/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Vores killinger vejer for lidt
Fra : Louise Viborg


Dato : 14-10-03 08:17

Hej med jer!
Jeg vil høre om der er nogen der har nogle gode råd til hvad vi kan
gøre for vores killinger.
De er 9 uger gamle nu og vejer alt for lidt. Hvad kan vi give dem så
de kan få noget sul på kroppen?`
De spiser killingefoder til daglig og får torskerogn med A38 i, morgen
og aften.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare fra d. 4/11-03


 
 
Elisa Buchardt (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Elisa Buchardt


Dato : 14-10-03 09:01

Hej Louise,
Jeg plejer at blande torskerognen med lige dele creme fraiche 38 og
A38, de giver lidt flere kalorier..l
Og så giver jeg altså mere end torskerogn når de er 9 uger gamle; hakket
kylling,
hakket oksekød, kogt torsk med creme fraiche, Hills P/D dåsemad,
Specific FPW, Nutro kitten dåsemad (som de er vilde med...)
Du kunne også prøve at give dem "tigermælk". Det er dog ikke alle
killinger der kan lide dette.

Håber du kan bruge det til noget.
Mange hilsner
E.B.


> Hej med jer!
> Jeg vil høre om der er nogen der har nogle gode råd til hvad vi kan
> gøre for vores killinger.
> De er 9 uger gamle nu og vejer alt for lidt. Hvad kan vi give dem så
> de kan få noget sul på kroppen?`
> De spiser killingefoder til daglig og får torskerogn med A38 i, morgen
> og aften.
>
> Mvh. Louise
> Katteri DK Shuno Zahra
> Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
> http://www.shunozahra.dk
> Killinger salgsklare fra d. 4/11-03




Med venlig hilsen
Elisa Buchardt
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Ida (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Ida


Dato : 14-10-03 10:43



--
"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
news:lk8novceegpes63sqq35hisrc3f0issfl9@4ax.com...
> Hej med jer!
> Jeg vil høre om der er nogen der har nogle gode råd til hvad vi kan
> gøre for vores killinger.
> De er 9 uger gamle nu og vejer alt for lidt. Hvad kan vi give dem så
> de kan få noget sul på kroppen?`
> De spiser killingefoder til daglig og får torskerogn med A38 i, morgen
> og aften.
>
> Mvh. Louise
> Katteri DK Shuno Zahra
> Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
> http://www.shunozahra.dk
> Killinger salgsklare fra d. 4/11-03

Hej Louise

Et stort hit hos mine killinger er killingetørfoder overhældt med kogende
vand - det får lov at stå og suge til vandet er lunket - og en dåse god
killingevådmad blandes i og evt også lidt mælkeerstatning, hvis der skal sul
på sidebenene.
Duften af foderet forstærkes af vandet, det er nemmere at spise og jeg er
sikker på, at de får vædske nok.
Killingerne får dette serveret i et rum for sig, så de får fred fra de
voksne katte, der hellere end gerne snupper godbiden fra de små.

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killinger til salg



Birgitte (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Birgitte


Dato : 14-10-03 16:28


"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse
news:bmggej$r1i$1@sunsite.dk...
> Et stort hit hos mine killinger er killingetørfoder overhældt med kogende
> vand - det får lov at stå og suge til vandet er lunket - og en dåse god
> killingevådmad blandes i og evt også lidt mælkeerstatning, hvis der skal
sul
> på sidebenene.
> Duften af foderet forstærkes af vandet, det er nemmere at spise og jeg er
> sikker på, at de får vædske nok.
> Killingerne får dette serveret i et rum for sig, så de får fred fra de
> voksne katte, der hellere end gerne snupper godbiden fra de små.
> Ida
> CorkyCoon
> www.maine-coons.dk - killinger til salg

Hej Ida
Ihh hvor er det rigtig,- det er nemlig vigtig, at man lige fodre de små i
enerum et par gange daglig.
Og allerbedst hvis maden serveres i mere en en' skål.
Det er ikke alle killinger der gider at spise i flok.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk




Camilla Scharff (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 14-10-03 17:48

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev...
> Et stort hit hos mine killinger er killingetørfoder overhældt med kogende
> vand - det får lov at stå og suge til vandet er lunket - og en dåse god
> killingevådmad blandes i og evt også lidt mælkeerstatning, hvis der skal
sul
> på sidebenene.

Det er bare ikke en så god idé at blande tørfoder med kogende vand... der er
nemlig flere mineraler og vitaminer, som er vandopløselige og simpelthen
fordamper (bogstavelig talt!), når der kommer kogende vand på.
*Hvis* man skal/vil blande tørfoder, så brug lunkent vand - og kun lige til
det dækker - så alt vandet opsuges, så risikerer man nemlig ikke at hælde de
gode vitaminer ud med restvandet. De kan så lunes i mikro'en bagefter, hvis
det er blevet for koldt.

Mine killinger gider i øvrigt slet ikke at spise opblødt tørfoder når de
først er blevet gamle nok til at spise det tørt (4-5 ugers alderen)... Vi
starter killingerne på torskerogn med creme fraiche 38% og opblødt tørfoder
med fx tun, kylling, torskerogn el. lignende - og så "avancerer" de til
Hill's dåsekillingefoder og tørt tørfoder (RC's Babycat er rigtig god).
Andre godbidder kunne være råt hakket okse (den fede med fx 18% fedt), kogte
kyllingehjerter/lever/kråse, diverse killingedåsefodre.

Mvh. Camilla

> Duften af foderet forstærkes af vandet, det er nemmere at spise og jeg er
> sikker på, at de får vædske nok.
> Killingerne får dette serveret i et rum for sig, så de får fred fra de
> voksne katte, der hellere end gerne snupper godbiden fra de små.
>
> Ida
>
> CorkyCoon
> www.maine-coons.dk - killinger til salg
>
>



Ida (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Ida


Dato : 14-10-03 21:01



--
"Camilla Scharff" <camilla@FJERNDETTEburmese.dk> skrev i en meddelelse
news:3f8c28b4$0$29317$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev...
> > Et stort hit hos mine killinger er killingetørfoder overhældt med
kogende
> > vand - det får lov at stå og suge til vandet er lunket - og en dåse god
> > killingevådmad blandes i og evt også lidt mælkeerstatning, hvis der skal
> sul
> > på sidebenene.
>
> Det er bare ikke en så god idé at blande tørfoder med kogende vand... der
er
> nemlig flere mineraler og vitaminer, som er vandopløselige og simpelthen
> fordamper (bogstavelig talt!), når der kommer kogende vand på.
> *Hvis* man skal/vil blande tørfoder, så brug lunkent vand - og kun lige
til
> det dækker - så alt vandet opsuges, så risikerer man nemlig ikke at hælde
de
> gode vitaminer ud med restvandet. De kan så lunes i mikro'en bagefter,
hvis
> det er blevet for koldt.

Jeg er fra nu af gået over til lunkent i stedet for kogende vand - tak
Camilla *S*

Vandet er det der ryger først fra samtlige portioner og flere gange ryger
der en del 'kedelig' efterladt tørkost ud til de voksne, som ikke beklager
sig over den fordeling

Birgitte - du har ret.. flere skåle er en god idé og gerne nogle med stor
overflade. Her benytter en opdrætterveninde serveringsbakker i metal - fra
Netto til en 10´er - de er som skabt til den slags og jeg er stadig på jagt
efter noget lignende

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killing til salg



Birgitte (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Birgitte


Dato : 15-10-03 02:03


"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse
news:bmhkm9$6a8$1@sunsite.dk...
> Birgitte - du har ret.. flere skåle er en god idé og gerne nogle med stor
> overflade. Her benytter en opdrætterveninde serveringsbakker i metal - fra
> Netto til en 10´er - de er som skabt til den slags og jeg er stadig på
jagt
> efter noget lignende
> Ida
> CorkyCoon
> www.maine-coons.dk - killing til salg

Hej Ida
Hva' med tærteforme??
Jeg synes nemlig de er gode
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk




Ida (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Ida


Dato : 15-10-03 10:47



--
"Birgitte" <birgitteSLET@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
news:bmi6bm$kse$1@sunsite.dk...
>
> "Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse
> news:bmhkm9$6a8$1@sunsite.dk...
> > Birgitte - du har ret.. flere skåle er en god idé og gerne nogle med
stor
> > overflade. Her benytter en opdrætterveninde serveringsbakker i metal -
fra
> > Netto til en 10´er - de er som skabt til den slags og jeg er stadig på
> jagt
> > efter noget lignende
> > Ida
> > CorkyCoon
> > www.maine-coons.dk - killing til salg
>
> Hej Ida
> Hva' med tærteforme??
> Jeg synes nemlig de er gode
> Mvh Birgitte
> www.truetrust.dk

Hej Birgitte *s*

Jo, det er også den model jeg bruger nu, men jeg er bare så træt af at gøre
dem rene, der sætter sig foder i alle "folderne" *G*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killing til salg



Denise (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 15-10-03 11:25


"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote in message
news:bmhkm9$6a8$1@sunsite.dk...
>
> >
> > Det er bare ikke en så god idé at blande tørfoder med kogende vand...
der
> er
> > nemlig flere mineraler og vitaminer, som er vandopløselige og simpelthen
> > fordamper (bogstavelig talt!), når der kommer kogende vand på.
> > *Hvis* man skal/vil blande tørfoder, så brug lunkent vand - og kun lige
> til
> > det dækker - så alt vandet opsuges, så risikerer man nemlig ikke at
hælde
> de
> > gode vitaminer ud med restvandet. De kan så lunes i mikro'en bagefter,
> hvis
> > det er blevet for koldt.
>
> Jeg er fra nu af gået over til lunkent i stedet for kogende vand - tak
> Camilla *S*


Hej
Blander mig lige, det er jeg så god til
Har så tilgengæld hørt, at man skal bruge koldt vand, da der kan være
bakterier i lunkent vand, hvor det kolde vand jo er rent.
Ved ikke hvor meget det betyder og har på sig.

--
Hilsen Denise
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=228



Camilla Scharff (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 15-10-03 12:27

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev...
>
> Hej
> Blander mig lige, det er jeg så god til
> Har så tilgengæld hørt, at man skal bruge koldt vand, da der kan være
> bakterier i lunkent vand, hvor det kolde vand jo er rent.
> Ved ikke hvor meget det betyder og har på sig.

Hej Denise

Det er faktisk rigtigt - der er mange flere bakterier i lunkent/varmt vand
end i koldt...
Nå, men så kan tage en kop koldt vand og varme i mikroen - eller koge noget
og lade det køle

Mvh. Camilla


> --
> Hilsen Denise
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=228
>
>



Denise (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 15-10-03 13:08


"Camilla Scharff" <camilla@FJERNDETTEburmese.dk> wrote in message
news:3f8d2f05$0$29413$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev...
> >
> > Hej
> > Blander mig lige, det er jeg så god til
> > Har så tilgengæld hørt, at man skal bruge koldt vand, da der kan være
> > bakterier i lunkent vand, hvor det kolde vand jo er rent.
> > Ved ikke hvor meget det betyder og har på sig.
>
> Hej Denise
>
> Det er faktisk rigtigt - der er mange flere bakterier i lunkent/varmt vand
> end i koldt...
> Nå, men så kan tage en kop koldt vand og varme i mikroen - eller koge
noget
> og lade det køle
>
> Mvh. Camilla

Ja, eller endnu nemmere, bare hælde koldt vand over og lad det trække, og
det er så det
For det kolde vand behøver ikke koges, det er fint rent.

--
Hilsen Denise
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=228




Camilla Scharff (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 15-10-03 13:17

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev ..
> Ja, eller endnu nemmere, bare hælde koldt vand over og lad det trække, og
> det er så det
> For det kolde vand behøver ikke koges, det er fint rent.

Ja, men det tager noget længere tid for det at opbløde foderet - og kattene
kan godt lide det lunkent

Mvh. Camilla

>
> --
> Hilsen Denise
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=228
>
>
>



Charlotte (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Charlotte


Dato : 15-10-03 13:32

Hej Camilla

Camilla Scharff <camilla@FJERNDETTEburmese.dk> skrev:
>Ja, men det tager noget længere tid
>for det at opbløde foderet - og kattene
>kan godt lide det lunkent

Så kog vandet for at få baktusserne væk - og hæld det over
tørkosten, når det er blevet lunkent


KH
Charlotte


Denise (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 15-10-03 13:45


"Camilla Scharff" <camilla@FJERNDETTEburmese.dk> wrote in message
news:3f8d3aba$0$29374$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev ..
> > Ja, eller endnu nemmere, bare hælde koldt vand over og lad det trække,
og
> > det er så det
> > For det kolde vand behøver ikke koges, det er fint rent.
>
> Ja, men det tager noget længere tid for det at opbløde foderet - og
kattene
> kan godt lide det lunkent
>
> Mvh. Camilla

haha, ja det kan jeg ikke argumentere imod

--
Hilsen Denise
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=228



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste