6 små killinger + 2 ekstra...
Fra : Anita Abildgaard Jen~

Dato : 13-10-03 15:50

Hejsa

Bare rolig, det er ikke en salgsannonce, bare en lille hygge historie
For et godt stykke tid siden (11 uger) fik en af mine veninders hittemis 4
killinger! Hun fik de tre af dem afsat og de ville gerne beholde den sidste
Desværre meldte hende der skulle have de to hunkillinger fra pga. hendes
søn havde fået allergi Som den søde person jeg er (også fordi jeg ved
hun ikke har internet) påtog jeg mig at sætte dem til salg på nettet
(gulgratis.dk og dba.dk) også fordi jeg selv tidligere på året var så heldig
at komme af med 4 små røde killinger via nettet. Har ikke fået nogen
henvendelser endnu desværre
Da jeg så var hjemme ved i mine forældre i denne weekend... Så er der
selvfølgelig kommet 6 små røde killinger igen! HJÆLP! *g* Så nu har jeg så
lige 8 killinger jeg skal have afsat! Jeg ville allerhelst selv beholde dem
alle sammen, men min kæreste har "selvfølgelig" allergi .oO(hvad man dog
ikke gør for kærlighed...)
Desværre ved jeg ikke hvor gamle de røde killinger er, måske der er nogen
der vil kigge på billederne og give et bud så jeg ved hvornår jeg kan give
dem bort. Kan da lige fortælle at de selv spiser tørfoder og drikker vand,
har ikke set dem die så ofte (i løbet af weekenden) og moren er en del
væk...
Billederne befinder sig på http://puskram.homepage.dk under katte

Håber der er nogle der vil hjælpe med alders-spørgsmålet...
På forhånd tak

Anita

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-10-03 16:03

Hej Anita

Jeg vil gætte på at killingerne er omkring 6 uger
gamle. Jeg håber at lykkes dig at finde gode hjem
til dem, men kan kun beklage at voksne mennesker
som dine forældre og storebror er så komplet
uansvarlige og ligeglade, når det gælder dyrs velfærd.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Birgitte

Dato : 13-10-03 18:22

"Anita Abildgaard Jensen" <puskrama@hotfemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem bort. Kan da lige fortælle at de selv spiser tørfoder og drikker vand,
> har ikke set dem die så ofte (i løbet af weekenden) og moren er en del

Hej Anita
Ihh hvor et stort hjerte du har... og jeg ønsker dig al mulig held og lykke
med at få dem afsat.
Jeg siger som Marianne, at de virker som 6 uger gamle killinger.
Held og lykke.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Anita Abildgaard Jen~

Dato : 13-10-03 18:33

> Ihh hvor et stort hjerte du har... og jeg ønsker dig al mulig held og
lykke
> med at få dem afsat.

Mange tak - men nogle gange ville jeg ønske det ikke var så stort - så ville
det ikke være så forbandet svært når man ikke føler man kan komme af med dem

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-10-03 19:35

Anita skrev
<så ville det ikke være så forbandet svært når man ikke føler man kan komme
af med dem >

Næh men sådan er det jo desværre når nogle ikke
_vil_ tage ansvar for deres dyr, og du gør faktisk
dine forældre og brors katte, en bjørnetjeneste.
Hvorfor skulle de overhovedet overveje at "spilde"
penge på kattene når du redder dem ud af deres
"lort" hver eneste gang, de stakkels katte burde
"tvangs"-fjernes, så de kunne få chancen for et
ordentligt liv.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Anita Abildgaard Jen~

Dato : 13-10-03 21:39

> [...]
> penge på kattene når du redder dem ud af deres
> "lort" hver eneste gang, de stakkels katte burde
> "tvangs"-fjernes, så de kunne få chancen for et

Det er bare i orden - hvornår kan du hente dem?

Det ikke alle der behandler katte som små børn, for nogle mennesker er det
et husdyr, som bruges til at fange mus og rotter og ellers passer sig selv.
Hvis der på et tidspunkt bliver for mange, så prøver man at komme af med
dem, ellers skiller man sig af med dem. Jeg prøver at arrangere det første,
det synes jeg ikke er fair at jeg skal skældes ud for!

Fra : Birgitte

Dato : 14-10-03 10:42

> [...]
første,
> det synes jeg ikke er fair at jeg skal skældes ud for!

Nej det er ikke fair du bliver skældt ud, det vil jeg give dig helt ret i.
Jeg har tænkt lidt på hvordan du bedst kan hjælpe dine forældre i
fremtiden...
Istedet på at vente på at hunkattene bliver drægtige igen og igen... så find
hellere en løsning på, hvordan morkatten kan blive neutraliseret.
Jeg er sikker på, at kattens værn vil hjælpe til med det problem, måske ved
at give et tibud på neutraliseringen.
På den måde, skal du ikke år ind og år ud redde små søde forsvarsløse
killinger fra en kummelig tilværelse.
Held og lykke med det.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : JensenJS

Dato : 14-10-03 11:47

In article <bmf2hs$2o3v$1@news.cybercity.dk>, puskrama@hotfemail.com
says...

ANITA LÆS DETTE FØRST!!
Dette er ikke en nedrakning af dig hverken som person eller dyreejer
Mit indlæg kan godt virke som en grundig overhaling, men er i
virkeligheden bare en sammenfatning af de mange oplevelser jeg har haft
med dyreejere af alle slags, da disse findes i alle afskygninger, lige
fra de totalt lige glade til de totale slaver.

Dette er mere fordi jeg ikke har tænkt mig at sætte en masse smileys

> [...]
> dem, ellers skiller man sig af med dem. Jeg prøver at arrangere det første,
> det synes jeg ikke er fair at jeg skal skældes ud for!

Jeg syntes du er meget uretfærdig over for Marianne, jeg opfattede
hendes indlæg som meget pænt og og venligt, du tager hendes indlæg som
en personlig fornærmelse, hvor det i virkeligheden er et godt råd til
hvordan du kunne gøre, kan du ikke se at du hvert år vil stå med det
samme problem igen og igen, fordi andre opfører sig uansvarligt.

En bemærkning som hvornår "kan du hente dem?" kan ikke være mere
malplaceret end lige netop på Marianne, som om nogen har gjort alt hvad
der er muligt for at fremme forståelse for katten og dens gode
egenskaber, Marianne kæmper for dyrenes vefærd for dyrenes skyld og ikke
sin egen.

Dette står i stor kontrast til de personer der ikke gør noget for deres
kæledyr, og ikke vil tage ansvaret for dyrenes veldfærd, så som
vaccinationer, Sterilisation, aflivning, træning (hunde), o.s.v.
Undskyldningerne er som regel
Jeg ????, så jeg har ikke råd
???? kan være
studerer
er pensionist
er arbejdsløs
har to biler
en stor villa
42 børn
36 hunde og 11 undulater, to elefanter

eller den evige undskyldning for bortskaffelse af dyrene "Allergi"
OBS-OBS her skal jeg dog ikke sige at der kan være allergi i mange
tilfælde, der er et stigende antal af allergier i vores samfund, men jeg
har mødt flere "rigtig mange endda" med påstået allergi, som var fulde
af løgn.

Der er så også de der går for vidt i deres forståelse af kattens
velfærd, som at lade katten rende ud og ind af folks haver, ikke tager
hensyn til lakken på bilsrne, vi er som dyreejere forpligtet til at
vores dyr ikke er til gene for andre,uanset om vi har kat, hund,
undulater, varaner, eller flodheste.

Min egen status som dyre ejer er:
Katte ejer:
den sædvanlige historie "ellers bliver hun aflivet"

Jeg har altid holdt meget af dyr:
Men er ikke bange for at sætte tænderne i en muh-ko
Jeg har aflivet både kaniner og høns (ikke på kanindræber kursus jeg har
boet på landet med høns, kaniner, grissebasser, og andre dyr) så
aflivning er en nødvendighed hvis du vil have en god suppehøne.

Jeg er stærkt imod:
"Unødvendig lidelse for dyrene (lange transportet og stabling af dyr)."
"Stresning af dyrene både under opvæksten og ved aflivning."
"Unødvendig dyrehold og aflivning (holde dyr for kun at bruge pelsen)"
"Hundeejere der tror de har styr på det med hunde (gå til træning)
Opdræt af aggresive hunde (dog ikke professionelle politi og vagtværn)
(en hund der gør af alt og alle den møder, er en utryg hund tænk på
hvordan den må ha det hver gang den skal ud, STRESSS)"

Med venlig hilsen (og jeg mener virkelig venlig)
JensenJS

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 13-10-03 21:58

> [...]
> penge på kattene når du redder dem ud af deres
> "lort" hver eneste gang, de stakkels katte burde
> "tvangs"-fjernes, så de kunne få chancen for et

Så hent dem dog! Sikke noget at klandre Anita fordi hun prøver at komme af
med nogle killinger, som ikke engang er hendes egne!

Bliver I (ja, jeg mener jer såkaldte "katteelskere" herinde) ved med at
behandle folk sådan når de laver indlæg om katte, som ikke lige bliver
behandlet "rigtigt", så ender det nok med at I bare ikke hører om det
længere. Folk skriver her for at få råd og vejledning, ikke for at få tudet
ørene fulde af katteelskere, som hver har et par slet indpakkede
ondskabsfuldheder at sige om den ene eller anden person, som de i øvrigt
intet aner om.

Livet er hårdt og uretfærdigt og især for katte. Det er rigtigt, de bliver i
mange tilfælde ikke behandlet ordentligt, men katte bliver ofte set som
uafhængige dyr, som bare skal have en skål mad i ny og næ. At de så får
killinger og bliver syge osv. er der *rigtigt* mange, især landmænd, som
udelukkende ser dem som musefangere, som bare er ligeglade med. Eller
rettere: Ikke vil gøre noget ved fordi det jo "bare" er en kat. Sikkert helt
uforståeligt for katteelskerne herinde, men ikke desto mindre sådan det
foregår mange steder.

Min pointe er dog: Kunne I ikke prøve at tale lidt pænere til folk, som
udelukkende spørger her for at få hjælp. Ikke-katteelskere er jo ikke
dummere end alle andre (wauw, hva?) og de ved jo nok godt, at det ikke er så
fedt, at kattene bare føder killinger hele tiden og ikke får hjælp når de er
syge, men hvis man ikke går op i dyret så meget, så gider man heller ikke
bruge penge på det (udover den smule mad man giver). Penge vokser jo heller
ikke på træerne og da slet ikke for en studerende som jeg. Jeg har sq ikke
lige 200,- (eller hvor meget det nu end er) at smide ud til at få en eller
anden tåbelig tilløbet kat aflivet fordi den tilfældigvis har besluttet sig
for at slå sig ned på min terrasse.

Med harm hilsen

Kim

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 13-10-03 22:46

Hej Kim og Anita

Sidste gang der skulle skæres ned på flokken, var
det div. killinger og voksne der skulle omplaceres,
en kat var pludselig blevet til mange, der var også noget med noget sygdom,
hvor bror / forældre ikke ville købe medicin. Hvis Anita's forældre / bror
var
ansvarlige mennesker så fik de neutraliset deres katte,
så de ikke blev ved at få uønskede killinger. Ang. ikke
at ville ofre penge på syge dyr, så er det om ikke
mishandling, så vanrøgt. Det er mennesker som Anita's forældre /bror der er
skyld i at katten har så lav status, og af mange bliver betragtet som et
skadedyr, det er mennesker som dem der er skyld i
at så mange mange katte har et rigtig usselt liv, og at
internaterne hvert eneste år bliver oversvømmet af
uønskede katte. Uanset hvor harm du bliver Kim,
så er det min dybeste overbevisning at hvis man ikke
vil tage ansvar for sine dyr, så bør man slet ikke have dyr, og det er som
sagt ikke første gang de har haft
"for mange" katte, fordi de ikke vil betale neutralisation.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 08:20

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> anden tåbelig tilløbet kat aflivet fordi den tilfældigvis har besluttet

Som regel kan man få en evt. aflivning betalt, af kattens værn, hvis der er
tale om en tilløbende kat.

Vi fandt også en hjemløs kat, nær den lokale Aldi en gang. Den tog vi med
hjem og havde den et år, før den desværre blev kørt over. Vi har heller ikke
pengene hængende på træerne her, men vi ignorere ikke bare vores dyr, hvis
de har brug for hjælp. Vi har lige brugt 3000 kr. på vores hund, som havde
hjernebetændelse. Det er rigtig mange penge for os, men heldigvis er
dyrlæger til, at snakke med i dag. Vi sørger også for, at vores dyr får
deres årlige vaccine.

Sjovt nok er det lige så ofte folk med penge nok, der ikke gider, at ofre
noget på deres dyr. Folk kunne heller ikke forstå, at vi ikke bare fik vores
hund aflivet, men hvorfor skulle vi dog det ? Hvis hun har chancen for, at
leve et godt liv i 10 år mere, så er hendes liv helt sikkert pengene værd,
uanset om vi har råd eller ej.

Jeg har forsøgt, at overtale et familiemedlem til, at neutralisere sin
hunkat i lang tid, da hun konstant har killinger i huset. Hun ved godt, at
den burde neutraliseres, men den er ikke blevet det endnu. Vores tidligere
kat var en af hendes killinger. Den havde både orm, lopper og
øjenbetændelse, da vi fik den hjem. Det er rigtigt, at mange katte lever
sådan, men hvis folk neutralisere deres katte, behøvedes det ikke, at være
sådan.

Jeg er blevet meget klogere på katte efter, at have læst med i denne NG.
Folk herinde er ikke ude på, at rakke andre folk ned, men hjælper med til,
at åbne folks øjne, så katte kan få et bedre liv. Kattelskere eller
ej...Hvis Anita kan få sine familiemedlemmer til, at neutralisere deres
katte, får hun jo heller ikke flere problemer med, at finde nye hjem, til
flere killinger.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : maz

Dato : 14-10-03 10:15

Kim Fritze Sillasen [9000] wrote:
> Så hent dem dog! Sikke noget at klandre Anita fordi hun prøver at
> komme af med nogle killinger, som ikke engang er hendes egne!
Det er *ikke* Anita, vi klandrer - men hendes tåbeligt ansvarsløse forældre
og bror ! og med god ret...., desværre

> Bliver I (ja, jeg mener jer såkaldte "katteelskere" herinde) ved med
> at behandle folk sådan når de laver indlæg om katte, som ikke lige
*SNIP* en masse totalt åndssvagt SLUDDER !
Kim, lad mig lige forklare dig *een* ting:

Når man selv *vælger* at have dyr, om det så er kæledyr, brugsdyr osv, så
påtager man sig det FULDE ansvar !! for sine dyr - og det gør landmænd også!
Tag lige og læs Dyreværnsloven engang inden du udtaler dig en anden gang om
noget du tilsyneladende intet aner om. Det er ejerens ansvar at sørge for
sine dyr - behandler man dem ikke for sygdomme osv, ja, så er det vanrøgt
grænsende til dyremishandling.
Anitas forældre bør anmeldes for ovenstående!!

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 14-10-03 15:52

> Det er *ikke* Anita, vi klandrer - men hendes tåbeligt ansvarsløse
forældre
> og bror ! og med god ret...., desværre

Jeg har læst indlæggene, det kan godt være det ikke er meningen at I vil
klandre hende, men I får det alligevel til at lyde som om det er hendes
skyld, at de har fået killinger.

> *SNIP* en masse totalt åndssvagt SLUDDER !

Det er jo bare din mening. Mange andre mener som jeg, at katte skal passe
sig selv og hvis de ikke kan det, så skal de aflives. Færdig. Paralleller
til andre dyr dur jo ikke, for de har jo forskellige behov, som skal
opfyldes og hvorfor skulle katte lige pludselig have fået så mange flere
behov end de tidligere har haft? Det er da jer selv der skaber de behov ved
ikke at lade dem gøre noget selv.

> Kim, lad mig lige forklare dig *een* ting:

Og HER sluttede så min interesse for at diskutere videre med jer og I må
bare anse mig for et åh-så-slemt menneske fordi jeg ikke elsker katte
overalt på jorden. Kors.

> [...]
> sine dyr - behandler man dem ikke for sygdomme osv, ja, så er det vanrøgt

Jeg har læst dyreværnsloven. Den er uinteressant i dette tilfælde. Det er
ikke et *valg* de har foretaget. Kattene er bare kommet vadende og det mener
jeg ikke er grund nok til, at de skal anklages for at være katteejere. Ja,
anklages, for det føler man sq man bliver af jer herinde. Forstå dog at der
er forskel på jer kattefanatikere og alle andre mennesker i verden, som ser
katte som musefangere og intet andet. Bliver de syge, så afliver man dem.
Hårdt og uretfærdigt.

I sidder en lille kerne af alt for snæversynede mennesker herinde, som burde
tage at komme ud i den virkelige verden en gang i mellem. Det er et fåtal af
folk jeg kender og møder, som er så ekstreme i deres tankegange angående
katte som I er. Har faktisk nok aldrig mødt nogen som tænker som jer.

Det var så sidste indlæg fra mig, da det ikke lader til at I vil ændre jeres
tiltalevaner til noget mere passende, når folk spørger om råd og vejledning.

Svar er unødvendige, da jeg afmelder gruppen igen efter dette indlæg er
sendt.

Fra : Jonas

Dato : 13-10-03 22:35

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.hellemose.dk
> ***Ailurophil***
>
> Some people have lives, others have cats

Hej Anita

Jeg er fuldstændig enig med Marianne...
Jeg husker dine tidligere nødråb Anita, og her kommer så 6 nye
killinger....det er skruen uden ende, for hvor mange killinger dukker der så
ikke op til foråret? Du gør en indsats, men hvor længe kan du blive ved med
at finde nye hjem til alle disse killinger?
Jeg forstår ikke, hvorfor folk skal have katte, hvis de ikke kan behandle
dem ordentligt.

Jonas