Hvordan kan jeg "løse" mit spam problem?
Fra : Lars OM

Dato : 13-10-03 08:42

I øjeblikket håndterer jeg en frasortering til en "verify" folder af mulige
spam mails ved hjælp af rules i Outlook.
Herefter kan jeg manuelt undersøge disse, så det kan da bruges indtil
videre.

Men jeg er på udkig efter en bedre løsning og er spørger derfor:
Har I kendskab til tools (helst freeware), der tilbyder whitelists
(fremfor blacklists!) som beskrevet nedenfor - eller lignende?

- - -

Det, som derimod vil "løse" spam problemet for brugerne, er personlige
whitelister af adresser og domains.
Det skal simpelt sortere uønskede mails fra og sætter dem i karantæne
og senere automatisk sletter dem efter en valgt periode.

Af administrative bruger services kunne være mulighed for editering af
whiteliste, accept eller sletning af mail i karantæne.

- - -

PS: Den viste e-mail adresse er invalid, så svar venligst igennem denne
newsgruppe.

Mvh. Lars OM

Fra : Thomas

Dato : 13-10-03 10:08

Jeg har selv brugt K9
http://www.keir.net/k9.html

Her markerer du selv de emails der skal betragtes som spam, hvorefter der
opbygges en database der bruges til at frasortere spam efterfølgende.

Jeg bruger nu Spampal
http://www.spampal.org

Den sammenligner de indgående e-mails med offentlige blacklists (DNSBL
lists) og du behøver derfor ikke gøre så meget selv.

Fælles for de 2 er at de kører som pop3 server mellem emilaprogrammet og
internet og markerer spam-mail med f.eks. SPAM i emnefeltet. Du kan så
opsætte emilaprogrammet til at lægge disse markerede mails i en speciel
mappe.

Mvh Thomas

Fra : Socketd

Dato : 13-10-03 11:30

On Mon, 13 Oct 2003 09:41:58 +0200
"Lars OM" <dummyaddress@nowhere.dk> wrote:

> [...]
> Det skal simpelt sortere uønskede mails fra og sætter dem i karantæne
> og senere automatisk sletter dem efter en valgt periode.

Igen må jeg indrømme at jeg ikke helt forstå hvorfor folk insisterer på
at stille spørgsmål om spam, ad-ware og virus i denne nyhedsgruppe.
De 2 førstnævnte har vel egentlig ikke noget med sikkerhed at gøre og
sidstnævnte har vi dk.edb.sikkerhed.virus til.

mvh
socketd