Ghost bootdisk ?
Fra : TJ

Dato : 13-10-03 17:07

Hejsa..

Jeg har lige købt mig Norton Ghost 2003 men jeg kan ikke rigtig få mine boot
diske til at virke, den starter godt nok op, men ligeså snart Ghost menu
dukker op låser den. Hvad kan være galt??.

Mit system er flg.=
Abit ic7-g
2 x sata diske 80Mb
1 x ide disk 250Mb
1 x brænder

Jeg har opdateret Ghost og jeg søgt hjælp på henholdsvis Abit og Symantec
hjemmeside men fandt ikke noget der løste problemet.

MVH

Tom Jørgensen

Fra : "

Dato : 14-10-03 00:38

Tjaaa - hvad kan der være galt? Mit umiddelbare bud ville nok være: Mega
Fejlinverstering...

Fra : iggibuh

Dato : 14-10-03 08:56

> [...]
> diske til at virke, den starter godt nok op, men ligeså snart Ghost menu
> dukker op låser den. Hvad kan være galt??.

Indrømmet jeg er blank men da jeg hader brugen af disketter så har jeg
brændt min XP partition direkte ned på skiver ved hjælp af ghost som sørger
for at ligge en dosversion af ghost så man kan starte direkte op fra
cdrom/brænderen. ved godt det ikke løser problemer med disketterne men det
er en brugbar løsningen.

> Mit system er flg.=
> Abit ic7-g
> 2 x sata diske 80Mb
> 1 x ide disk 250Mb
> 1 x brænder

velvoksent system. sikker på du ikke mente GB ? hehe

MVH peter

Fra : TJ

Dato : 14-10-03 15:26

"iggibuh" <iggibuh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at ligge en dosversion af ghost så man kan starte direkte op fra
> cdrom/brænderen. ved godt det ikke løser problemer med disketterne men det

Det er også meningen at jeg vil bruge en cd, men først vil jeg lave en dos
som virker.

> velvoksent system. sikker på du ikke mente GB ? hehe

Joda... :) tryk fejl

MVH.
TJ

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-10-03 09:35

On Mon, 13 Oct 2003 18:06:37 +0200, TJ wrote:

> [...]
>
> Jeg har opdateret Ghost og jeg søgt hjælp på henholdsvis Abit og Symantec
> hjemmeside men fandt ikke noget der løste problemet.

Et hurtig kik på Google:
http://www.google.com/search?q=ghost+sata

I første 'hit' står der bl.a.:
"Ghost 2003 does not support SATA"
det er dog vist løst med en opdatering, men mon ikke stadig der er nogle
problemer med SATA?

En anden side ser også interessant ud.
"Ghost was already working with SATA. The problem was the way that certain
new chipsets handle interrupts"
http://iuware.indiana.edu/wintitle.asp?softid=ghost75-fix

Kikker man hos Symantec finder man dette:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/8f7dc138830563c888256c2200662ecd/b59d9878ea7fdaf388256cf40072b4ad?OpenDocument&prod=Norton%20Ghost&ver=2003%20for%20Windows%202000/NT/Me/98/XP&src=sg&pcode=ghost&svy=&csm=no
Prøv det med -FNI switchen.

--
Lars

Fra : TJ

Dato : 14-10-03 15:36

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I første 'hit' står der bl.a.:
> "Ghost 2003 does not support SATA"
> det er dog vist løst med en opdatering, men mon ikke stadig der er nogle

På symantec hjemmeside skrive de, at via opdatering skulle problemet være
løst.

> En anden side ser også interessant ud.
> "Ghost was already working with SATA. The problem was the way that certain
> new chipsets handle interrupts"
> http://iuware.indiana.edu/wintitle.asp?softid=ghost75-fix

Fik ikke lov til at downloade filen.

> [...]
http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost.nsf/8f7dc138830563c888256c2200662ecd/b59d9878ea7fdaf388256cf40072b4ad?OpenDocument&prod=Norton%20Ghost&ver=2003%20for%20Windows%202000/NT/Me/98/XP&src=sg&pcode=ghost&svy=&csm=no

Har prøvet -FNI switchen, hjælp ikke.

Hvis jeg disable sata controllen i biosén er der ingen problemer.
Der er nok ikke andet for end at søge noget mer, der må være andre som også
har problemet.

MVH.
TJ