Nyt hjem søges til 3 år gammel schæferhan
Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 14-10-03 14:06

Hej Gruppe.
Min dejlige schæfer lider under at være skilsmissehund.

Min nye kæreste er i forvejen nervøs ved hunde og her sidst hun var på
besøg tog hunden overtaget. Hvordan og hvorfor m.m. fortæller jeg gerne om
til den potientielle nye ejer.

Der kunne nok have været gjort en masse inden det gik så galt. Men det er
ligesom passé.

Det er min 3.die hund og alle har jeg trænet med i hjemmeværnet.
Hjv hundne bruger sine sanser til at påvise personer, aldrig til angreb.
Ikke engang bidearbejde lærer de. Til avlsgodkendelse ja, men ikke til brug
i hjv-arbejdet. Hunden er trænet, men ikke veltrænet nok til at kunne
fungere i hjemmeværnet på nuværende tidpunkt. I øvrigt ar det nok for sent
at lære den så meget nyt, i an alder af 3 år.

Hunden er af god afstamning og kan sansynligvis bruges til avl.

Det er en god og omgængelig omend vagtsom hund, 3 år gammel.
Robust helbred bortset fra lidt ørekatar.
Den er glad for mine børn, og også for andres, så snart den får dem på
plads i sit univers. Den accepter ikke vilde lege eller slåskamp, så
blander den sig.

Den accepterer ikke at fremmede "kommanderer" med hunden.

Dette er så absolut sidste chance for hunden.
Havde den med på et dyreinternat, men den knurrede da personalet ville
kontrollere den tænder. Så var det slut. De kunne godt håndtere hunden men
kunne ikke forsvare at sende den ud.

Det jeg søger er et nyt hjem hvor ejeren har så meget forstand på hunde at
den kan falde til og fungere.

Det er IKKE en førstegangs hund og jeg vil være overbevist om at du som ny
ejer har erfaring nk til at håndtere dyret.

Det har til dato være den bedste hund jeg har haft og kan den ikke få et
godt nyt hjem, så vil jeg hellere aflive den.

Jeg har tid hos dyrlæge på torsdag d 16/10 kl 08:00 så der er kun kort tid
for jer at reagere i.

Da du skal have chance for at reagere hurtigt, har jeg vedlagt mit mobil
telefon nr (4042 5410)

Jeg ønsker ikke opkald der handler om hvad jeg kunne have gjort,
beslutningen er ligesom taget. Opkald før kl 6:00 og efter kl 23:00 er ikke
velkomne.

Er jeg ikke overbevist om, at du er dit nye ansvar voksent, så får du altså
ikke hunden med. Det skylder jeg trods alt Ricko.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Pia Nave

Dato : 14-10-03 17:22

Jens Borchert Pedersen wrote:
> [...]
>
> Er jeg ikke overbevist om, at du er dit nye ansvar voksent, så får du altså
> ikke hunden med. Det skylder jeg trods alt Ricko.

------------------------------------

Hej Jens

Desværre kender jeg ikke liiige nogen på stående fod der skulle være
interesseret

Meeen.....uden at jeg skal dømme nogen på forhånd, så synes jeg det
virker _lidt_ forhastet at aflive 'den bedste hund' du har haft. Nu ved
jeg jo selvfølgelig heller ikke hvor længe der har været tale om denne
adfærd?

Men der må da være noget der gør din hund usikker, for det du beskriver
er da absolut ikke en 'normal' adfærd.....måske kan den mærke din nye
kærestes usikkerhed? Også det faktum at hun er 'ny' gør jo også en
forskel på mange områder - f.eks. hundens plads i familien dengang - og nu.
Er den jaloux? Hvor meget omkring hunden og dagligdags rutiner har
ændret sig siden du blev skilt?

Det, du skriver, med at kunne have gjort noget inden det gik så galt, og
at det er for sent at gøre noget pga. dens alder, er jeg _absolut_ ikke
enig med dig i!
Det er _aldrig_ for sent at afrette eller adfærdsbehandle!! Og det
uanset hvor længe situationen har været sådan.

Var det min hund ville jeg for _alt_ i verden ikke gå af med den og da
slet ikke aflive den pga. min nye kæreste, men istedet prøve at gøre
både hund og kæreste opmærksom på _hvem_ der bestemmer.
Dette kan bla. gøres via en adfærdsbehandler, hvor både du, din hund og
kæreste alle deltager.
Jeg vil næsten garantere ønskede resultater inden for få mdr..

Jeg håber virkelig det lykkes dig at få situationen under kontrol -
enten på den ene eller anden måde, for jeg kan sagtens forstå din
frustration. Det kan umuligt være rart for nogle af jer sådan som
situationen er nu!

Held & lykke

Mvh. Pia

Fra : JBH

Dato : 16-10-03 04:46

"Jens Borchert Pedersen" <jbp@vip.cybercity.junkdk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
> Min dejlige schæfer lider under at være skilsmissehund.

Hej Jens.

En rigtig træls situation du er bragt i for Ricko lyder til at være en
dejlig hund, selvom han ikke er en hund for førstegangshundeejere. Havde der
været lidt mere tid, skulle jungletrommerne have lydt rundt i de kredse hvor
folk har med sådanne hunde at gøre. Der er helt sikkert en et sted i landet
som kunne bruge ham.

Mit bedste bud nu, er at ringe til militærpolitiets hundeafdeling (ved ikke
om det hedder sådan) De vil gerne have sådenne hunde og hundene har svjv. et
ganske udemærket liv.

Jeg ved ikke om DCH har evt har en ide'
http://www.dch-danmark.dk/index_konsulenter.htm

De har i alt fald kontakt med bl.a. hundetjenesten i Karup

http://www.dch-danmark.dk/uddannelse/Kursus%202003_1.htm

Håber ikke han bliver aflivet, det er synd, når han ellers er en ok hund

mvh
JBH

Fra : Pia Nave

Dato : 17-10-03 16:26

Hej Jens,

Ville lige høre om der er sket noget nyt i 'sagen' om din hund ?
Du skrev jo du havde tid ved dyrlægen igår (torsdag).....

Mvh. Pia

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 19-10-03 20:53

Pia Nave <pia_mig@nave.dk> wrote in news:3F900A15.9050901@nave.dk:

> Hej Jens,
>
> Ville lige høre om der er sket noget nyt i 'sagen' om din hund ?
> Du skrev jo du havde tid ved dyrlægen igår (torsdag).....
>

> Mvh. Pia

Hej
Ja - Jeg tog til dyrlægen.
Kunne ikke forlige mig med den tanke at lade ham komme ud til en anden.
Var bange for at det kunne ande i en dårlig situation for hunden.
Dette ønskede jeg på ingen måde.

Så han blev aflivet i Torsdags, med tungt hjerte.