redirect & .htaccess??
Fra : Jan Hansen

Dato : 14-10-03 15:56

Hejsa

Jeg vil gerne når man forlader en side så skal en beskyttet side læses ind,
der skal dog være sådan at både brugernavn og password står i koden så der
ikke skal tastes noget ind. Kan man det og hvorledes?

På forhånd tak

--
MVH Jan

--
MVH Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-10-03 16:03

"Jan Hansen" <jan.h@rnet.dk> skrev :

>Jeg vil gerne når man forlader en side så skal en beskyttet side læses ind,
>der skal dog være sådan at både brugernavn og password står i koden så der
>ikke skal tastes noget ind. Kan man det og hvorledes?

Det må være noget, der skal laves serverside, så prøv i
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-10-03 16:07

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Det må være noget, der skal laves serverside, så prøv i

Det har han allerede gjort - et kvarter før indlægget i denne
gruppe.

NB: Det kan ikke klares serverside, det er alene på klientsiden at
man kan tjekke når en side forlades.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-10-03 16:30

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Det har han allerede gjort - et kvarter før indlægget i denne
>gruppe.

Følger ikke med i serversidegrupperne, så det har jeg ingen
anelse om.

Der bliver spurgt til .htaccess og det er da noget
serverhalløjsa.

Men det må vel så blive noget clientside, som skal referere til
..htaccess?
--
Knud

Fra : Jan Hansen

Dato : 14-10-03 16:08

Tak.

--
MVH Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-10-03 16:41

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Der bliver spurgt til .htaccess og det er da noget
> serverhalløjsa.

Ja.

> Men det må vel så blive noget clientside, som skal referere til
> .htaccess?

Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan .htaccess skal bruges. Men for
i det hele taget at fange hændelsen "bruger forlader siden" skal
man benytte javascript (hvis ikke det bare skal foregå som session-
timeout, efter fx 20 minutters inaktivitet). Javascripthændelsen
onunload kan så kalde en anden side - der udmærket kan være en
serverside-side.

Hvis Jan skal have hjælp til udformningen af svarsiden, hører det
til i en serversidegruppe. Men i første omgang skal han vist have
hjælp til at få kaldt svarsiden - og det gøres med javascript.
Noget helt andet er så at onunload-script formentlig vil blive
blokeret af mange pop op-stoppere og dermed ikke virke.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-10-03 16:03

Jan Hansen skrev:

> Jeg vil gerne når man forlader en side så skal en beskyttet
> side læses ind,

Læs venligst <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>.

Der er svaret i serverside-gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan Hansen

Dato : 14-10-03 16:07

Sorry men var meget i tvivl om hvor spørgsmålet hørte hjemme derfor forsøgte
jeg et par steder. Ellers tak.

--
MVH Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-10-03 16:33

"Jan Hansen" <jan.h@rnet.dk> skrev :

>Sorry men var meget i tvivl om hvor spørgsmålet hørte hjemme derfor forsøgte
>jeg et par steder. Ellers tak.

Det er også i orden, men derfor bør du alligevel X-poste (og
sætte fut til mest relevante gruppe), når du stiller samme
spørgsmål i flere grupper, så man kan se, at du har tillet
spørgsmålet i flere grupper.

Og iøvrigt, vær rar at citer efter netiketten ved at svare under
det citerede og kilppe det væk, som du ikke direkte svarer på.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark