Det måtte jo komme... Alfa'erne røg ud :)
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 11-10-03 23:30

Vi snakker firmabiler :)

I firmaet har vi nu kun 2 Alfa'er tilbage. Det er slut med notorisk
upålidelige 147'ere og GTV'ere. Tilbage er "kun" en 156 GTA og en 156
JTS(Facelift). 166'eren(3,0 Super) blev handlet væk i sidste uge.

Ford er åbenbart det nye. Herregud de holder rigtig godt, ser OK ud og kører
tilmed ganske godt. Og så koster service kun 1/5 del af hvad det koster at
holde en tilsvarende(Hk/udstyr/størrelse mæssigt) Alfa kørende.

Efter at have tilbage lagt adskellige km i diverse Mondeo'er kan jeg kun
sige: Ford, det holder max! :)

Hvorfor der nu holder en Cayenne og en Boxter på parkeringspladsen skal jeg
ikke kunne udtale mig om. Men jeg synes at kunne huske en herre mumle noget
omkring tysk kvalitet

Godnat :)

-M
Ford Sierra - Fordi rigtige biler blev lavet for +10 år siden.

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-10-03 00:15

> Efter at have tilbage lagt adskellige km i diverse Mondeo'er kan jeg
> kun sige: Ford, det holder max! :)

Ford er ok, men en Alfa har nu _langt_ større "sjæl"!!! Hvis jeg kunne
vælge mellem 164 Q4 el. Sierra Cosworth 4x4, så blev det nok Alfa...
forsikringen vil dog noget andet.

> Hvorfor der nu holder en Cayenne og en Boxter på parkeringspladsen
> skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men jeg synes at kunne huske en
> herre mumle noget omkring tysk kvalitet

Porsche er også rigtig god kvalitet! Om nogle år vil jeg også prøve at eje
en 911, det kunne være sjovt.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Olesen

Dato : 12-10-03 08:35

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ford er ok, men en Alfa har nu _langt_ større "sjæl"!!!

Havde. Entusiasterne levede jo højt på lyden og
den italienske 'sjæl' i årevis, men nu er Alfa blevet
'normaliseret' som alt andet, og sjælen er ganske væk.
Nu tæller kvalitet og holdbarhed højere..)
-folk blev fornuftige, valgte måske Ford som ca.
har klassernes bedste køreegenskaber.

> Hvis jeg kunne
> vælge mellem 164 Q4 el. Sierra Cosworth 4x4, så blev det nok Alfa...
> forsikringen vil dog noget andet.

Ville gå efter Sierra'en.
Dên kikker folk efter. Ren rå power. Mere sporty
og sej look. Men alt er jo relativt og individuelt.
Den anden er jo bare en stor flyder-Alfa
med utallige fejl i elektronikken ombord (et gæt),
men med en sund motorlyd, formoder jeg ?

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-10-03 10:41

> Havde. Entusiasterne levede jo højt på lyden og
> den italienske 'sjæl' i årevis, men nu er Alfa blevet
> 'normaliseret' som alt andet, og sjælen er ganske væk.

Det er jeg ikke enig i!

> Dên kikker folk efter.

Haha... nej, det gør de ikke - det er jo bare en Sierra.

> Men alt er jo relativt og individuelt.

Jep..

> Den anden er jo bare en stor flyder-Alfa
> med utallige fejl i elektronikken ombord (et gæt),
> men med en sund motorlyd, formoder jeg ?

Et gæt - jo. Sund motorlyd kan vi godt blive enige om... det er nu også det
at alt spiller sammen og går op i en højere enhed mht. køreoplevelsen. Det
samme oplever du i en 75 3,0 V6 og formodentlig også i den nye GTA serier!

Fra : Olesen

Dato : 12-10-03 11:49

> Haha... nej, det gør de ikke - det er jo bare en Sierra.

Den anden er jo bare en meget stor, halv-ukendt Alfa..

> [...]
det
> at alt spiller sammen og går op i en højere enhed mht. køreoplevelsen.

...som vel er et ganske sjældent syn idag.
Focus'er med eminente køreegenskaber er jo nu dagligvare.

Fra : Ole Hansen

Dato : 13-10-03 11:13

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> writes:

> Ville gå efter Sierra'en.
> Dên kikker folk efter. Ren rå power. Mere sporty

Ja, og tænker: "Hold da op for en 80'er-slæde" :)

--
Ole Hansen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-10-03 13:35

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og tænker: "Hold da op for en 80'er-slæde" :)

Årh ja, firserne... Miami Vice, cyklame farvede Lacoste-poloer, A-ha, Ford
Sierra osv. *suk*
Det var sgu tider...

-M

Fra : Olesen

Dato : 13-10-03 17:21

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Årh ja, firserne... Miami Vice, cyklame farvede Lacoste-poloer, A-ha, Ford
> Sierra osv. *suk*
> Det var sgu tider...

Sidder man og føler sig smågammel ? *S*

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-10-03 17:30

> Sidder man og føler sig smågammel ? *S*

Yep, blev 23 for et par måneder siden :)

-M

Fra : Niels Skaaning

Dato : 13-10-03 19:14

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Yep, blev 23 for et par måneder siden :)

Hvad pokker, så er jeg jo ældre en dig :). Her gik jeg og troede du var i
slutningen af tyverne.

NS

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-10-03 09:12

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ford er ok, men en Alfa har nu _langt_ større "sjæl"!!!

No offense: Der er sgutte meget på denne side af millionen der er sejere end
en 164'er med en rigtig motor :)
Personligt tror jeg mere jeg skal have en Cosworth, så skal den sættes lidt
op i tryk. - Så kan jeg jage Porscher

> Hvis jeg kunne vælge mellem 164 Q4 el. Sierra Cosworth 4x4, så blev det
nok Alfa...
> forsikringen vil dog noget andet.

Mindes stadig(Og ofte) med fryd første gang jeg fik en tur i din fars
tidligere 164 QV'er.
DAMN den var nice! Det fedeste var dog at selvom jeg synes undervognen var
hård, trykkede han på en knap og så blev den bare totalt hård!
Forstår ikke hvorfor forsikringen går i skidestilling over lige præcis den
bil. - Herregud den er farlig i hænderne på en fører der ikke ved hvad han
"leger" med.
Men på den anden side, ejere af sådanne biler er jo virkelige entusiaster
der formodentlig har den STØRSTE interesse i at passe på deres ædle
finmekanik.(?)

> Porsche er også rigtig god kvalitet! Om nogle år vil jeg også prøve at
eje
> en 911, det kunne være sjovt.

Jeg er også brændt meget lun på en standard 911 (1979-1985) Uden store
spoilere og kromfis :)
Mon ikke der bliver råd til det i Sverige?

Fra : No1

Dato : 13-10-03 20:11

> Ford er ok, men en Alfa har nu _langt_ større "sjæl"!!! Hvis jeg kunne
> vælge mellem 164 Q4 el. Sierra Cosworth 4x4, så blev det nok Alfa...
> forsikringen vil dog noget andet.

Jeg har indtryk af at du er i 20'erne. Hvor meget betaler du i
forsikring (der er vel kasko på?)? Efter de priser jeg har set for
billister i 20'erne, lyder det vildt at man overhovedet kan forsikre en
250 hk bil når man er under 30.

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 20:19

> [...]
> forsikring (der er vel kasko på?)? Efter de priser jeg har set for
> billister i 20'erne, lyder det vildt at man overhovedet kan forsikre en

forsikringerne har rent faktisk PLIGT til at ansvarsforsikre biler og kan
ikke nægte det. Men de kan jo sætte prisen så det ikke mere er attraktivt

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas Krath

Dato : 13-10-03 20:47

> forsikringerne har rent faktisk PLIGT til at ansvarsforsikre biler og
> kan ikke nægte det. Men de kan jo sætte prisen så det ikke mere er
> attraktivt
> o(

Det er også det de har gjort i mit tilfælde. Jeg er 21 og betaler 16.000
kr. om året. Min Omega 3000 24v kostede kun 11.500 kr. om året, så det er
en pæn stor stigning. Præmien falder først når jeg er >25 år.

Fra : No1

Dato : 14-10-03 22:40

Ansvar eller kasko? Jeg er lidt forvirret. Ved godt at man skal have
ansvar på sin bil, men kasko er jo ikke påkrævet af staten. Måske af
banken, hvis man har lån i den.

> Det er også det de har gjort i mit tilfælde. Jeg er 21 og betaler 16.000
> kr. om året. Min Omega 3000 24v kostede kun 11.500 kr. om året, så det er
> en pæn stor stigning. Præmien falder først når jeg er >25 år.

Hvilket selskab er det? Er det med kasko?

Fra : Olesen

Dato : 12-10-03 08:24

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> -M
> Ford Sierra - Fordi rigtige biler blev lavet for +10 år siden.

Kan du sige 16+ år siden ? hehe...

Fra : K

Dato : 12-10-03 13:21

> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du sige 16+ år siden ? hehe...

.... Og forklare, hvordan "Ford" og "rigtige biler" landede i samme sætning?

(Jeg husker den Sierra 2.0 Ghia, jeg kørt fra Schweiz til DK i, da den var
ny, som en slingrende og kedelig bil, der ikke tålte sidevind. "Rigtige
biler" er lidt mere eksotiske end Ford, Opel, Volvo og lignende
"hverdagsøser" - men det er jo smag og behag.... )

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-10-03 13:38

"K" <a@b.dk> skrev :

>... Og forklare, hvordan "Ford" og "rigtige biler" landede i samme sætning?

Det skete da der blev sat rigtigt Focus på Golf klassen ;)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : KASO

Dato : 17-10-03 01:34

"jan@stevns.net" skrev d. 12-10-03 13:38 dette indlæg :

> Det skete da der blev sat rigtigt Focus på Golf klassen ;)
> --
Hmm - en Focus - for +10 år siden????

PS. Gad egentlig vide, hvorfor man stadig kalder det for "Golf-klassen",
når der nu er så mange andre biler i klassen, der gør det bedre og/eller
billigere end Golf....?

PPS. Det er i det hele taget svært med "klasser": Jeg så lige, at Toyota
Yaris nu kommer som 7-personers - er det så en "full-size MPV"? ... Og
er en Volvo V40 på Focus undervogn en bil i "Golf-klassen" ?

http://www.kandu.dk/