ECS K7S5A Lan probs
Fra : Danni Haunstrup

Dato : 13-10-03 12:12

Hey.

Sidder og roder med svigerfars computer. Men jeg kan sgu ikke få Lan til at
køre på bundkortet, som er et ECS K7S5A ver. 3.1

Jeg har prøvet alt, vil jeg mene.... Opdateret BIOS, rykket alle kort ud af
maskinen, lavet en frisk WinXP installation osv osv... men lige lidt hjælper
det

Er der andre der har, eller har haft samme problem?

Danni

Fra : Niels Kristiansen

Dato : 13-10-03 12:41

har du installeret driveren, fra den cd der følger med bundkortet ?

/Niels

Fra : Danni Haunstrup

Dato : 13-10-03 12:45

Jep, men har også prøvet med den seneste version fra ECS' hjemmeside...

Danni

Fra : Zulu

Dato : 13-10-03 13:42

> [...]
hjælper
> det
>
> Er der andre der har, eller har haft samme problem?

Har du enablet det i BIOS? Det står som disablet som default.

Zulu

Fra : FB

Dato : 13-10-03 14:34

"Danni Haunstrup" <danni.haunstrup@get2net.dk> wrote in message
> [...]
af
> maskinen, lavet en frisk WinXP installation osv osv... men lige lidt

En tankegang:

LAN er sikkert disabled i BIOS. Hvis LAN ikke findes i BIOS har du flashet
en BIOS ind uden LAN.

Mvh
Stig

Fra : Danni Haunstrup

Dato : 13-10-03 14:58

Lan er slået til i BIOS.

Jeg har sågar genskabt mit LAN ID NO.

Nogen der ellers har forslag?

Danni

Fra : JK

Dato : 13-10-03 15:32

On Mon, 13 Oct 2003 15:58:13 +0200, "Danni Haunstrup"

Sæt et netkort i

;-/

mvh

John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-10-03 18:42

> Lan er slået til i BIOS.

Hvad mener du med, at det ikke virker. Lidt mere information ville nok hjælpe!

Claus

Fra : Danni Haunstrup

Dato : 18-10-03 10:06

Der er ganske enkelt ingen hul igennem på lan-porten.

WinXP kan sagtens finde og installere det onboard lan, men kan ikke se at
der er tilsluttet netværkskabel til mit kabelmodem. HAR prøvet med flere
forskellige netværkskabler.

Var det info nok?

Danni

Fra : Keld Thomassen

Dato : 22-10-03 00:04

ja
Det lyder ligesom mit problem for et stykke tid siden, det var med netkort
og løsningen var et nyt netkort. Disable onboard lan og sæt en ny pci
netkort i.
mvh. Keld

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-10-03 00:44

> [...]
> der er tilsluttet netværkskabel til mit kabelmodem. HAR prøvet med flere

Det har jeg oplevet tre gange hos kunder inden for 14 dage. I de to tilfælde
blev problemet løst ved at nyinstallere windows og i det sidste var det nok at
bruge et netværkskabel, som *ikke* havde forbindelse mellem jord.

Flere modem kan ikke bruges sammen med netkabler, som har jord tilsluttet i
begge ender. Min egen cisco 677 router kan i øvrigt heller ikke køre med
netkabler med jord.

Tænder lampen i dit netkort, når du sætter noget til?

Claus

Fra : Danni Haunstrup

Dato : 22-10-03 07:59

Dooh, kan jeg kun sige i første omgang - 2 ben havde sat sig fast, så de
ikke havde forbindelse. Dem har jeg med forsigtighed fået lirket fri. Det
med det resultat, at der nu er hul igennem til mit kabelmodem.

Problemet er nu, ifølge TDC Oncable, at modemet ikke kan få lov at levere en
ip-adresse til computeren. Jeg blev anbefalet at afinstallere Norton
Firewall og hvis det ikke hjalp, skulle jeg prøve med en re-installation af
WinXP.

Begge ting har jeg nu prøvet og lige lidt hjalp det!

Teknikeren hos TDC sagde dog, at de havde dårlige erfaringer med SIS900
netkortet.

Ja, jeg bruger netkabel uden forbindelse til jord - har dog også prøvet et
med jord.

Med mindre at nogle af jer, har en løsning på problemet, så ender det med et
netkort køb.... en skam når sidder onboard netkort

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-03 00:02

In article <bn59tq$1hv1$1@news.cybercity.dk>, dh@radiosilkeborg.dk
says...
> Med mindre at nogle af jer, har en løsning på problemet, så ender det med et
> netkort køb.... en skam når sidder onboard netkort

Hvorfor det, hvis du kan få et bedre netkort til maskinen?
Et godt råd: hold dig fra Realtek-baserede netkort.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-11-03 00:30

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> crashed Echelon writing

> Et godt råd: hold dig fra Realtek-baserede netkort.

Så er det jo godt det er et SIS900 baseret netkort.

--
Bjarke Andersen

Fra : John

Dato : 06-01-04 17:36

Hvis ikke du forlængst har mistet modet, så er det her du finder driverne
til dit K7S5A LAN onboard:

http://www.ecs.com.tw/download/driver_lan_m.htm

Har du CD'en til bundkortet, så vælg LAN-kortet i enhedshåndteringen,
opdater driver - og vælg dit CD'en, så skulle opdateringen køre af sig selv.
Ellers download og installer ovennævnte - så virker det.

Venlig hilsen
Annie

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-01-04 18:22

"John" <inni@grafisk.dk> crashed Echelon writing

> Hvis ikke du forlængst har mistet modet, så er det her du finder
> driverne
> til dit K7S5A LAN onboard:
>
> http://www.ecs.com.tw/download/driver_lan_m.htm

Og hvorfor poster du det som reply til min post? Jeg har ikke noget K7S5A
board som kræver hjælp, jeg har faktisk slet ikke boardet.

http://www.usenet.dk/

--
Bjarke Andersen

Fra : John

Dato : 06-01-04 20:53

Herregud..............

Det var som reply til din bemærkning om "Så er det jo godt det er et
SIS900 baseret netkort."

Håber ikke jeg møder dig i gruppen igen, for du er ganske
irriterende.........

Annie