Hurtigt bredbånd uden vrøvl og nonsens
Fra : Thomas Sondergaard

Dato : 11-10-03 23:50

Hvilken udbyder skal man vælge hvis man bare vil have hurtigt bredbånd og
ikke for meget teknisk vrøvl?

Har alle de store udbydere tdc, tiscali, tele2 og cybercity tilstrækkelig
backbone kapacitet til at man ikke oplever flaskehalse i "prime time"
perioderne?

Hvem er kendt som de bedste?

Thomas

Fra : Søren Blom

Dato : 12-10-03 06:22

"Thomas Sondergaard" <thomas@FirstNameGoesHereSondergaard.com> skrev

> Hvem er kendt som de bedste?

TDC, men ok jeg har heller ikke prøvet nogen af de andre. Men TDC har den
største kapacitet på nettet, antal af support folk (hvis man får brug for
dem) og teknikker. I den tid jeg havde ADSL hos TDC oplevet jeg aldrig
problemer, der med ikke sagt at man oplever mange problemer hos de andre.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Cod@

Dato : 12-10-03 08:07

Jeg vil også mene man skal tage tele.dk, der kørte det fint for mig i 4 år
nu er jeg så gået over til tele2 for at spare lidt penge, men det skulle jeg
nok ikke have gjort der er ihvertfald store problemer med hastigheden og jeg
regner med jeg bliver tele.dk kunde igen ganske snart hvis ikke tele2 får
styr på tingene.

mvh
Cod@
DC-Hub. Piratcom3.no-ip.org

Fra : Nic

Dato : 12-10-03 10:50

> TDC, men ok jeg har heller ikke prøvet nogen af de andre. Men TDC har den
> største kapacitet på nettet, antal af support folk (hvis man får brug for

Største kapacitet?

Intet ondt om TDC, men folk der bare slynger sådanne påstande ud i luften pisser mig af.

Cybercity har INGEN problemer.
Tiscali er vist europa's største udbyder... hvad med deres backbone?

Jeg skal ikke selv anbefale nogen af dem, men er træt af folk der udtaler sig om ting de ikke har en skid forstand på

Fra : Jens Petersen

Dato : 12-10-03 11:09

On Sun, 12 Oct 2003 11:50:10 +0200, "Nic" <nifonewsx@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>pisser mig af.
>
>Cybercity har INGEN problemer.
>Tiscali er vist europa's største udbyder... hvad med deres backbone?

Okay, fortæl os så hvor stort Tiscalis backbone er i forhold til
TDC's.

>Jeg skal ikke selv anbefale nogen af dem, men er træt af folk der udtaler
>sig om ting de ikke har en skid forstand på

Klart, vi vil have ren besked, og vi kan godt tåle at høre sandheden.

--
Jens callto://jensep

Remember kids, DON'T try this at home, do it at school!!!

Fra : Nic

Dato : 12-10-03 11:17

> Okay, fortæl os så hvor stort Tiscalis backbone er i forhold til
> TDC's.
No idear, men europa's største udbyder har nok ikke et mindre backbone end TDC?

Fra : Jens Petersen

Dato : 12-10-03 11:22

On Sun, 12 Oct 2003 12:16:45 +0200, "Nic" <nifonewsx@tiscali.dk>
wrote:

>No idear, men europa's største udbyder har nok ikke et mindre backbone end TDC?

Det vil sige at du ligesom Søren Blom bare antager at fordi noget er
stort så er det bare det bedste.

--
Jens callto://jensep

Madness takes it's toll. Please have exact change.

Fra : Nic

Dato : 12-10-03 11:23

> Det vil sige at du ligesom Søren Blom bare antager at fordi noget er
> stort så er det bare det bedste.

Det siger vi så, det sucks uanset hvad.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-10-03 11:20

Jens Petersen <jp@c.dk> writes:

>Okay, fortæl os så hvor stort Tiscalis backbone er i forhold til
>TDC's.

Du kan se Tiscalis på http://www.tiscali.net/ ved klikke på "Map".
Jeg aner ikke, om TDC har noget tilsvarende.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-10-03 09:05

On Sun, 12 Oct 2003 00:49:45 +0200, "Thomas Sondergaard"
<thomas@FirstNameGoesHereSondergaard.com> wrote:

>Har alle de store udbydere tdc, tiscali, tele2 og cybercity tilstrækkelig
>backbone kapacitet til at man ikke oplever flaskehalse i "prime time"
>perioderne?

Ja. Tele2 havde tilsyneladende et problem med et underdimenstioneret
backbone for et par måneder siden. Tilsyneladende fordi deres kampagne
var mere effektfuld end de havde forventet, men det ser ud til at alle
nu igen får en tilfredsstillende hastighed.

Rent teknisk tror jeg ikke at der er den store forskel på de fire
ADSL-udbydere - de leverer allesammen et godt og stabilt produkt.

/Jarlskov

Fra : Jakob Smith

Dato : 12-10-03 09:09

Undgå problemer og brug tdc

Jakob
"Thomas Sondergaard" <thomas@FirstNameGoesHereSondergaard.com> wrote in
message news:3f8888d9$0$94877$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Kale Kop

Dato : 12-10-03 10:35

Jeg har brugt Cybercity i 8 år og i den periode haft 2 problemer.
De blev løst uden dikkedarer af nogle gode supportfolk som ved hvad det
drejer sig om.
Endvidere gør Cybercity 14 dage i forvejen opmærksom på, hvis "piller"
ved systemet og det foregår altid ved 1 tiden om natten.
Installationen af internet er så nem at en 10 årig kan klare det, modsat
al den bøvl man har ved TDC.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-10-03 10:46

"Kale Kop" <Fietser@email.no> skrev i en meddelelse
> al den bøvl man har ved TDC.

Hvilken bøvl?

Fra : Nic

Dato : 12-10-03 10:51

> Hvilken bøvl?

Ingen teleudbyder er perfekt, og slet ikke tdc, so why go there?

Fra : Kim

Dato : 12-10-03 11:04

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen teleudbyder er perfekt, og slet ikke tdc, so why go there?

Hørt..

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 12-10-03 12:33

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message

> Ingen teleudbyder er perfekt, og slet ikke tdc, so why go there?

Skrev du ikke lige citat: "folk der bare slynger sådanne påstande ud i
luften pisser mig af."...

Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvilket bøvl han har haft, personligt
synes jeg at det har været "så nem at en 10 årig kan klare det" både hos
Tele2 og TDC. Jeg kan ikke se forskellen så måske han kunne uddybe lidt...

MVH
Thomas

Fra : rea721

Dato : 12-10-03 15:22

Thomas Eg Jørgensen wrote:

> Skrev du ikke lige citat: "folk der bare slynger sådanne påstande ud i
> luften pisser mig af."...

Joooe, men det gælder jo ikke for ham selv, forstås :)

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-10-03 11:12

Hej Thomas Sondergaard, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Har alle de store udbydere tdc, tiscali, tele2 og cybercity
> tilstrækkelig backbone kapacitet til at man ikke oplever
> flaskehalse i "prime time" perioderne?

Med et muligt forbehold for Tele2, jf. Lasses
<news:kh2iov0351g3bon4365kksvh1pi4ta385m@4ax.com>, er der næppe nogen
forskel på området. Tele2's mulige problem skyldes antagelig (jf. ...
etc. , at der pludselig er kommet mange op at køre, og de lige skal
have et par uger/måneder, inden de også er fint på plads for alle.

--
Hygge fra Århus - Rudi