Importeret Golf
Fra : nåja

Dato : 13-10-03 18:55

Har kig på en VW Golf Turbo Diesel fra 1990. Nysynet, med nye dæk og
undervognsbehandlet. Den ser meget fin ud. Jeg har endnu ikke fået den
undersøgt af en mekaniker. km. stand: 230.000 (efter sigende)

Pris 35.000 kr. på gule plader

Mit kørselsbehov er 35.000 km pr. år

Er det værd at overveje eller skal jeg kigge i en anden retning

Fra : Ted

Dato : 13-10-03 20:02

> Er det værd at overveje eller skal jeg kigge i en anden retning

------------------

Det lyder umiddelbart okey. hvis den ellers er ok.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 13-10-03 20:43

Men de har en svaghed mht. topstykker der ikke holder

og helt gratis er det ikke at få det skiftet. Har været turen igennem et par
gange.

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 13-10-03 21:14

"Kim Lehmann Poulsen" <klpFJERNDETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men de har en svaghed mht. topstykker der ikke holder
>
> og helt gratis er det ikke at få det skiftet. Har været turen igennem et
> [...]

Kommer an på om man kan selv eller kender en der kan, jeg har også fået nyt
topstykke på min 1.6 TD 'er og det kostede ca 3500 i det hele med både nye
pakninger og det hele.. ( uden arbejdsløn !! ) og da havde bilen kørt
250.000 så kører den 250.000 mere nu er det jo ikke så galt :) eller bare
100.000 uden problemer og jeg er glad, ( den har Pt. rundet 285.000 og kører
med 1.1 bar i ladetryk og det er TIT grunden til at topstykkerne går, det
gør de sjællent når man ikke piller ved turboen og pumpen.

Mvh.

Lars Bisgaard

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 13-10-03 21:40

> [...]
> med 1.1 bar i ladetryk og det er TIT grunden til at topstykkerne går, det
> gør de sjællent når man ikke piller ved turboen og pumpen.

men ligefrem billigt kan det vel ikke siges at være, og tror ikke det
topstykke du har fået på et et nyt et, men bare et der var ok, et nyt er
ihvertfald ikke billigt.

Men ja du har da ret i at det kommer an på om man kender nogle der kan
udføre det.

jeg har ihverfald fået skiftet 2 topstykker og det var ikke pga øget
ladetryk, og heller ikke fordi de blev kørt hårdt, kan også være jeg bare
har været uheldig, det kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om, men ville
bare fortælle om min oplevelse med disse motorere.

Når det så er sagt så vil jeg da også sige at det er nogle særdeles
økonomiske motorere, havde en turbodiesel og det var ret let at få den til
at gå de 19.5 på literen
og de kører da også ret godt, omend de har en noget hård motorgang i forhold
til en japansk diesel.

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 14-10-03 05:03

> [...]
>
> men ligefrem billigt kan det vel ikke siges at være, og tror ikke det
> topstykke du har fået på et et nyt et, men bare et der var ok, et nyt er

Jo det var sprit nyt men uden ventiler osv. de blev flyttet over, hentede
det i viborg ved ( tror nok det hedder ) midtjysk cyllender service.
ca. 3k dengang.

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 14-10-03 21:25

> Jo det var sprit nyt men uden ventiler osv. de blev flyttet over, hentede
> det i viborg ved ( tror nok det hedder ) midtjysk cyllender service.
> ca. 3k dengang.

ok, det var jo ikke så galt alligvel så.

troede det var dyrere, mener da nok jeg kom af med mere ihvertfald

Mvh Kim Lehmann Poulsen