Fundatsændring, spam i gruppen
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-10-03 10:05

I løbet af de sidste 14 dage har der være 8 indlæg fra folk der vil
sælge hunde. Det er et hvert anden dag. Det lader til at de fleste
herinde synes det er helt i orden, men det er nu engang imod reglerne
for usenet-hierakiet.

Jeg vil foreslå, at I prøver at få ændret fundatsen for gruppen,
således at køb og salg (fra private) bliver tilladte.

På denne side[1] kan I læse om baggrunden for den hierakiske opdeling,
og her[2] kan I læse hvordan man foreslår en ny fundats for gruppen.

Mvh Trine, som i hvert fald er træt af at folk ignorerer retningslinierne!

[1] http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html
[2] http://www.usenet.dk/otd/otd.html

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-10-03 10:34

On Mon, 13 Oct 2003 11:04:38 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrotd:

> [...]
>og her[2] kan I læse hvordan man foreslår en ny fundats for gruppen.
>
>Mvh Trine, som i hvert fald er træt af at folk ignorerer retningslinierne!

,jammen når du nu har så travlt, tror du så at det er lovligt at
reklamere for juletræer herinde ? julen starter 1december, og jeg
er ved at brække mig over at nogen begynder at nævne julen allerede !
hvis der ikke er en regel, burde der komme en om at man ikke må snakke
om jul før 1december

Fra : /Ole

Dato : 13-10-03 12:09

> [...]
> er ved at brække mig over at nogen begynder at nævne julen allerede !
> hvis der ikke er en regel, burde der komme en om at man ikke må snakke

Lad os nu bare slå fast, at julen starter 23 december kl. 2300 og varer til
26 december kl. 2400

/Ole, der slet ikke reklamerer

Fra : Raptor

Dato : 13-10-03 12:39

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os nu bare slå fast, at julen starter 23 december kl. 2300 og varer
til
> 26 december kl. 2400
>
> /Ole, der slet ikke reklamerer

Pjat med jer
den starter da allerede midt i september

/Brian C.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
men glem aldrig at være mod andre som de er mod dig

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 13-10-03 13:39

On Mon, 13 Oct 2003 13:08:40 +0200, "/Ole"
<ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> wrotd:

>Lad os nu bare slå fast, at julen starter 23 december kl. 2300 og varer til
>26 december kl. 2400
>
>/Ole, der slet ikke reklamerer

Julen starter åbenbart meget tidligt, hvis man altså skal tjene penge
på juletræer, og pynt og jeg må lige rette dig , der er altså 4-5
dage i december som også hører til julen ! nemlig julefrokosterne
det aller vigtigeste ved julen efter min mening

Punish som reklamerer helt vildt, for alt muligt, og ikke tager
reglerne så alvorligt

P-farcen i København...

http://www.aktivebilister.dk/park.htm

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-10-03 13:42

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> escribió

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-10-03 14:35

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> writes:

> [...]
> er ved at brække mig over at nogen begynder at nævne julen allerede !
> hvis der ikke er en regel, burde der komme en om at man ikke må snakke

Nogen sinde hørt om signaturer og citatteknik?

/Trine

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-10-03 13:42

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> escribió

> Jeg vil foreslå, at I prøver at få ændret fundatsen for gruppen,
> således at køb og salg (fra private) bliver tilladte.

Det er en grundlæggende filosofi i det danske usenet hieraki at
køb/salg/bytte hører til i dk.marked.* grupperne og jeg ser det ikke
som et positivt skridt t skulle ændre på den norm. Blot fordi der er
mange der ikke kan finde ud af at bruge nyhedsgrupperne korrekt, bør
man ikke ændre retningslinierne.
Mvh
Lars Hoffmann

Fra : Kurt Becher

Dato : 14-10-03 21:54

> [...]
> som et positivt skridt t skulle ændre på den norm. Blot fordi der er
> mange der ikke kan finde ud af at bruge nyhedsgrupperne korrekt, bør

Hej

Ideen er måske ikke helt dum alligevel!!!

Jeg synes ikke en omplacerings-"reklame" hver anden fylder meget og de
tjener et godt formål!

Måske man kunne ændre fundatsen, så der blev plads til den slags, hvis der
ikke er tale om økonomisk vinding for vedkommende, dvs. at et symbolsk beløb
er OK (ud fra en grundholdning om at dyr ikke er gratis plus der er en del
udgifter med "handlen"), men ikke noget med "et kuld dejlige hvalpe billigt
til salg"!!!

Jeg ved ikke om det er et skråplan, men vi kunne måske tage et OTD på
dk.admin!?!?!? Det er jo ligesom der, den slags hører hjemme...

MVH