11.000 fartsyndere på 6 døgn
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 20:58

Hey

Så er der røget 11.635 farsyndere i fælden på 6 dage.

Men det kan da overrake mig at 8.000 af dem er taget i bymæssig bebyggelse.
Når jeg tænker på hvor få der er her i gruppen som vil "indrømme" at de
kører for hurtigt i byen og at gruppen burde være et billede af den øvrige
trafik,

Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-03 21:17

> [...]
> kører for hurtigt i byen og at gruppen burde være et billede af den øvrige

Jamen så er jeg da glad for, at jeg afspejler virkeligheden

Men jeg venter stadig på, at nogle laver en graf der viser, hvor
stor en del der kører hvad, for helt ærligt, så kan jeg ikke tage
det seriøst, hvis de 7800 af de 8000, har kørt 58-62 stykker!
Satte man deres fælder til at måle ved 50,5 km/t ville tallet sikkert
stige til 50.000 og hele venstrefløjen ville gå amok, og kalde hele
samfundet for brutale mordere ...men sådan er det jo.

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Rene Joergensen

Dato : 13-10-03 22:47

Thomas H. <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

> stor en del der kører hvad, for helt ærligt, så kan jeg ikke tage
> det seriøst, hvis de 7800 af de 8000, har kørt 58-62 stykker!

Ah ja .. Fartgrænserne er bare en del af vores Bigbrother samfund, lad
os afskaffe dem, så kan folk jo køre hvad de mener der er passende.
Danskerne er jo et folkefærd der sagtens kan administrere det.

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 14-10-03 08:21

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:slrnbom7b2.s9m.fox@hal6000.bananas.dk...
> [...]

| os afskaffe dem, så kan folk jo køre hvad de mener der er passende.
| Danskerne er jo et folkefærd der sagtens kan administrere det.
Danskerne er et folkefærd der selv kan administrere det?
Åbenbart ikke!
Der er alt for meget Brian/Kurt-kubik-turbo i trafikken, hvilket døgnrapporterne
er et klart udtryk for. Sikkerhed og menneskeliv må sættes højere end et simpelt
fartsus.
Så lad os få en udvidet fartkontrol.

Bjarne

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-10-03 09:15

"Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> wrote in message news:3f8ba3f6$0$94868$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Danskerne er et folkefærd der selv kan administrere det?
> Åbenbart ikke!

Hint: Ironi er svært at udtrykke på skrift ...

/Jakob

Fra : Christian Rahbek

Dato : 13-10-03 23:54

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stige til 50.000 og hele venstrefløjen ville gå amok, og kalde hele
> samfundet for brutale mordere ...men sådan er det jo.

Hvis man nu fortalte Venstrefløjen at der ikke kører hverknen S-tog eller
Metro i Jylland, så ville 80% jo nok falde ned igen :). Ingen grund til at
piske en stemning op.
/Bluch

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-10-03 21:24

Tom wrote:

> Så er der røget 11.635 farsyndere i fælden på 6 dage.

Vildt..

> [...]
> kører for hurtigt i byen og at gruppen burde være et billede af den øvrige

Jeg tror ikke ret meget på at gruppen her er "et billede af den
øvrige trafik". Jeg tror det interessent for de firhjulede er
langt højere blandt os end generelt set for den øvrige befolkning.
Derudover er det svært at bevare "ligegyldigheden" overfor bilisme
og trafik hvis man deltager her i gruppen, der er alt for mange
gode argumenter til at man kan undgå at spekulere bare lidt over
debatterne når man sidder bag rattet.

--
Hygge..
Thomas

Fra : N I E L S

Dato : 14-10-03 02:26

> [...]
> kører for hurtigt i byen og at gruppen burde være et billede af den øvrige

På TV sagde de at der sker dobbelt så mange ulykker på de Jyske landeveje
som i byerne. Incl. hovedstaden.
N I E L S

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-10-03 07:54

"N I E L S" <underlig@msn.com> wrote in message news:3f8b50ac$0$27421$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> På TV sagde de at der sker dobbelt så mange ulykker på de Jyske landeveje
> som i byerne. Incl. hovedstaden.

Sammenholdt med antallet af indbyggere i de pågældende områder!

Hvad med antallet af biler per indbygger - hvor kommer de ind i
billedet?

/Jakob

Fra : Christian Hansen

Dato : 14-10-03 18:27

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

> "N I E L S" <underlig@msn.com> wrote in message

> Sammenholdt med antallet af indbyggere i de pågældende områder!
>
> Hvad med antallet af biler per indbygger - hvor kommer de ind i
> billedet?

Ingensteder - for det er jo det andet der skaber interessen (og den forkert
indgangsvinkel osv)
forøvrigt.. astra'en har rundet de 300.000 km ;) og er frisk nysynet kl
09.01 i morges uden anmærkninger :D
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-10-03 10:00

"Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3f8c31cf$0$29346$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> forøvrigt.. astra'en har rundet de 300.000 km ;) og er frisk nysynet kl
> 09.01 i morges uden anmærkninger :D

Tillykke med det!

Min har nu rundet 231000 - og den kører bare skidegodt efter den har fået
skiftet bagklapsdæmperne - hehe.

/Jakob

Fra : Christian Hansen

Dato : 15-10-03 18:40

> "Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tillykke med det!
>
> Min har nu rundet 231000 - og den kører bare skidegodt efter den har fået
> skiftet bagklapsdæmperne - hehe.

Mange tak :) (og km tælleren nærmer sig hastigt de 307.000 km)
Hehe - din er jo kun lige kørt til så ;)
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-10-03 08:00

"Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> wrote in message news:3f8d8666$0$29349$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hehe - din er jo kun lige kørt til så ;)

Jeg er bange for at der er andre faktorer der spiller afgørende ind
på dens levetid -> den når med sikkerhed aldrig 307000.

/Jakob

Fra : Christian Hansen

Dato : 16-10-03 16:21

> Jeg er bange for at der er andre faktorer der spiller afgørende ind
> på dens levetid -> den når med sikkerhed aldrig 307000.

rust ?
Jeg er så småt igang med at fjerne den smule der i min..
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-10-03 16:24

"Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3f8eb745$0$29349$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> rust ?

Nemlig.

> Jeg er så småt igang med at fjerne den smule der i min..

Jeg tror jeg skal have 4 nye døre bare til en start

(Bunden er eftersigende ikke så slem)

/Jakob

Fra : Christian Hansen

Dato : 16-10-03 17:40

> "Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nemlig.

> Jeg tror jeg skal have 4 nye døre bare til en start

Hmmm.. skræmmende.. jeg har da godtnok også lidt på dørene.. men ikke mere
end en god gang slibning og sandblæsning kan tage.

> (Bunden er eftersigende ikke så slem)

Jeg har en lillebitte plet i min bund - men den bliver alligevel fjernet når
den ryger til undervognsbehandling

Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-10-03 17:05

Christian Hansen wrote:

> rust ?
> Jeg er så småt igang med at fjerne den smule der i min..

Hehe, mener du ikke at du får folk til at fjerne det i Photoshop )

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Christian Hansen

Dato : 16-10-03 17:38

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> wrote in message

> Hehe, mener du ikke at du får folk til at fjerne det i Photoshop )

Hehe - det var nu Bjørn der gerne så det gjort :)
men resultatet ser jo godt ud :)

Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-10-03 17:42

Christian Hansen wrote:

> Hehe - det var nu Bjørn der gerne så det gjort :)

Ja ja, hvis det hjælper på din nattesøvn

> men resultatet ser jo godt ud :)

Selvfølgelig, hvad havde du forventet )

Fra : Christian Hansen

Dato : 16-10-03 17:45

> Ja ja, hvis det hjælper på din nattesøvn

Hehe - well - så ved jeg da hvordan det _kan_ se ud :) (kan jo ikke gøre for
at ham fjolset der lavede bilen for fire år siden kittede lortet sammen...)

> Selvfølgelig, hvad havde du forventet )

Showoff ;)
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk