Scrolling - hvis vinduet minimeres.
Fra : Bo Dudek

Dato : 11-04-01 13:29

Hej

Jeg sidder og er igang med at smække et site sammen. Sitet er delt op
i et frameset med ialt 4 horisontale frames (rows). En af de frames er
relativ smal og indeholder tekst, som fungerer som links - altså som
faktisk er knapper. Problemet er, at hvis man gør vinduet mindre i IE
så forsvinder nogle af disse knapper. Jeg har prøvet at lave
scrolling="auto" "yes" osv.. men intet hjælper.. Idéen er, at det skal
fungere lidt lige som www.cybercity.dk. Hvis man gør sit IE vindue
mindre på den adresse, så kommer der en sideværts scrollbar frem.

Any help??
Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-04-01 17:46

Wed, 11 Apr 2001 12:28:34 GMT, skrev bo@cykel.dk (Bo Dudek):

> [...]
>så forsvinder nogle af disse knapper. Jeg har prøvet at lave
>scrolling="auto" "yes" osv.. men intet hjælper..
Det ville være lidt lettere med en url eller noget kode, så kunne man
pege direkte på problemet, nedenstående burde virke:

<frameset rows="100,200,*,100">
<frame name="top" src="top.htm" scrolling="auto" frameborder="0">
<frame name="to" src="to.htm" scrolling="no" frameborder="0">
<frame name="tre" src="tre.htm" scrolling="no" frameborder="0">
<frame name="bund" src="bund.htm" scrolling="no" frameborder="0">
</frameset>

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Bo Dudek

Dato : 12-04-01 10:59

Start med at kigge på

http://hjem.get2net.dk/bo_dudek/allFrames.htm

ehm.. problemet er, at hvis man resizer vinduet sideværts, så kan man
ikke komme til knapperne i toppen mere.. Jeg mangler at kunne scrolle
SIDEVÆRTS. Det kan man godt, men det er kun i min mainFrame..

Håber stadig på hjælp
Bo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-04-01 18:11

Thu, 12 Apr 2001 09:58:41 GMT, skrev bo@cykel.dk (Bo Dudek):

>ehm.. problemet er, at hvis man resizer vinduet sideværts, så kan man
>ikke komme til knapperne i toppen mere.. Jeg mangler at kunne scrolle
>SIDEVÆRTS. Det kan man godt, men det er kun i min mainFrame..

For at du kan scrolle sideværts, så er du nødt til at sætte en fast
pixelsstørrelse på tabellen i topknapFrame.htm, f.eks. 680px i stedet
for width=100%, men samtidig er du nødt til at gøre framen højere
omkring 60 pixels (og selvfølgelig sætte autosscroll på)

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 24.03.2001