Vokseværk ?
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-10-03 19:40

Hejsa
Nu har vi haft Centa ved dyrlægen ;-( og hun er der faktisk endnu, men
planen er at hun nok kommer hjem igen imorgen formiddag, men det viser sig
at hun har vokseværk og skal holdes i ro, så hende og Kenzo kommer til at
være adskilt noget tid om dagen da han elsker at lege, men hun skal have ro.

Jeg har fra opdrætteren nu hørt at jeg skal give hende 5x c-vitaminer om
dagen da det skulle kunne hjælpe lidt på det, så imorgen vil jeg snakke med
dyrlægen om det.

Men... Nu er det så jeg gerne vil høre fra andre som har erfaringer med
vokseværk, da det er nyt for mig, viste godt det kunne ske, men man blvier
jo alligevel ked af det, da hun tydeligvis havde ondt ;-(
Så nu glæder vi os jo bare meget til vi kan hente hende hjem imorgen, men
var selvfølgelig over og besøge hende i eftermiddag og hun var med ude lidt
da hun havde drop i benet med smertestillinde så var det lidt svært så sad
mest og nussede hende.

MVH
Gitte

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-10-03 19:48

On Mon, 13 Oct 2003 20:40:02 +0200, "Gitte S. Eriksen"
<dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrotd:

> [...]
>da hun havde drop i benet med smertestillinde så var det lidt svært så sad

Vital Animin "spormineraler" det er næsten et mirakelmidel efter min
mening min hund havde en brækket knigle i poten haltede i 3mdr og
var til flere dyrlæger der ikke vidste hvad det var osv , men efter
jeg begyndte at give spormineraler haltede han aldrig mere, det var
for risikabelt at operere ! kender også en med en schæfer der har hd
den halter ikke når den får det, og det virker rigtig godt imod
vokseværk også.

P-farcen i København...

http://www.aktivebilister.dk/park.htm

Fra : mathilde

Dato : 17-10-03 01:34

"Gitte S. Eriksen" skrev d. 13-10-03 19:40 dette indlæg :

Vokseværk forekommer jo selvfølgelig fordi hun vokser for hurtigt i
denne periode.
Jeg ville droppe hvalpefoderet og så i stedet fodre med voksenfoder, og
så gange med 1½. Hun skal nok få sin rigtige størrelse alligevel, hun
vokser bare i et mere "normalt" tempo.
Samtidig kan du strække hende ud. Det gør man også med børn som lider af
vokseværk. Der findes helt sikkert gode bøger om massage og strækøvelser
på hunde.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 17-10-03 06:19

> Jeg ville droppe hvalpefoderet og så i stedet fodre med voksenfoder,
> og så gange med 1½. Hun skal nok få sin rigtige størrelse alligevel,

Ja vi er af dyrlægen blev anbefalet unghunde foder til gigant racer af
dyrlægen istedet for hvalpefoderet, så det prøver vi.

Hun erogså startet op på Vital Animin nu så det håber vi også har en god
effekt men vil da prøve med massage og strække ud også

MVH
Gitte

Fra : Pia J

Dato : 17-10-03 07:08

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> wrote in message

> Ja vi er af dyrlægen blev anbefalet unghunde foder til gigant racer af
> dyrlægen istedet for hvalpefoderet, så det prøver vi.

Max havde også vokseværk som hurtigt blev bedre da jeg fandt et foder med
lavere proteinindhold (Hennes Pet-Food), og så blev han sluset over på
voksenfoder. Og der er vist ingen der i dag klager over at han er blevet for
klejn... Hans hofter og albuer er i øvrigt fotograferet og også meget fine.

:Pia