test af grafisk miljø vs konsol
Fra : Henrik Bruhn

Dato : 13-10-03 07:01

Hej.

Kan en java applikation teste om den har et grafisk miljø til rådighed?
Jeg vil nemlig gerne lave et program, der viser en frame hvis muligt.
Ellers skal der komme noget konsol io.

mvh
Henrik

Fra : Lars Dam

Dato : 13-10-03 07:24

On Mon, 13 Oct 2003 08:00:33 +0200
"Henrik Bruhn" <hb@nospam.dk> wrote:

> Hej.
>
> Kan en java applikation teste om den har et grafisk miljø til rådighed?
> Jeg vil nemlig gerne lave et program, der viser en frame hvis muligt.
> Ellers skal der komme noget konsol io.

Fra Java 1.4 er der GraphicsEnvironment.isHeadless()

> mvh
> Henrik

vh. ld

Fra : Henrik Bruhn

Dato : 13-10-03 11:59

Hej Lars.
Tak for dit svar.

> Fra Java 1.4 er der GraphicsEnvironment.isHeadless()

sjovt nok returnerer den false både i window(xp) og i linux i runlevel 3!!

/henrik

Fra : Lars Dam

Dato : 13-10-03 17:50

On Mon, 13 Oct 2003 12:59:22 +0200
"Henrik Bruhn" <hb@nospam.dk> wrote:

> Hej Lars.
> Tak for dit svar.

> sjovt nok returnerer den false både i window(xp) og i linux i runlevel 3!!

Jeg har ladet mig fortælle at det nok fordi X _er_ installeret... Hvis X ikke er installeret giver den headless, selvom jeg må give dig ret i at den burde returnere true hvis ikke applikationen er startet op under X.

> /henrik

vh. ld

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-10-03 21:03

Lars Dam wrote:

> [...]
> X ikke er installeret giver den headless, selvom jeg må give dig ret i
> at den burde returnere true hvis ikke applikationen er startet op

Mja ... Der er egentligt ikke noget galt med at sige at den ikke er
headless, selv om programmet bliver startet fra en terminal. Det
vigtige er om DISPLAY variablen er sat (en usædvanligt simpel test!).
Hvis den er, så kan programmet gå ud fra at der er grafik et eller andet
sted ude i verdenen. Hvis DISPLAY er sat forkert, så er det ikke Java
programmørens fejl

BTW, så er din linjelængde sat *helt* forkert! Du burde nok kigge på
konfigurationen.

--
PeKaJe

Sooner or later you must pay for your sins.
(Those who have already paid may disregard this cookie).