Raptor Mobile og ADSL via Cisco 677
Fra : Flemming Steffensen

Dato : 11-04-01 11:04

Hej,
Jeg har ADSL fra WOL og ønsker nu at skabe en VPN forbindelse via Raptor
mobile til mit arbejde. Jeg aner ikke et kuk om NAT entries mv., men er da i
stand til at kommunikere med routeren via TELNET og har også forsøgt at
forstå Paikins FAQ (http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml).

Kan nogen hjælpe med hvad jeg konkret skal skrive ind i routeren. Jeg ved
ikke hvilke porte Raptor Mobile bruger, så jeg har nok brug for nogen, der
selv anvender Raptor Mobile.

Oplysninger i øvrigt: Jeg har et lille netværk hjemme, men der behøves kun
adgang til én maskine (192.168.1.4). Jeg har også IP-nummeret på
Tunnelserveren på mit arbejde (og der er jeg oprettet som bruger).

Jeg vil være glad for enhver hjælp.

Venlig hilsen
Flemming

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-04-01 11:36

"Flemming Steffensen" <stf@image.dk> wrote in message
> [...]
> adgang til én maskine (192.168.1.4). Jeg har også IP-nummeret på
> Tunnelserveren på mit arbejde (og der er jeg oprettet som bruger).

Ok, hvad forstår du ikke præcist?

Forstår du overhovedet vha. Paikins udemærkede FAQ, hvordan man laver NAT
entries?

Desuden, før du tænker på NAT entries, så tag og find ud af portnumrene
først. Ellers er NAT entries nytteløse, medmindre du vil til at forwarde
alle resterende porte til én bestem IP.

--
Bjarke Andersen

Fra : Flemming Steffensen

Dato : 11-04-01 12:05

Undskyld, jeg har udtrykt mig uklart! Jeg prøver igen: jeg godt kan finde ud
af at lave en NAT entry, men jeg forstår ikke meget af teknologien bag.
Derfor ville jeg påskønne konkrete forslag frem for mere generelle
vendinger.

Mht. de konkrete porte, så er mit problem netop, at jeg ikke kan finde dem.
Derfor efterlyser jeg personer, der kender til produktet.
vh
Flemming

<cut>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-04-01 12:29

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=nat

--
Bjarke Andersen

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 11-04-01 17:39

> [...]
> ikke hvilke porte Raptor Mobile bruger, så jeg har nok brug for nogen, der

Hej Flemming

Du har 2 muligheder :

1. Du følger instalationsvejledningen fra wol og giver din maskine ip adr.
192.168.1.2, og alt vil virke.

eller

2. Du forwarder tcp 421 og 424, udp 500 samt ip protokol 50 til din maskine
som har ip 192.168.1.4.

telnet 192.168.1.1

<indtast password>

enable

<indtast password>

show nat <for at finde routerens_ip_adr se efter : wan0-0 Outside
213.237.83.41 >

set nvram add IP NAT Entry = 192.168.1.4, *, *, *, 50;
set nat entry add 192.168.1.4 421 routerens_ip_adr 421 tcp
set nat entry add 192.168.1.4 424 routerens_ip_adr 424 tcp
set nat entry add 192.168.1.4 500 routerens_ip_adr 500 udp

Jeg har kun testet dette med raptor mobile version 6.5.2

mvh.
--
Svend Jørgensen