Hvilken lim til glas og plastic.
Fra : Jens

Dato : 12-10-03 14:26

Hej gruppe.

Jeg fik skiftet forruden på min Citroen Xsara HDI forrige år. Det var på
autoriseret værksted, så det holdte selvfølgelig kun godt eet år...

På sådan en Citroen er forruden desværre lavet sådan, at der går en
plasticliste ned over de øverste ca. 1½ cm af forruden. Denne liste går
rundt om glasset og er limet imellem ruden og karossen på den anden side.
Her er listen knækket - har nok været for stramt sat på - og det har betydet
den ikke ligger stramt ned mod vinduet på oversiden, som den skal.

Når jeg siger desværre til konstruktionen, er det fordi, at er der blot en
lille smule hul/luft imellem forruden og listen foroven, skal der ikke
særligt meget vind (høj hastighed) til, før vinden får fat i listen og
trækker den løs.

Jeg har haft den limet i et par omgange med Attack lim, der en en
hurtigttørrende "vidunderlim". Det holder nogle måneder, men det skiftende
vejr er lidt hårdt ved den. I høj varme om sommeren giver listen sig, og
trækker pænt hårdt op ad (slår buler ud af), og frost er også en hård
prøvelse.

Jeg vil sige listen mest virker som plast, mere end gummi.

Hvad er den rigtige ting at lime sådan en liste fast til glas med ???

Mvh
Jens

Fra : Jan Nielsen

Dato : 12-10-03 15:34

"Jens" <jenc@SPAMMENOTget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er den rigtige ting at lime sådan en liste fast til glas med ???

Jeg ville prøve med "akvarielim" siliconelim, det kan fæste på begge
materialer, og kan holde til det mest utrolige

Jan