Så skete det - lopper!
Fra : Ladycatwoman

Dato : 13-10-03 13:59

Ja så fik Cujo lopper. Det skulle jo ske på et eller andet tidspunkt og 2 år
uden er vel fint.
Han har ikke mange - dvs jeg har ikke set nogle, men jeg kan se lidt
efterladenskaber ved for og bagben, så der er ingen tvivl.

Der er sikkert delte meninger, men hvad skal jeg bruge for at komme af med
de kræ???

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : I8NY

Dato : 13-10-03 16:50

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.lavomtilcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> efterladenskaber ved for og bagben, så der er ingen tvivl.
>
> Der er sikkert delte meninger, men hvad skal jeg bruge for at komme af

Vi tog til dyrlægen og fik et middel der hedder
Advantage Vet.
Det er en kapsel der skal gnides i nakken på hunden.
Et døgn efter havde vores hund ikke en eneste loppe.
Held og lykke.

Mvh I8NY

Fra : x Vuf x

Dato : 13-10-03 19:35

Mon, 13 Oct 2003 17:50:13 +0200, I8NY wrote:
> [...]

>Advantage Vet.
>Det er en kapsel der skal gnides i nakken på hunden.
>Et døgn efter havde vores hund ikke en eneste loppe.

Advantage og Frontline er samme middel, blot kom Frontline først
på markedet. Til hunde har jeg altid brugt spray, og til katte pipetter.

--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk

Se de små nye papillon-babyer. De trives og vokser godt.
http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Fra : Kurt Becher

Dato : 14-10-03 21:30

> Advantage og Frontline er samme middel, blot kom Frontline først
> på markedet. Til hunde har jeg altid brugt spray, og til katte
> pipetter.

Hej

Jeg synes ikke spray er velegnet til store hunde.

Jeg prøvede også spray på et tidspunkt og mine hunde kunne absolut ikke lide
lyden af den. Så afledte jeg med godbidder, men det er sør'me svært når
hunden skal have 34 pumpeslag!!!

Til gengæld er det ret let, at fordele en pipette ud over pelsen. Det er
også billigere hvis man har flere dyr, da man kan købe dosis til meget store
dyr og dele dem ud over de dyr, man har (lidt forenklet forklaring, men
håber I fanger ideen).

Husk altid, at starte med enkelt dråbe eller to. Det er altså ikke alle dyr
der kan klare mosten!!!

MVH

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-10-03 19:46

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.lavomtilcom> skrev i en meddelelse

> Der er sikkert delte meninger, men hvad skal jeg bruge for at komme af med
> de kræ???

Jeg bruger lidt forskelligt... Køber ved dyrlægen, Matas eller dyrehandlen.
Det er fornuftigt at skifte af og til, for så skulle lopperne ikke så nemt
blive resistente... Bare hvad jeg har hørt og holder mig til!

Vi har i øvrigt været loppe-fri i 5+ år (7-9-13)

Rinnie

Fra : mathilde

Dato : 17-10-03 01:34

"Ladycatwoman" skrev d. 13-10-03 13:59 dette indlæg :
Hej,
Nu er de der jo, så jeg ville give min hund et bad. Efterbehandle med et
dryp i nakken, og så holde ved lige i en periode, for loppeæg kan
alligevel overleve rimelig længe i ens hus.
Selve huset skal støvsuges grundigt, og så skal der vaskes: Hvis han er
i sengen, så skal sengetøjet vaskes, og egentlig ville jeg også vælge at
støvsuge sengen. Det samme med sofaen, og hundens egne tæpper etc.
Halsbånd/sele afhængigt af materiale skal det også have en tur.
Det er et helvede, men kapslerne til nakken har gjort det meget nemmere
end da jeg var barn, og min mor sprøjtede hele huset med loppespray.
Mens vi alle ventede ude, for sikke en stank!
-hunden blev aldrig sprøjtet, det var for meget for min mor, men i bad
kom hun.

God arbejdslyst.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : k.j.k

Dato : 17-10-03 01:34

Det bedste du kan gøre lige nu er at give hunden en tablet Capstar som
dræber levende lopper på 15 minutter. Derefter skal du bruge et
forebyggende middel. evt. Program Vet som forhindrer at lopperne
formerer sig. Det går stærkt.
Køb loppemidler online www.loppetjansen.dk læs mere om Capstar &
program Vet på www.loppestop.dk

Venlig hilsen Karin