hostnavne? hvor i landet?
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 00:01

Hej NG,

Jeg har nogen gang godt kunne af interesse tænke mig at vide, hvor
f.eks. cr0.oer.tiscali.dk eller adsl.broe.worldonline.dk eller så
mange af de andre navne udbyderene giver deres punkter.

Er der nogen som har en liste over de forskellige punkter?

oer kunne være ørestaden, men er det rigtigt, en forkert geografisk
information kan betyde fejl i slut resultatet.
Det skal bruges til noget markedsundersøgelse...

--
Mvh.
René Madsen

Fra : Thomas Svenstrup

Dato : 14-10-03 00:29

Hej,

> Er der nogen som har en liste over de forskellige punkter?

Jeg ved ikke om det kan bruges, men du kan evt. prøve følgende
URL, den har jeg benyttet før til nogenlunde samme formål.

http://www.geobytes.com/IpLocator.htm

Med venlig hilsen,
Thomas Svenstrup

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 18-10-03 11:39

"Thomas Svenstrup" <m@mm.dk> skrev i news:bmfccn$675$1
@news.cybercity.dk:

> Jeg ved ikke om det kan bruges, men du kan evt. prøve følgende
> URL, den har jeg benyttet før til nogenlunde samme formål.
>
> http://www.geobytes.com/IpLocator.htm

Den er bestemt ikke mere præcis end en whois-lookup, ud over at den
sætter koordinater på det den finder ud af.

Den påstod fx at mit IP-nummer hører til i Skanderborg (Jylland) -
selvom jeg bor i Rødby (Lolland

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <http://salg.bindernaes.dk>

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-10-03 07:24

"Schultz Consult [René Madsen]" <reneREMOVE@schultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3f8b2d78$0$30084$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

TDC (for nogen tid siden): www.makr.dk/?reversedns

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 10:17

Martin Højriis Kristensen wrote:
> TDC (for nogen tid siden): www.makr.dk/?reversedns

Lige det jeg havde brug for tak.

Hvorledes har du lavet denne liste?
Er det noget der kan gøres med de andre udbydere?

--
Mvh.
René Madsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-10-03 11:55

"Schultz Consult [René Madsen]" <reneREMOVE@schultzconsult.com> skrev i en
meddelelse news:3f8bbdf8$0$30073$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvorledes har du lavet denne liste?

Zonetransfer på ip.tele.dk så vidt jeg husker

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 18-10-03 11:41

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i

> TDC (for nogen tid siden): www.makr.dk/?reversedns

Den passer selvfølgelig - men desværre er det jo kun de meget store
knudepunkter. Jeg vil tro at halvdelen af Sjælland og det meste af
øerne kører på en af punkterne i Køge.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-10-03 19:08

On 18 Oct 2003 12:41:01 +0200, Bjørn Løndahl wrote:
> [...]
>
> Den passer selvfølgelig - men desværre er det jo kun de meget store
> knudepunkter. Jeg vil tro at halvdelen af Sjælland og det meste af

Faktisk er du koblet til i Naestved ... men stoerste parten af TDC
kunder paa Sjaelland og omliggende oer, minus Kbh, og nord
sjaelland er koblet til i Koege eller Naestved.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 20-10-03 11:08

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> skrev i

> Faktisk er du koblet til i Naestved ... men stoerste parten af
> TDC kunder paa Sjaelland og omliggende oer, minus Kbh, og nord
> sjaelland er koblet til i Koege eller Naestved.

Du har helt ret - aner ikke hvad jeg tænkte på

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 20-10-03 21:22

On 19 Oct 2003 18:07:37 GMT, Jesper Skriver wrote:

> Faktisk er du koblet til i Naestved ... men stoerste parten af TDC
> kunder paa Sjaelland og omliggende oer, minus Kbh, og nord
> sjaelland er koblet til i Koege eller Naestved.

+ Tåstrup, Roskilde, Holbæk, Slagelse, Hillerød, Helsingør som er
reative nye POPs for denne type kunder.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
ZX-9R

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-10-03 22:32

On 20 Oct 2003 20:22:28 GMT, Michael Lyngbøl wrote:

> + Tåstrup, Roskilde, Holbæk, Slagelse, Hillerød, Helsingør som er
> reative nye POPs for denne type kunder.

Michael, *stoerste parten* ?

naenxx1 - naenxx9
kjnxx1 - kjnxx7
taanxx1 - taanxx2 og Taastrup hoerer topologisk til nord sjaelland
ronxx1 - ronxx3 og Roskilde hoerer topologisk til nord sjaelland
hknxx1 - hknxx2
sgnxx1 - sgnxx2
hinxx1 - hinxx2 og Hilleroed hoerer topologisk til nord sjaelland
hgnxx1 og Helsingoer hoerer topologisk til nord sjaelland

Dvs. for sjaelland minus Kbh. og nord sjaelland, saa har vi 9 boxe i
Naestved, 7 i Koege, 2 i Holbaek og 2 i Slagelse.

Min paastand holder vist vand

Og hvis vil taeller resten med, saa har vi 16 boxe i Albertslund,
15 i Virum, 14 i Byen, 18 paa Borups Alle.

Ja - jeg ved godt at det ikke er alle som har lige mange kunder,
men ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 21-10-03 08:41

On 20 Oct 2003 21:31:46 GMT, Jesper Skriver wrote:

> Michael, *stoerste parten* ?

Det gik nu mest på hvilke nye POPs der er kommet til. Men, granted, din
optælling mht. kunder er passende.