Foder til grand danois hvalp
Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 12-10-03 21:27

Heja

Nu er det sådan at jeg syntes jeg er løbet ind i et problem med Centa vores
grand danois tæve fra 22/6-03 trods hun faktisk bliver fodret 3 gange om
dagen, og får 100 gr mere end hvad der vises på sækken, så bliver hun altså
ikke tykkere og er altså lige i underkanten syntes jeg, hvad gør jeg ??

Hun bliver fodret med RC og Eukanuba, Eukanuba fik hun ved opdrætteren, men
efter et lidt tid var hun ikke interesseret i dette foder længere og det var
en kamp for at få hende til at spise det hun skulle, vi gik så over og
blandede det med RC gigant hvalp og hun spiser det nu med lidt bedre
velbehag, men er stadig ikke vild med det, og da vi så fra dyrlægen fik
rådet om at gå madrationen op med 100 gr om dagen så er det altså ikke
blevet bedr med lysten.

Så hvis nogen kender nogen gode råd til at få hunden til at spise sin mad
på, eller skifte til andet fodre men afstemt med hun jo altså er en race som
skal tages hensyn til under vækst så modtages alle råd gerne.

Det skal siges at et dejligt ben går hun ikke af vejen for og at dyrlægen
har undersøgt hende og der var intet i vejen med hende og ormekur har hun
fået. Dyrlægen foreslog deres foder, men det ville hun da slet ikek spise,
så det hjalp jo ikke meget.

MVH
Gitte

Fra : Jytte

Dato : 13-10-03 06:03

Gitte S. Eriksen wrote:

> [...]
> mad på, eller skifte til andet fodre men afstemt med hun jo altså er
> en race som skal tages hensyn til under vækst så modtages alle råd

Rør en skefuld kattedåsemad op med varmt vand og hæld det over foderet.

Hilsen
Jytte

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 13-10-03 07:00

> Rør en skefuld kattedåsemad op med varmt vand og hæld det over
> foderet.

Hejsa

Det er allerede prøvet, også med hundemad, leverpostej og lign, men intet
virker sidder lige nu og venter på gemalen ringer da han er kørt til
dyrlægen med hende da hun i nat har haft voldsom diarre og hun har ikke fået
andet at spise end hendes alm. kost, så er noget bekymret da hun igår også
begyndte at gå lidt underlig med hendes bagben, så vi viste hun idag skulle
tjekkes men alligevel, bliver man da trist men tror det med benene er
noget vokseværk hun måske har fået.

MVH
Gitte

Fra : Claus Rathlou

Dato : 13-10-03 09:01

Hej

Slap af, en GD er noget af det mest kræsen du kan få i huset.
Prøv at sulte hende i et par dage, nul mad.
En sund og rask hvalp skal nok begynde at spise når den bliver sulten.

Jeg husker stadigvæk min første GD. Jeg syntes også dengang hun var for
tynd,
så frem med kødboller, leverpostej og lign og håndfodring kræet.
I dag, er parolen ingen mad hvis du ikke er sulten.

Har du kontaktet opdrætteren, han kan se om hunden udvikler sig normalt. Har
du
kontakt med de andre hvalpekøbere, prøv at sammenlign hvalpene fra kuldet.

Forresten hvem er opdrætteren?

Mvh.

Claus

Fra : bjergskoven

Dato : 13-10-03 12:11

> I dag, er parolen ingen mad hvis du ikke er sulten.

Hvordan skal det forståes ?

Hilsen

Merete

Fra : Claus Rathlou

Dato : 13-10-03 13:30

> Hvordan skal det forståes ?

Jeg fjerner madskålen efter 1 time. Hvis maden ikke er spist inden da, så er
der ikke noget før næste fodring.
Grand Danois har tendens til mavedrejning, derfor fodre jeg 2 gange pr. dag
og derudover får han ikke mad 2 timer før og 1 time efter en gåtur.

Mvh.

Claus