CSS-problemer i IE 5
Fra : Jakob Højlev Jørgens~

Dato : 14-10-03 15:24

Jeg er løbet ind i et irriterende problem: Jeg har lavet en menu med nogle
grafikikoner, hvor rammen om ikonerne skal ændre farve (ved hover, visited
osv). HTML og CSS validerer, og IE 6, Opera 6 og Netscape 7 viser siden
fint.

IE 5 betragter derimod kun rammen som et link, og lader ikke billedet være
klikbart, selvom det står inden i a href-taggene.

Siden er lidt kompleks, men på
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=276 har jeg hentet
en menu, der også virker i IE 5, og slet og ret sat et ikon ind i stedet for
teksten "Menupunkt 2". Også her, er det kun den omkringliggende ramme, der
er klikbar i IE 5. Problemet ses her: http://www.bugtaling.dk/hmmm/test.html

Hvad gør jeg for at få billedet til at opføre sig som et link i IE 5?

Venlig hilsen
Jakob Højlev Jørgensen
http://bugtaling.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-10-03 19:20

Jakob Højlev Jørgensen wrote:

> IE 5 betragter derimod kun rammen som et link, og lader ikke billedet være
> klikbart, selvom det står inden i a href-taggene.

Det lyder mærkeligt, og jeg kan ikke fremkalde din fejl i min MSIE 5.5
på WinME

> Hvad gør jeg for at få billedet til at opføre sig som et link i IE 5?

umiddelbart ville jeg gå ud fra at det er noget med at tilføje
selectoren 'img' et par steder i din link-definition i stylesheetet, men
da jeg ikke kan se fejlen har jeg svært ved at være ret sikker :-/

Det er i øvrigt en lækkert stylet menu, selv om jeg synes det er synd at
du bruger tabeller til opsætningen

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jakob Højlev Jørgens~

Dato : 14-10-03 20:58

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder mærkeligt, og jeg kan ikke fremkalde din fejl i min MSIE 5.5
> på WinME

Fejlen er opdaget på en Win 98 computer med IE 5.0. Desværre skal jeg hele
tiden ned på mit lokale bibliotek for at tjekke, om evt. rettelser har nogen
effekt.

> umiddelbart ville jeg gå ud fra at det er noget med at tilføje
> selectoren 'img' et par steder i din link-definition i stylesheetet, men
> da jeg ikke kan se fejlen har jeg svært ved at være ret sikker :-/

Jeg har prøvet at tilføje bl.a. "a.menupunkt:link IMG{...}" på
http://www.bugtaling.dk/hmmm/test1.html og vil altså se i morgen om det
skulle hjælpe. Hvis der findes nogen, som kan se fejlen på
http://www.bugtaling.dk/hmmm/test.html vil jeg naturligvis blive glad, hvis
I melder tilbage om det virker på den nye version...

> Det er i øvrigt en lækkert stylet menu, selv om jeg synes det er synd at
> du bruger tabeller til opsætningen

Som sagt er eksemplet bare lånt - det eneste, jeg har ændret, er at indsætte
et billede for at tydeliggøre fejlen. Men jo, det er da en fin menu ;)

Tak for din hjælp...

/Jakob Højlev Jørgensen
http://bugtaling.dk