TELE2 spørgsmål
Fra : Thomas Svenstrup

Dato : 13-10-03 21:50

Hej,

Jeg har læst en del tråde om folk, der har haft (store) problemer
med TELE2. Langt størstedelen af dem der har haft problemer
synes dog at være folk, som har "konverteret" fra TDC eller anden
udbyder til TELE2, hvor der er opstået problemer under overførslen
af forbindelsen fra gamle udbyder til TELE2.

Jeg står og skal til at flytte, og har i den forbindelse overvejet at
skifte min meget pålidelige CyberCity linje (på nuværende adresse)
til en TELE2 løsning på min nye adresse. Der har ikke været ADSL
installeret på den nye adresse.

Jeg kunne godt tænke mig at hører, hvad folks erfaringer er med
TELE2, når det drejer sig om førstegangs installationer. Er problemerne
de samme? Hvad er den typiske leveringstid?

Med venlig hilsen,
Thomas Svenstrup

Fra : Martin Schou

Dato : 13-10-03 22:02

"Thomas Svenstrup" <m@mm.dk> wrote in message
> [...]
> TELE2, når det drejer sig om førstegangs installationer. Er problemerne
> de samme? Hvad er den typiske leveringstid?

Hvis du er glad for CC og i forvejen er kunde der, hvorfor ringer du så ikke
og spørger om de kan give et tilbud til dig som matcher Tele2's ?
Jeg vil næsten tro at de giver dig et rimeligt tilbud. Måske ikke helt så
billigt som Tele2 men det ville jeg have gjort hvis jeg var i din situation.
Personligt har jeg selv Tele2 fra deres første slagtilbud, og er fint
tilfreds. Selv om der har været lidt små problemer så synes jeg man må tage
den med ro hvis man bare MÅ have det billigste af det billigste.

Hilsen Martin

Fra : Thomas Svenstrup

Dato : 13-10-03 22:31

Hej Martin,

> [...]
> billigt som Tele2 men det ville jeg have gjort hvis jeg var i din situation.

Ja, det ville jeg også ha' gjort hvis ikke det var fordi, at den nuværende ADSL
linje skal blive hvor den er. Problemet er, at jeg bor sammen med en anden
på nuværende bopæl, som vil beholde linjen, så jeg kan ikke "flytte" min
nuværende løsning med mig, hvilket betyder jeg er tilbage ved square one mht.
pris og hastighed (vi fik vores linje opgraderet gratis fra 1024/256 til 1024/512
i starten af august som mange andre CC kunder, og betaler i forvejen 100kr
mindre om måneden end liste prisen). Jeg forsøgte at ringe ind til CC, og spørge
om det var muligt at "flytte" min nuværende pris/hastighed med mig til et nyt
kundenummer, men fik at vide dette ikke var muligt.

> Personligt har jeg selv Tele2 fra deres første slagtilbud, og er fint
> tilfreds. Selv om der har været lidt små problemer så synes jeg man må tage
> den med ro hvis man bare MÅ have det billigste af det billigste.

Okay, godt at se det ikke er alle der har så mange og store problemer som
man umiddelbart får indtryk af, ved at læse gamle tråde igennem.

Med venlig hilsen,
Thomas Svenstrup

Fra : Claus Christensen

Dato : 13-10-03 22:12

Thomas Svenstrup wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at hører, hvad folks erfaringer er med
> TELE2, når det drejer sig om førstegangs installationer. Er problemerne
> de samme? Hvad er den typiske leveringstid?

Leveringstiden var meget lang - bestilte 09.06.03 og fik leveret
23.09.03. Det har kørt stabilt, men ikke med den forventede hastighed.
Hastigheden er fint og stabil til
http://www.hastighed.tele2adsl.dk/ - ca 55-60 KB/sec
Man skal jeg ud af Tele2's net er hastigheden meget svingende - mellem
25 og 45 KB/sec fra f.eks sunsite.dk.
Upload er helt tilfredstillende - ca 14-15 KB/sec.
Har ikke bemærket de meget omtalte "små udfald".
Jeg har en 512/128 og fast IP.
Ping tiderne er OK. under 20ms til www.uni-c.dk, tdc.dk og tiscali.dk

Skulle jeg vælge i dag ville det nok ikke blive Tele2ADSL. Havde før
Webspeed 256/64 og de leverede den lovede hastighed, men kunne ikke
levere "en tilstrækkkelig fast IP-adresse". Jeg er snart klar til at
betale lidt mere for en bedre kvalitet.

Mvh Claus

--
Mail ikke på news@iname.dk - brug istedet clch (AT) iname.dk

Fra : volleborg

Dato : 17-10-03 01:34

Hej

Jeg skiftede fra 384/128 CC til 1024/256 Tele2ADSL i maj og skulle have
Tele2ADSL den 28. juli. Min CC forbindelse blev taget ned den 25. juli
og da var Tele2ADSL allerede oppe at køre. Mht. hastighed kan jeg
downloade med 131 kbytes/s, dvs. 102 %, hvor det hos CC var ca. 80-85 %.
Jeg har ikke tal for upload.
Jeg har dog mærket en del til udfald (ofte dagligt), men har ikke
oplevet problemer siden de i sidste uge skiftede et kort på den lokale
central (Sundby). Jeg har en gang ringet til deres support, og jeg kom
igennem lige med det samme.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ystroem

Dato : 22-10-03 21:41

Hej Thomas

Jeg har selv tele2adsl nu, skiftede fra TDC. Jeg bestilte i starten af juni
måned, og fik lovet at inden for 4 uger ville jeg få min linie konverteret.
Da jeg så fik opsigelses papirer fra TDC med dato på hvornår min TDC ophørte
og intet havde fået fra Tele2, kontaktede jeg dem og hørte hvordan og
hvorledes. Men de kunne ik svare mig på en skid.
Så fik jeg et brev fra tele2 ca.2 uger senere hvor der stod at det brev fra
TDC skulle vi se bort fra og så fik jeg en konverterings dato. Men den kunne
jeg så heller ik regne med, da der ikke var sket en skid den da de havde
sagt jeg skulle have den.
Langt om længe efter mange klager osv. fik jeg så min linie op og køre, og
siden den dag har jeg min. 1 gang om ugen hvis ik mere være offline pga.
deres latterlige ustabile servere. De retter og gør ved, men når man ringer
og spørger hvorfor man er offline så kan de ik sige en skid andet end at de
arbejder på sagen.
Efter tilstrækkeligt af disse opkald bliver man godt irriteret, og derfor
bliver mere grov i munden og forlanger at tale med deres overordnede, som
jeg fik at vide de så ik kendte. Meget godt klaret. Og nu er det gået alt
for vidt, jeg blev totalt pissed da jeg så ekstra bladet med ham der havde
probs med tele2 osv. Ham der har lavet www.tele2asdl.dk , og så har mig og
mange af mine venner belsuttet os til at støder vi på nogen der overvejer at
skifte til tele2, ville vi fraråde dem det, da det er kortest sagt spild af
penge.
Så ja jeg vil ik anbefale tele2 til dig med mindre du vil vente lang tid på
at få det op og køre, plus være offline 40% af tiden.
Så vil du smide penge ud af vinduet til tele2 og snakke med deres Kunde
"forvirring" istedet for at vælge et selskab der kan levere seriøs
kundeservice, så er det op til dig.
Men nu har du osse min mening og jeg er sikker på der er mange der har
sammen mening om tele2 som jeg har, at de er nogle løgnagtige svin for at
sige det mildt.

MVh.
Brian Ystrøm

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-10-03 21:47

Ystroem wrote:
> Så ja jeg vil ik anbefale tele2 til dig med mindre du vil vente lang tid på
> at få det op og køre, plus være offline 40% af tiden.

Er det ikke en overdrivelse .. ?
Jeg vil tro oppetiden på min linie ligger på ca. en 99% ..

Hvor i verden bor du ?

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : sidf sdf

Dato : 29-10-03 21:53

Hej Ystroem

Kig lige her :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=734

Den forklarer meget godt hvordan man oplever det....

Siden har desuden et forum til diskussion af ovennævnte sager

Fra : Thomas Ingerslev

Dato : 01-11-03 12:06

Hej Thomas.

> Jeg står og skal til at flytte, og har i den forbindelse overvejet at

Jeg stod i samme situation for en måned siden; jeg skulle også flytte. Jeg
var i midten af juli sprunget på Tele2's vogn med billigt adsl, og ville
derfor skifte fra TDC. Da jeg kontaktede Tele2adsl for at melde min
flytning, fik jeg at vide at jeg ikke kunne flytte adsl'en med mindre at
jeg beholdt mit gamle nummer. Eftersom jeg pr. 1. oktober endnu ikke havde
fået mit adsl, blev jeg af kundeservice rådet til, at jeg skulle opsige mit
nuværende abbonnement og blot oprette et nyt med mit nye nummer.

I mellemtiden har jeg modtaget et brev fra Tele2 om, at de tager sig betalt
kr. 500,- fordi jeg opsagde abbonnementet. Desuden har de været så vittige
at opkræve adsl for 2½ måned, startende fra 3. september. Jeg må sige at jeg
er godt og grundigt ved at være træt af de modstridende meldinger, der
kommer fra Tele2.

Status er nu, at der bliver oprettet adsl omkring 1. december.

Mit råd til dig er, at du ikke skal oprette Tele2 adsl, hvis du virkelig er
afhængig af det; skal bruge det i forb. med arbejde. Hvis du derimod har
masser af tid, overskud og penge til at ringe til Tele2 2-3 gange om ugen,
og gerne vil have billigt adsl, som sikkert kører godt, når først det er
installeret, jamen så spring på.

God weekend,

Thomas