Røveri?
Fra : Jens Bendtsen

Dato : 13-10-03 22:44

Jeg har ikke haft bil i en årrække, og starter derfor på trin 0. Har købt en
brugt Mercedes 190 og skal betale 12500,- i ansvar (ingen kasko) pr.år.
Skal lige nævne at jeg er 47 år.
Er det ikke tæt på røveri?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-10-03 22:51

"Jens Bendtsen" <hundestedFJERNDETTE@mail.tdcadsl.dk> skrev :

>Er det ikke tæt på røveri?

Jo.
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 13-10-03 23:21

"Jens Bendtsen" <hundestedFJERNDETTE@mail.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
en
> brugt Mercedes 190 og skal betale 12500,- i ansvar (ingen kasko) pr.år.

Uden at kende det område du bliver forsikret i, så vil jeg da mene at det
kan gøres billigere. Er det codan du har snakket med? Har flere bekendte, og
mig selv, som har fået forsikringstilbud fra dem, som var så høje at det var
underforstået at de ikke ville have dig som kunde. Jeg kender en, som fik
tilbud på forsikring af hans amerikanerbil, til 55.000 kr. Det var så incl.
kasko.

Nicolai

Fra : Rasmus

Dato : 13-10-03 23:33

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@fjernmigsol.dk> wrote in message

> [...]
> underforstået at de ikke ville have dig som kunde. Jeg kender en, som fik
> tilbud på forsikring af hans amerikanerbil, til 55.000 kr. Det var så

Prøv at ringe rundt til nogle forskellige selskaber, eller prøv at kigge på
www.forsikringsluppen.dk

De kan med sikkerhed gøres billigere end 12500

mvh
Rasmus

Fra : Jens Bendtsen

Dato : 14-10-03 01:29

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@fjernmigsol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> underforstået at de ikke ville have dig som kunde. Jeg kender en, som fik
> tilbud på forsikring af hans amerikanerbil, til 55.000 kr. Det var så

De tilbød mig en kasko til 36000,- pr år.......................bilen er fra
1986 og jeg har givet 60000 for den.

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 14-10-03 09:00

> De tilbød mig en kasko til 36000,- pr år.......................bilen er
fra
> 1986 og jeg har givet 60000 for den.

Ja, codan er fandme sindsyge.

Nicolai

Fra : Claus Hansen

Dato : 14-10-03 00:13

"Jens Bendtsen" <hundestedFJERNDETTE@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> brugt Mercedes 190 og skal betale 12500,- i ansvar (ingen kasko) pr.år.

Nu skriver du ikke hvor gammel din nye Mercer er , det hjælper altid at
samle sine forsikringer samme sted , hvis du har kørt bil i de år du ikke
selv har haft bil ( måske firma bil ) så få dit firma til at skrive at du
har ( hvis du har ) kørt i deres bil skade frit ... det kan også hjælpe...
den pris du har fået er røveri... ellers prøv AROS forsikring... dem bruger
jeg selv.

--
Claus Hansen
1998 Bmw 323ti

Fra : N I E L S

Dato : 14-10-03 02:23

> [...]
en
> brugt Mercedes 190 og skal betale 12500,- i ansvar (ingen kasko) pr.år.

Trekroner Forsikring er forholdsvis billigt for "nystartede", til gengæld
bliver de sejlet kraftigt agter når man når lidt op i premietrin.
www.forsikringsluppen.der er god at denne sig et overblik på.
N I E L S

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-10-03 06:52

Jens Bendtsen wrote:
> [...]
> brugt Mercedes 190 og skal betale 12500,- i ansvar (ingen kasko) pr.år.

Det lyder da billigt.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 14-10-03 09:02

"Roberto Saldo" <rs@Oersted.DTU.dk> wrote in message

> Det lyder da billigt.

Ja, så kan man jo kun gætte på, at du betaler mere og derfor i vore andres
øjne, bliver snydt.

Fra : Henning

Dato : 14-10-03 14:29

On Mon, 13 Oct 2003 23:43:37 +0200, "Jens Bendtsen"

Hvor i landet, hvilket selskab?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Jens Bendtsen

Dato : 14-10-03 23:03

I Hellerup, det er Nykredit

Fra : jakob j.

Dato : 14-10-03 14:55

> [...]
en
> brugt Mercedes 190 og skal betale 12500,- i ansvar (ingen kasko) pr.år.

Jo. Jeg giver 18.000 om året. Uden kasko. Kun ansvar.

Bil: Astra fra 92. Jeg: 21 år og et enkelt uheld. Forsikringsselskab: Danske
Forsikring.

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 14-10-03 15:54

"jakob j." <jakobjensen99@sol.dk> wrote in message

> Jo. Jeg giver 18.000 om året. Uden kasko. Kun ansvar.
>
> Bil: Astra fra 92. Jeg: 21 år og et enkelt uheld. Forsikringsselskab:
Danske
> Forsikring.

Jo, men dit tilfælde er nu ikke specielt. Alle i din alder, specielt hvis de
allerede har haft et uheld, kan ikke forsikre deres biler til menneskepenge.
Sådan vil det sikkert også være i lang tid fremover, eller i hvert fald så
længe statistikken siger, at i har flere uheld end ældre billister. Sur røv.

Nicolai

Fra : Bjarne

Dato : 14-10-03 19:57

In article <3f8b1c89$0$29395$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
   "Jens Bendtsen" <hundestedFJERNDETTE@mail.tdcadsl.dk> writes:
> [...]
> brugt Mercedes 190 og skal betale 12500,- i ansvar (ingen kasko) pr.år.

Velkommen i klubben.
Når man kører mercedes, er der lige lidt ekstra man skal sørge for, ud over
service på bilen og det er forsikringscheck.

Hvert tredje eller hver fjerde år, sætter man sig med en telefonbog og en
telefon og så ringer man rundt til samtlige forsikringsselskaber. Man siger
så : "Goddag, jeg vil gerne have forsikret min mercedes", hvorpå langt
de fleste svarer : "Næh, desværre, dem kan vi ikke forsikre".

Når man har været hele raden rundt, er der en 3-4 selskaber tilbage og så
er det bare at vælge.
Som andre har skrevet, skal man regne med at alle andre forsikringer også
skal flyttes til dette selskab.

Men det kan også være en fordel : lørdag aften ringer telefonen "Goddag,
det er fra forsikringsselskabet vi-vil-blæse-dig-et-stykke, vi har lige nu
et godt tilbud", hvorpå du svarer : "Ja tak, jeg har en mercedes", hvorpå
han svarer : "Farvel".

mvh,
Bjarne

Fra : Jens Bendtsen

Dato : 14-10-03 23:06

"Bjarne " <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> et godt tilbud", hvorpå du svarer : "Ja tak, jeg har en mercedes", hvorpå

Haha........men sig mig, hvad gør en Mercedes så speciel i
forsikringssammenhæng? Ansvarsforsikringen burde da logisk set være den
samme hvad enten man kører Mercedes eller Mazda............jeg mener der er
jo ingen kasko?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-10-03 07:05

Jens Bendtsen wrote:

> [...]

Jeg plejer bare at fortælle hvad jeg betaler nu, eller spørger om jeg ikke kan
få deres privatnummer så jeg kan ringe når de sidder og spiser.

> [...]
> samme hvad enten man kører Mercedes eller Mazda............jeg mener der er

Næh det skulle man ikke tro gjorde en forskel.
Meget mærkeligt.
Forskring er et nødvendigt onde.