Vindfølsom Avensis
Fra : Olsen

Dato : 12-10-03 20:39

Min Toyota Avensis stc. fra '98 er meget vindfølsom. Efter som jeg
kommer fra en minibus som lå meget stabilt, er jeg lidt overrasket over
at sejle så meget.

Kan man putte en spoiler på af en slags?

Nævner lige at jeg ikke har spor forstand på biler!!

Bortset fra det er det en fantastisk dejlig bil!!

--
Hilsen fra Olsen

snipnospam@olsen.mail.dk

ikke fjerne nospam

Fra : Peter Weis

Dato : 12-10-03 20:45

"Olsen" <snipnospam@olsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
over
> at sejle så meget.
>
> Kan man putte en spoiler på af en slags?

Prøv at kontrollere dæktrykket.

mvh
Peter

Fra : Olsen

Dato : 12-10-03 21:14

Peter Weis wrote:
> Prøv at kontrollere dæktrykket.

Jeg har haft den 6 mdr. så det er tjekket ofte.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-10-03 21:34

Olsen wrote:

> Jeg har haft den 6 mdr. så det er tjekket ofte.

Bredere og/eller bedre dæk i lavere profil. Strammere dæmpere. En sænkning.

Jeg mener ikke, at jeg før har hørt, at Avensis skulle være sidevindsfølsom.

Anyone..?

--
Jan W Nielsen

Fra : EjS

Dato : 12-10-03 21:25

> [...]
>
> Kan man putte en spoiler på af en slags?
>
> Nævner lige at jeg ikke har spor forstand på biler!!
>
> Bortset fra det er det en fantastisk dejlig bil!!

Hvis man ser bort fra karosseriets udformning som du jo ikke kan gøre noget
ved kan du prøve at få bilen sporet... Man kan finjustere
retningsstabiliteten ved at justere hjulgeometrien - hvilket bilfabrikkerne
også benytter sig af. Blot skal man være klar over en bedre
retningsstabilitet som følge af sporing kan give et højere dækslid.

Har du kørt på samme dæk de 6 måneder du har haft bilen. De har bestemt også
noget at sige.

Hvor langt har bilen kørt? Hvis det er over 100kkm så overvej at få tjekket
dine støddæmpere. Hvis de ikke fungerer optimalt kan hjulene lave nogle små
meget hurtige "hop" henover vejen som du ikke kan mærke. Dermed kan bilen
"drifte" sidelæns ved kørsel i sidevind.

Nu kommer jeg ud på tynd is men kunne man evt. ikke forestille sig bøsninger
til hjulophængene er slidte og giver sig lidt ved sideværts påvirkninger??

Under alle omstændigheder er bilens karosseri fra fabrikken optimeret
aerodynamisk så jeg tror ikke en spoiler af normale dimensioner vil hjælpe
særlig meget.

Det var da et par forslag. Desværre ikke særligt billige at få undersøgt
nærmere...

MVH EjS

Fra : edob

Dato : 13-10-03 09:25

Jeg er den lykkelige ejer af en tilsvarende årgang Avensis og har aldrig
bemærket at den skulle være særlig sidevidsfølsom. Den kører som en "drøm".

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Ted

Dato : 13-10-03 09:54

Min Toyota Avensis stc. fra '98 er meget vindfølsom.
---------------------------

Det plejer de bestemt ikke at være !

Få hurtigst muligt kontrolleret sporingen, samt resten af undervognen, da
der er et eller andet helt galt.
Evt en gammel skade, som ikke er rep korrekt !.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 13-10-03 09:44

Ted wrote:
> [...]
> der er et eller andet helt galt.
> Evt en gammel skade, som ikke er rep korrekt !.

Ja eller noget så banalt som en punktering.
Men helt klart værd at få undersøgt.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."