Lygtebom
Fra : land

Dato : 12-10-03 12:36

Hvad er de lovmæssige krav til udformingen af en lygtebom. Grunden til jeg
spørger er at jeg gerne selv vil opbygge min lygtebom så jeg får en der
passer så den kan ligge i mit bagerum uden at ligge i vejen.

Fra : alexbo

Dato : 12-10-03 12:57

"land" skrev

> Hvad er de lovmæssige krav til udformingen af en lygtebom.

LYGTEBOM
(1)
Lygtebom skal være udstyret med
a)
anordning, der sikrer en forsvarlig fastgørelse,
b)
to baglygter,
c)
nummerpladelygte(r)
d)
to retningsviserblinklygter,
e)
to stoplygter,
f)
to refleksanordninger.
(2)
Lygtebom skal være anbragt mindst 350 mm og højst 900 mm over vejbanen.
(3)
Lygtebom skal have en sådan dimension, at lygter og
refleksanordninger - med undtagelse af nummerpladelygter - er anbragt højst
400 mm fra køretøjets yderste kant.
(4)
Lygterne på lygtebommen skal være tilsluttet de tilsvarende påbudte
lygter bag på køretøjet.
(5)
Lygter og refleksanordninger på lygtebom medregnes ikke ved bestemmelse
af antallet af påbudte eller tilladte lygter og refleksanordninger bag på
køretøjet.

mvh
Alex Christensen