt til at give den én på gassen for at nå at skifte gear og give gas igen.
Kørsel på vej uden stop (og motorvej) går glimrende!! Når den så har stået
en dags tid kan problemet være væk igen for en tid. Det er helt utrolig
stressende at køre den, da jeg må file gassen hele tiden for at holde den
igang når problemet er der.

2)Ind imellem har den det med at 'køre op' i omdrejninger af sig selv i
tomgang, men også dette kommer og går indenfor 1 minut og er ikke til gene.
Jeg har opdaget at jeg kan få den til at gå ned på normale omdrejninger
(800) igen, når jeg tager strømmen til den "magnetiske ventil". Hvorfor sker
dette??? Er den defekt?? eller er pulldown dimsen defekt??

3)Sidst kan jeg nævne at der kan opstå en situation hvor den i tomgamg
lissom kan holde sig igang men til sidst går ud.

Spørgsmål:
* På karburatorens side står der 2E-E med et lille sænket 3-tal.Er det så
en: 2EE,2E2 eller en 2E3?

* Hvor får man 'dieselstart' til læktest? Har været i flere autobutikker, de
ved ikke hvad jeg mener. Kunne du/I angive et mærke? Hvad hedder det ellers,
for jeg kan ikke finde det i diverse bilkataloger. Jeg går ud fra at det er
en spraydåse....

* Der sidder noget der hedder en "Magnetisk ventil". Hvad er dens formål???

* Shokeren virker vist ikke. Er det meningen hvis den er styret af
'ecotronic' (hvis den altså er det)?

Jeg har skiftet: Olie, Olie/benzin/luftfilter, tændrør og forsøgt med
karburatorvæske (hvis der skulle være noget skidt) og en flaske
karburatorrens uden held.

Mvh. Lisbeth



 
 
KubikH (14-10-2003)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 14-10-03 21:34


"Lisbeth S. Fehrmann" <lsf@ruc.dk> skrev i en meddelelse
news:N9Yib.4049$%h7.331@news.get2net.dk...
> Hej!
> Jeg håber der er en venlig sjæl der kunne svare på mine (måske lidt dumme)
> spørgsmål og muligvis fortælle mig lidt om min Pierburg karburator, da jeg
> er lidt på herrens mark! Det er en fin Skoda Favorit fra 92' (med
> katalysator) der har lidt knas på sine gamle dage.....
> Jeg har ambitioner om at rode med det selv og håber at kunne få lidt ideer
> at gå efter.
>
> 1) Det værste problem er, at den uden videre går ud! Motor, strøm og det
> hele. Det er især ved bykørsel, men også efter en rask tur på motorvejen.
> Der er ingen rigtig sammenhæng i om det er varmt eller koldt, vådt eller
> tørt. Det kommer ud af det blå og forværres. Det virker til at ske ved
lave
> hastigheder når man kobler ud og vil skifte gear. Inden gearskifte er jeg
> nødt til at give den én på gassen for at nå at skifte gear og give gas
igen.
> Kørsel på vej uden stop (og motorvej) går glimrende!! Når den så har stået
> en dags tid kan problemet være væk igen for en tid. Det er helt utrolig
> stressende at køre den, da jeg må file gassen hele tiden for at holde den
> igang når problemet er der.
>
> 2)Ind imellem har den det med at 'køre op' i omdrejninger af sig selv i
> tomgang, men også dette kommer og går indenfor 1 minut og er ikke til
gene.
> Jeg har opdaget at jeg kan få den til at gå ned på normale omdrejninger
> (800) igen, når jeg tager strømmen til den "magnetiske ventil". Hvorfor
sker
> dette??? Er den defekt?? eller er pulldown dimsen defekt??
>
> 3)Sidst kan jeg nævne at der kan opstå en situation hvor den i tomgamg
> lissom kan holde sig igang men til sidst går ud.
>
> Spørgsmål:
> * På karburatorens side står der 2E-E med et lille sænket 3-tal.Er det så
> en: 2EE,2E2 eller en 2E3?
>
> * Hvor får man 'dieselstart' til læktest? Har været i flere autobutikker,
de
> ved ikke hvad jeg mener. Kunne du/I angive et mærke? Hvad hedder det
ellers,
> for jeg kan ikke finde det i diverse bilkataloger. Jeg går ud fra at det
er
> en spraydåse....
>
> * Der sidder noget der hedder en "Magnetisk ventil". Hvad er dens
formål???
>
> * Shokeren virker vist ikke. Er det meningen hvis den er styret af
> 'ecotronic' (hvis den altså er det)?
>
> Jeg har skiftet: Olie, Olie/benzin/luftfilter, tændrør og forsøgt med
> karburatorvæske (hvis der skulle være noget skidt) og en flaske
> karburatorrens uden held.
>
> Mvh. Lisbeth
>
>Hejsa
Lille input uden at kende din karburator i detaljer.
Har haft en anden Pierburg på en gammel Skoda.
Den magnetiske ventil, lukker for benzinen til tomgangsdysen.
Ideen er at undgå eftertændinger.
Hvis du har en dårlig forbindelse / dårlig magnetspole, kan det til dels
forklare dine problemer.
Så skal man nemlig holde omdrejningerne over tomgangssystemets område.
Check spolen, og prøv med en ledning direkte fra + til spole.
Hvis det hjælper er sagen "bøf", så ved du hvor du skal lede.
Det er også derfor den falder i omdr, når du tager strømmen til spolen = du
lukker tomgangssystemet ned.

Mvh
Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste