scrolle baren rykker lidt til højre CSS
Fra : Henrik Petersen

Dato : 14-10-03 11:43

Hej Læser

Jeg har et problem, med en af mine sider, når jeg lave noget indhold, der
får siden til at scrolle, så bliver vinduet rykket ud mod højre, så den
bliver scroll baren breder, det er meget irrereterende, hvad skal jeg skrive
mere i min CSS fil for at undgå dette...?

..midtboks {
position: absolute;
top: 100px;
left: 50%;
width: 400px;
height: 647px;
margin-top:20px;
margin-left:-110px;
border: 1px solid black;
background: white url('') no-repeat fixed;
background-position: 50% 50%;
overflow-y: scroll;
color:black;
}

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-10-03 12:20

Henrik Petersen skrev:

> [...]
> rykket ud mod højre, så den bliver scroll baren breder, det er
> meget irrereterende, hvad skal jeg skrive mere i min CSS fil

Prøv at starte her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.

NB: Det ville være lettere at læse din tekst hvis du brugte punktum
en gang imellem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 14-10-03 19:13

> Henrik Petersen skrev:

> Prøv at starte her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
>
> NB: Det ville være lettere at læse din tekst hvis du brugte punktum
> en gang imellem.

Undskyld, men nogle gange går det lidt hurtigt, jeg forstår godt hvad det er
du påpeger og det vil jeg huske i fremtide. Foresten er min kæreste
dansklære i folkeskolen, så du må ikke råbe for højt hihiihi

henrik

Fra : Lobais

Dato : 14-10-03 15:43

> [...]
> bliver scroll baren breder, det er meget irrereterende, hvad skal jeg skrive
> mere i min CSS fil for at undgå dette...?
Prøv med noget overflow-v:hidden; (Kan ikke helt huske det)

> background: white url('') no-repeat fixed;
> background-position: 50% 50%;
Noget ævl. Background-color:white; er nok.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-10-03 19:10

Lobais wrote:

> Noget ævl. Background-color:white; er nok.

Det er sandt, men *background:white;* er bedre fordi det er bredere
understøttet og har samme effekt.

mvh

Jesper Brunholm