Ecs k7s5a pro + Athlon xp 2400+ god konsta~
Fra : Simon Demuth

Dato : 13-10-03 09:15

Hej
Jeg søger en billig opgradering af min comp, og har set på ovenstående til
ca 900kr incl fragt. Jeg kunne også bare putte en palmino 2000+ på mit gamle
ASUS a7m266 som er max af hvad det kan klarer til 509 kr.
Gode råd modtages!!
Simon

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 13-10-03 09:48

Simon Demuth wrote:
> Gode råd modtages!!

OK - jeg synes da selv mit er et godt råd. Jeg har selv et Abit NF7 og en
XP2400+. Men jeg synes klart du skulle gå efter et Abit NF7 og en XP2500+
(Barton). Så får du sq smæk for skillingerne. Det der ECS K7S5A skal du IMO
glemme...

--
Martin K

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 13-10-03 10:08

In article <3f8a5f10$0$12654$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Simon Demuth wrote:
> Jeg søger en billig opgradering af min comp, og har set på ovenstående til

Cpuen er fin nok, men at parre en 2400+ med et k7s5a (pro) er efter
min mening at proeve at give sig selv hovedpine paa forhaand

Offer lidt flere penge og koeb et bedre board.

> ca 900kr incl fragt. Jeg kunne også bare putte en palmino 2000+ på mit gamle
> ASUS a7m266 som er max af hvad det kan klarer til 509 kr.

Stabilitetsmaessigt er a7m boardet fint da det er et board med et
AMD chipset. Problemet er, at palomino er af den "gamle" 0.18u fabrikations
process, saa det giver mere varme => mere press paa systemet.

Under alle omstaendigheder er kvaliteten af din PSU vigtig.

Thomas, Vanloese

Fra : Thorbjørn

Dato : 13-10-03 10:14

Simon Demuth:
> [...]
gamle
> ASUS a7m266 som er max af hvad det kan klarer til 509 kr.

Jeg ville enten nøjes med at opgradere processoren eller købe et bedre
bundkort end K7s5a.

At udskifte bundkort er så besværligt, at jeg kun gør det hvis det kan give
min computer et ordentligt spark i bagdelen. At udskifte processoren er
derimod som regel pærelet.

Jeg synes ikke at forskellen på 2000+ og 2400+ er stor nok. Hvilken
processor har du nu?

-Thorbjørn

Fra : Simon Demuth

Dato : 13-10-03 11:08

Jeg kører med en 1ghz Athlon

Fra : Thorbjørn

Dato : 13-10-03 12:40

"Simon Demuth" <demuth27@hotmail.com> wrote in message
> Jeg kører med en 1ghz Athlon

Okay. Havde den været hurtigere end det, ville jeg ikke vælge et af de
alternativer du nævner.

Når man kører sin pc på et stramt budget, er der penge at spare ved kun at
vælge opgraderinger der virkelig batter. Har du ikke noget akut behov for
mere power, ville jeg vente 6-12 måneder og så se hvor meget bundkort, cpu
og ram man kan få for 1500-2000 kr.

-Thorbjørn

Fra : JK

Dato : 13-10-03 11:19

On Mon, 13 Oct 2003 10:15:21 +0200, "Simon Demuth"
<demuth27@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ca 900kr incl fragt. Jeg kunne også bare putte en palmino 2000+ på mit gamle
>ASUS a7m266 som er max af hvad det kan klarer til 509 kr.

Ganske vist kan du få et ecs k75a til 280 kr., - men et godt nforce2
bundkort er også billigt, 6-800 kr.

Er det ecs k7s5a's mulighed for sdram, du er efter ? Så kan jeg
fortælle, at det sjældent virker ret godt med 2 stk. sdram i.

En barton 2500+ er at foretrække til nforce2 bundkort, hvis man
udnytter dens evne til at køre hurtigere (2100 til 2300 MHz).

mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-11-03 00:05

In article <ppukovktgvmskco0tlrrtvt09pid535v80@4ax.com>,
junk@mailzone.com says...
> Ganske vist kan du få et ecs k75a til 280 kr., - men et godt nforce2
> bundkort er også billigt, 6-800 kr.

Er nforce2-bundkortet så den ekstra pris værd?

Hvad kan et nforce2 som K7S5A ikke kan ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-11-03 00:26

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> crashed Echelon writing

> Er nforce2-bundkortet så den ekstra pris værd?
>
> Hvad kan et nforce2 som K7S5A ikke kan ?

Nforce2 er et hurtigere chipsæt og vidst også bedre til OC (mere om det i
OC grupperne)

Minuset ved Nforce2 er nogle bugs, som muligvis ikke fixet (afaik). De har
fx. haft en tendens til pludselig at slette BIOS uden videre.

Nforce2 leveres med aktiv køling hvoraf K7S5A er med passiv.

Alt efter model er der på Nforce2 boards også 5.1 surround.

--
Bjarke Andersen

Fra : H.N. Nielsen

Dato : 22-11-03 01:04

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse news:Xns943B47D9459Ebjoegdk@130.225.247.90...
> Nforce2 leveres med aktiv køling hvoraf K7S5A er med passiv.

Nforce2 kort er Ikke generelt med aktiv køling

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-11-03 01:52

"H.N. Nielsen" <h.n.@durikke.com> crashed Echelon writing

> Nforce2 kort er Ikke generelt med aktiv køling

Oki

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 22-11-03 13:10

Bjarke Andersen wrote:
> Minuset ved Nforce2 er nogle bugs, som muligvis ikke fixet (afaik).
> De har fx. haft en tendens til pludselig at slette BIOS uden videre.

Det tror jeg om muligt mest er ECS K7S5A's problem... Mit Abit NF7 har
aldrig snydt mig på det punkt...

--
Martin K