Forslag: Undervisning til bilister i hvad ~
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 13-10-03 17:01

Hejsa,

Fik en idé på vej hjem fra kæresten i dag (Shibby en kæreste ;-D)

Folk har en eller anden idé om at de ikke ved hvordan de skal forholde sig
overfor hhv. en knallert 30 og en knallert 45 (EU-scooter).

Hvad med at man evt. som tillæg til kørekort-undervisningen gav lidt
undervisning i hvordan en knallert 30 og knallert 45 "fungerer" i
trafikken - altså at bilister _gerne_ må køre forbi en knallert 30 der
venter på at svinge til venstre, istedet for at holde stille og blive pisse
generede over at man ikke kører - og at de så skal holde tilbage for en
45'er. - og at man ikke behøver klemme en 30'er HELT ud i rabatten der hvor
der ikke er cykelsti? - Måske også, at man gerne må blænde ned, når man
kommer kørende mod en 30'er / 45'er om aftenen? Det er PISSE svært at se
noget, når der kommer en kørende mod een en sen aften med det lange lys
tændt - det har kostet vejvæsenet en kantpæl, og en træls ridse i et af mine
plastikskjolde.

Derudover er der en ting der irriterer mig ved cyklister - de fatter ikke at
rødt lys også gælder for dem! Fik en på kassen af en (pissefuld) cyklist der
hidsede sig op over at jeg holdt tilbage for rødt - og op til flere gange er
jeg blevet angrebet verbalt af (ædru) cyklister der ikke forstår hvorfor jeg
holder tilbage for rødt.

Håber jeg kan starte en debat på dette - vil gerne høre hvad jeres holdning
til disse emner er!

// Troels

Fra : Henning

Dato : 13-10-03 18:42

>Hvad med at man evt. som tillæg til kørekort-undervisningen gav lidt
>undervisning i hvordan en knallert 30 og knallert 45 "fungerer" i
>trafikken -
Enig - på een betingelse... At undervisningen også går den anden vej!
Hvorfor skal førere af knallert 45 absolut klemme sig allerforrest op
foran i en kø, for bagefter at blive overhalet af alle bilerne igen?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : No1

Dato : 13-10-03 20:21

> Enig - på een betingelse... At undervisningen også går den anden vej!
> Hvorfor skal førere af knallert 45 absolut klemme sig allerforrest op
> foran i en kø, for bagefter at blive overhalet af alle bilerne igen?

45 knallerter måtte gerne afskaffes. Og så skulle reg. afgiften på
motorcykler sættes ned/fjernes. Så kan folk køre på rigtige motorcykler
i stedet.

Og politiet kan kontrollere om de kører op imellem bilerne i stedet for
at tjekke om de kører 60 kmt der hvor biler og motorcykler må køre 60.

Fra : testpersonen

Dato : 14-10-03 17:28

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
er
> jeg blevet angrebet verbalt af (ædru) cyklister der ikke forstår hvorfor

Ja cyklister fatter ikke en meter at trafikloven.. gid politiet gad lave en
STOR indsats istedet for de der plætter som feks. rådhuspladsen i KBH og
sånt.. så mere over det hele.. jeg ser dagligt cyklister som drøner over for
rødt mends vi bilister bare pænt bliver holdende.. har engang tænkt på at
bare køre overog så mase ind foran en cykelist og overfuse vedkommende som
lige er kørt over for rødt for derefter selv og drøne over for næste røde
kryds :) gad vide hvordan cyklisten så ville føle sig

ang. 45 dimserne.. de er edermandeme så irriterende at de skulle afskaffes !
eller også køre 80 istedet for.. for så var de fleste af os ikke generet af
dem.. jeg er specielt harm over de 45 dimser som absolut skal fylde hele
vejen så vi andre ikke kan komme forbi....

Testpersonen

Fra : Aslan

Dato : 15-10-03 00:07

testpersonen wrote:
¨
> ang. 45 dimserne.. .. jeg er specielt harm over de 45 dimser som
> absolut skal fylde hele vejen så vi andre ikke kan komme forbi....
>
> Testpersonen

Correct me if I'm wrong, men skal en EU-knallert/45-knallert ikke netop
placere sig som en motorcykel?? og dermed "fylde hele vejen"

Aslan

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 16-10-03 11:38

"Aslan" wrote in message
> Correct me if I'm wrong, men skal en EU-knallert/45-knallert ikke netop
> placere sig som en motorcykel?? og dermed "fylde hele vejen"

Jo... Men det er jo de færreste der gør det, da bilerne (billisterne
selvfølgelig ) føler sig endnu mere provokeret... Så vidt jeg har
forstået er en EU-knallert at sammenstille med bil/motorcykel og må så
heller ikke køre på cykelstien....

Hygge...
Daniel