Kan man købe ........
Fra : KeNzO

Dato : 12-10-03 12:05

Kan man i grunden købe en dims ( aner ikke hvad sådan en fætter hedder) hvis
nu man flashet sin bios ellers andres bios forkert også selv brænde den om ?

Det er en diskustion mig og en kammeret har snakket om.
Enden på det hele vi blev ihvertfald enig om at sådan en dims måtte da
eksistere men vi ved ikke hvad den hedder og om man kan købe den som private
person

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-10-03 12:36

"KeNzO" <bussemand@operamail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Enden på det hele vi blev ihvertfald enig om at sådan en dims måtte da
> eksistere men vi ved ikke hvad den hedder og om man kan købe den som

EEPROM brænder, bemærk der sikkert er mange forskellige typer til at
understøtte forskellige chips.

Andre "nørder" benytter sig af den mere farlige hotswap metode. Efter at
have startet en maskine op, bytter man den gode BIOS ud, med den "defekte",
og flasher så ny bios ned, og bytter chipsene tibage (her kan det dog gøres
slukket)

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus

Dato : 15-10-03 15:01

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
"defekte",
> og flasher så ny bios ned, og bytter chipsene tibage (her kan det dog

Syret trick

Mvh
Klaus

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-10-03 13:18

"KeNzO" <bussemand@operamail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Enden på det hele vi blev ihvertfald enig om at sådan en dims måtte da
> eksistere men vi ved ikke hvad den hedder og om man kan købe den som

BIOS Saviour er svaret.

Efter den er monteret sidder der i princippet to BIOS chips på bundkortet.
Når maskinen er startet op på backup chippen skifter man over og flasher den
anden chip.
Dette gøres alt sammen mens maskinen kører.

Eneste problem med den lille sag, er at den er ret dyr.
Derudover kan den ikke købes i Danmark.
Men der er en Svensk butik der har den. Kan dog ikke huske hvad den hedder.

Fra : Luffe

Dato : 13-10-03 05:20

en billig måde at sikre sig på er at købe en bios-savior
monteres i bios-soklen, den originale bios oveni, så fejflasherman den ene,
slår man over på den anden , boooter op , slår tilbage på den fejlflashede
og flasher den igen.
http://www.eksitdata.com/index.asp
læs selv mere her
mvh
Bent

Fra : Luffe

Dato : 13-10-03 05:25

se under:
IOSS Products/Bios Savior mm...

og undskyld
læste ikke ovenstående indlæg
men nu fik du da navnet på forretningen

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-10-03 20:36

"Luffe" <moorkroul@sol.dk> skrev i en meddelelse
> se under:
> IOSS Products/Bios Savior mm...
>
> og undskyld
> læste ikke ovenstående indlæg
> men nu fik du da navnet på forretningen

Hehe, ja det gjorde jeg også.
Jeg kunne simpelthen ikke huske hvad den hed.

Fra : KeNzO

Dato : 12-10-03 21:51

Takker for alle som har svaret