Partner eller Berlingo ?
Fra : S Nielsen

Dato : 12-10-03 17:06

Hej

Vi overvejer at købe en ny Citroen Berlingo, men har "opdaget" at Peugeot
Partner stort set er den samme bil...eller er den ??

Ved at læse forskellige tests:
http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=598

og

http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=572

har vi "opdaget" at Partneren ikke skal til service så ofte som Berlingoen,
samt at Partneren billigere for den (samme ??) model ??

Er der nogen der har et bud på hvorfor Berlingoen skal oftere til service
end Partneren når det er den samme motor ?

På forhånd tak for svar

Mette & Steinar

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-10-03 18:24

"S Nielsen" <mette.steinar@attdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
>
> Vi overvejer at købe en ny Citroen Berlingo, men har "opdaget" at Peugeot
> Partner stort set er den samme bil...eller er den ??

Det er samme bil - fremstillet på samme samlebånd - på samme fabrik i
Spanien.
Prisforskellen på de to biler fremkommer ved at der er små forskelle i
udstyret - der er forskellige detaljer som er standard på den ene, og
ekstraudstyr på den anden. Sådan var det i hvert fald dengang for 5½ år
siden da vi købte vores Berlingo - Partneren var billigere end Berlingoen,
men skulle vi så have den med de detaljer som vi lagde vægt på dengang
(f.eks. bagagenet), blev Berlingoen pludselig en smule billigere.
Hvis det med serviceintervallerne fra de tests i har fundet står til
troende, hænger det sammen med at de to mærker har forskellige strategier
for at tjene deres penge på, for det ER samme bil og samme motor.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : S Nielsen

Dato : 12-10-03 18:42

Hej Andreas

Mange tak for oplysningerne!!

Rart at høre at I stadig har Berlingoen; så går vi udfra at I er tilfredse
med den ?

mvh

Mette & Steinar

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-10-03 18:54

S Nielsen wrote:

> mvh
> Mette & Steinar

Steinar..??

Du er vel ikke den barndomskammerat, jeg havde i Viby J i begyndelsen af
80´erne..?

Der er jo ikke så mange fyre med dét navn hernede..

--
Jan W Nielsen

Fra : S Nielsen

Dato : 12-10-03 19:21

Hej Jan

Det tror jeg ikke; jeg flyttede fra Norge til Danmark (Odder) i 1984...så
jeg tvivler lidt

Iflg. Kraks, er vi 67 der hedder Steinar, og 2 der hedder Steinar Nielsen

mvh

Steinar Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-10-03 19:38

S Nielsen wrote:

> Det tror jeg ikke; jeg flyttede fra Norge til Danmark (Odder) i
> 1984...så jeg tvivler lidt

Det var en skam..

--
Jan W Nielsen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-10-03 20:19

> [...]
>
> Mange tak for oplysningerne!!
>
> Rart at høre at I stadig har Berlingoen; så går vi udfra at I er tilfredse

Hej Mette og Steinar,

Ja vi bestemt glade for vores Berlingo, der har i de 5½ år været
reparationer for 1600,- (en defekt tomgangsregulering) - ud over almindelig
service og vedligehold naturligvis.
Vi er to voksne og et par unger på 4 og 7 år nu - det var simpelthen lykken
da ungerne var små - man tog simpelthen barnevognen og stillede den direkte
ind bagi uden at klappe den sammen. Også på ferieture er den genial at pakke
alt det man nu orker ind i.
Hvis jeg stod og skulle købe ny bil lige nu, ville jeg uden at blinke købe
en Berlingo igen.
Hvis i forstår tysk, kan jeg varmt at kigge på det tyske Berlingo/Partner
forum: http://forum.berlingo.info - der har jeg gennem tiden fået utallige
gode råd og vink.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : PappaJap

Dato : 13-10-03 10:35

Hej Steinar,

Berlingo/Partner er en fantastisk praktisk bil. Vi har kørt samlet 80.000 km
i to forskellige Berlingo'er. Den første var en 1.8i Multispace som kørte
rigtigt fint men var lidt for tørstig (ca. 10 km/l). Den blev skiftet for et
år siden med 2.0 HDi SX (som kører lige omkring 17 km/l). Der har ikke været
nogen tekniske problemer med bilerne overhovedet. Det eneste
irritationsmoment jeg kan komme i tanke om er at forruden tager meget imod
stenslag (- jeg tror vi har haft 6, heraf to rudeskift, på de 80.000 km) ,
men mon ikke det er blevet bedre med Berlingo 2'eren noget stejlere
frontparti.

Mvh PappaJ

Fra : S Nielsen

Dato : 13-10-03 17:59

Hej Andreas og PappaJap

Tak for jeres positive ord om Berlingoen; nu er vi helt sikre på at det er
et godt køb vi er igang med

mvh

Mette & Steinar