Hjælp, hvad gør man med en uønsket tilløbs~
Fra : Sidse

Dato : 11-10-03 21:24

Hej med jer.

En af mine kollegaer er i den uheldige situation, at hun
er blevet uønsket ejer af en tilløbskat, den holder til på hendes
overdækket teresse, og mijaver hele tiden og vil ind.
Hun har ringet til falck og ville have dem til at hente den, da hun
hverken har tid eller lyst til at beholde den, men de siger de
kun henter mærkede katte, og det er den ikke.

Den har været der 4 dage nu, og hun fodre den ikke. Hvad skal hun gøre?
hun mener ikke det kan være rigtigt hun skal betale
for at komme af med den, da hun aldrig har ønsket den der, og det er jo
måske
også rigtigt...... Er der nogen som tager sådan en ind i pleje eller noget?
Det ligner en forvokset killing.
Håber nogen har et råd, den befinder i Haslev på Sjælland.

mange blæsende efterårs hilsner fra

sidse
sidse@gsx.dk
www.skrodsbjerg.dk

--
www.gsx.dk

Fra : Jonas

Dato : 11-10-03 22:45

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
noget?
> Det ligner en forvokset killing.
> Håber nogen har et råd, den befinder i Haslev på Sjælland.

Hej.

Jeg ville prøve at ringe til dyrenes beskyttelse eller kattens værn.
Jeg har flere gange afleveret hittekatte til dyrenes beskyttelse og det
koster ikke noget, når det ikke er ens egen kat.
Jeg er selv nordjyde, så jeg ved ikke lige, hvad der findes af internater på
Sjælland, men det er der sikkert andre der gør.

Indtil da kan du jo kigge her under menuen Dyreinternater

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk

Fra : zasha

Dato : 12-10-03 08:17

<klip>
"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse
> En af mine kollegaer er i den uheldige situation, at hun
> er blevet uønsket ejer af en tilløbskat,
</klip>

Prøv, som Jonas skrev, Dyrenes Beskyttelse eller Inges Kattehjem.
Der findes flere steder hvor man på nettet kan fremlyse en kat. Søg på
"fremlys kat"
Og så naturligvis den sædvanlige omgang med opslag i byen, opkald til
diverse dyrlæger, evt. annonce i ugeavisen (ja, det koster penge, men hvad
er "en hund" mod at redde en kat?)

Hvis det ikke giver pote, kan du evt. forsøge at finde et hjem til den via
www.vildkat.dk, men det kræver jo ligesom at de andre ting er prøvet, så du
ikke kommer til at bortadopterer en andens kat!

Personligt tager jeg mig altså af kattene (har haft 3 tilløbere) indtil jeg
finder en løsning. *smil*
Kan da ikke bære at have en kat siddende udenfor og sulte....
og ligegyldighed ligger ikke til mig :)

Hvis du ikke kan finde adresser til fremlysnings-sider, så bare skriv til
mig :))
--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : maz

Dato : 12-10-03 10:21

Sidse wrote:
> [...]
> gøre? hun mener ikke det kan være rigtigt hun skal betale
> for at komme af med den, da hun aldrig har ønsket den der, og det er
Muligvis ikke, men man kan altså godt som menneske udvise lidt omsorg for
dyr - uanset om det så koster et par hundrede kroner at få den aflivet hos
dyrlægen ! Det synes jeg du skal fortælle din veninde. Man lader ikke bare
en lille forvokset killing sidde og fryse uden mad og drikke i det her vejr
i dagevis.
Udover det - ser den tynd og pjusket ud ?Uplejet osv ? For så er det nok en
herreløs kat.

Er der nogen som tager sådan en ind i pleje eller
> noget? Det ligner en forvokset killing.
> Håber nogen har et råd, den befinder i Haslev på Sjælland.

Hun skal straks kontakte et katteinternat - slå op på internater på
www.dyrenes-beskyttelse.dk eller www.kattens-vaern.dk eller Inges kattehjem.
De kan så hjælpe med evt. fremlysning. Vil de ikke tage killingen, må hun
selv tage den ind og pleje den - fremlyse den i en uges tid. Hvis der ikke
er nogen respons, så skal hun ringe til nærmeste dyrlæge - eller dyrlægevagt
og tage den ind og få den aflivet. Vil hun ikke tage den ind, så er det den
tunge gang til dyrlægen ASAP - desværre
Alt andet er inhumant for den stakkels killing som er helt uden skyld...

maria

Fra : Sidse

Dato : 12-10-03 14:47

> tunge gang til dyrlægen ASAP - desværre
> Alt andet er inhumant for den stakkels killing som er helt uden skyld...
>
> maria

Jeg ville også selv passe, hvis det var mig, men man kan ikke forlange af
folk de
er lige så vilde med katte som mig! Hun har iøvrigt en hund, som selt ikke
kan lide katte,
og det må vi jo accepterer, selvom vi katteelskere ikke helt forstår det.

Hun vil ikke bruge penge og tid på at fremlyse den, og det er hendes
beslutning,
hun spurgte blot mig til råds, og jeg sagde jeg ville hjælpe med
at finde ud af hvad man gør.
Dyrlægen sagde til hende at de godt kunne aflive den, men det vil hun jo
stadig ikke betale for.

Jeg ved ikke hvad der sker med den, men nu må vi se hvad hun finder ud af.
Bare husk på, det gør hende ikke til et dårligere menneske, at hun
ikke kan lide katte!!

sidse

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 12-10-03 16:44

Sidse skrev i en meddelelse...

Hej Sidse

Vil lige skynde mig at sige at det jeg skriver følgende ikke er møntet på
dig - du lyder som en katteelsker af den gode slags og det er ikke dig jeg
er efter - det er din veninde som jeg opfatter som både hjerteløs og en
smule dum

> [...]
> kan lide katte,
> og det må vi jo accepterer, selvom vi katteelskere ikke helt forstår det.

Jamen det er skam også helt fin - hele verden kan ikke bestå af
katteelskere - så ville den blive for kedelig. Der skal skam også være plads
til hundemennesker, fuglemennesker og de mennesker der overhovedet og så
slet ikke kan lide dyr

> [...]
> at finde ud af hvad man gør.
> Dyrlægen sagde til hende at de godt kunne aflive den, men det vil hun jo

Se, det er så her jeg synes din venindes film knækker. Når hun spørger dig
til råds må hun da forvente at få nogle svar der går på at hun skal gøre
noget. Hun forventede da forhåbentlig ikke at du meldte tilbage at der om
fem minutter ville komme en frelsende engel og fjerne katten fra hendes
åsyn? Så er hun i hvert fald ikke den skarpeste kniv i skuffen. Jeg synes du
venligt men bestemt skal få hende til at ringe til det nærmeste
katteinternat eller alternativt kunne du ringe for hende hvis det ikke er
for besværligt for dig for den lille killing dør af sult og kulde inden hun
får taget sig sammen til noget som helst (nåh nej - hun vil jo ikke tage sig
sammen) og det er altså dyreplageri ligemeget hvordan hun vender og drejer
den.

> Jeg ved ikke hvad der sker med den, men nu må vi se hvad hun finder ud af.
> Bare husk på, det gør hende ikke til et dårligere menneske, at hun
> ikke kan lide katte!!

Det gør hende ikke til et dårligere menneske at hun ikke kan lide katte, men
det gør hende til et dårligere menneske at hun ikke får gjort noget for den
stakkels lille mis. Killinger bliver meget let væk hjemmefra hvis de smutter
ud, deres stedsans er ikke udviklet endnu og de er afhængige af andres
hjælp. Prøv at spørge hende hvordan hun ville have det hvis hendes hund stak
af hjemmefra og hun senere fik at vide at den enten var blevet aflivet eller
var sultet ihjel på en fremmed terrasse - fordi de mennesker den havde søgt
hjælp ved ikke kunne lide hunde - og så gad de for resten ikke bruge tid og
penge på dyret.

Jeg pointerer endnu engang at mine hårde ord overhovedet ikke er rettet mod
dig, men mod en person som jeg på ingen måde kan identificere mig med -
heldigvis for mig vil jeg sige.

Mvh Tina - og de tre misser, hvoraf de to var så heldige at det var mig der
åbnede døren da de sad udenfor i vinterkulden og græd efter hjælp
www.gizzemissen.dk

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 13-10-03 21:43

> [...]
sig
> sammen) og det er altså dyreplageri ligemeget hvordan hun vender og drejer

Har du overvejet om veninden ikke vidste, at der findes katteinternater? Jeg
vidste det f.eks. ikke før jeg læste det herinde engang. Du kender
overhovedet ikke damen?!?! Du aner intet om, hvad hun har gået og tænkt!!
Det kunne være hun IKKE vil tage den ind netop fordi så hænger man på den og
det vil hun ikke. Fodre vil hun heller ikke, for så bliver den jo først.

> [...]
søgt
> hjælp ved ikke kunne lide hunde - og så gad de for resten ikke bruge tid

Forventer du at veninden ved, at den her kat ikke kan finde hjem og at den
ikke bare sidder der fordi den er dum og tror at den ER hjemme? Det kunne
være den ville fatte hintet til sidst og rent faktisk gå sin vej.

> Jeg pointerer endnu engang at mine hårde ord overhovedet ikke er rettet
mod
> dig, men mod en person som jeg på ingen måde kan identificere mig med -
> heldigvis for mig vil jeg sige.

Hvis du ikke kan identificere dig med hende, så lad være med at dømme hende.

> Mvh Tina - og de tre misser, hvoraf de to var så heldige at det var mig
der
> åbnede døren da de sad udenfor i vinterkulden og græd efter hjælp

Meget nobelt....ikke noget under du sidder der og føler dig hellig.

Jeg ville have gjort nøjagtigt det samme som Sidses veninde. Jeg er
overfølsom overfor katte, så jeg ville ikke tage den indenfor, men synes de
er meget søde dyr. Jeg ved også, at hvis jeg fodrer på den, så går den sq
slet ikke sin vej. Ergo ville jeg også lade den sidde indtil den fattede at
den ikke var velkommen. Jeg ville da ikke straks spæne omkring og ringe til
h og til v for at finde dens ejere, hvis den har ejere, så søger de den nok,
hvis den ikke har ejere, så er det en vildkat og jeg skal da ikke være den
,som ændrer den status fordi katteelskerne derude siger jeg skal. Hun har
ikke bedt om at katten kom rendende, hvorfor skulle hun så have udgifter for
at komme af med den?

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 14-10-03 01:04

Kim Fritze Sillasen skrev i en meddelelse...

> [...]
og
> det vil hun ikke. Fodre vil hun heller ikke, for så bliver den jo først.

Selvfølgelig har jeg taget i betragtning at hun ikke anede at der fandtes
katteinternater. Jeg vidste da ikke en flyvende fis om noget som helst da
min første tilløber sad på trappetrinnet og tiggede for at få mad og varme -
ikke engang at der fandtes et katteregister og at katte kunne være
øremærkede. Det fandt jeg skam først ud af henad vejen. Men så spørger man
sig da for - akkurat ligesom hun spurgte Sidse - og får svar og muligheder.

> Forventer du at veninden ved, at den her kat ikke kan finde hjem og at den
> ikke bare sidder der fordi den er dum og tror at den ER hjemme? Det kunne
> være den ville fatte hintet til sidst og rent faktisk gå sin vej.

Lad os for argumentationens skyld sige at veninden troede katten var dum -
hvor længe tror du lige en dum kat vil sidde udenfor det samme vindue og
vente på mad der aldrig kommer???? Når du tillægger katte så lav en
hjernevirksomhed må du da også vide at det første der slår igennem er
overlevelsesdriften - og ligegyldigt hvor dumt kræet end er så vil den altså
søge mod et sted hvor der er mad. Det gjorde denne kat så ikke og det er for
mig bevis nok på at den søgte hjælp - som den så nu har fundet (som
beskrevet i et andet indlæg).

> Hvis du ikke kan identificere dig med hende, så lad være med at dømme
hende.

Hmmmmm - den har jeg så lidt svært ved at kapere for i lige præcis dette
forum vil jeg have store besværligheder ved at dømme folk jeg kan
identificere mig med

> Meget nobelt....ikke noget under du sidder der og føler dig hellig.

Ugh - touché - den var under bæltestedet. Jeg føler mig absolut ikke
hellig - ikke på nogen måde - jeg illustrerer bare endnu en grund til at jeg
ikke kan identificere mig med den omtalte veninde - og fortæller med min
underskrift hvorfor jeg føler så stærkt for emnet.

> [...]
> ikke bedt om at katten kom rendende, hvorfor skulle hun så have udgifter

Uha - mange spørgsmål på kort plads. Nej, selvfølgelig skal du ikke tage en
kat med indenfor når du er overfølsom for den - og du skal da heller ikke
sætte madskåle ud til alle de katte der kommer i nabolaget - for så slipper
du ganske rigtigt ikke for dem - de vender tilbage igen og igen. Hvad man
derimod bør gøre er den lille indsats der for det meste kun koster en
telefonopringning eller et opslag på internettet og en e-mail. Få nogen der
ved hvad de laver til at hente katten hvis den har været der længe. Der
findes altså mennesker derude der lever af at bringe kæledyr tilbage til
deres familier. Og det er selvfølgelig meget godt at sige at hvis folk
savner deres kat så efterlyser de den nok. Hvad nu hvis de bor i den anden
ende af byen, i en anden by - i den anden ende af landet endda. Min Gizmo
var stukket af fra sin familie ti kilometer væk seks måneder før han dukkede
op hos os - vi fremlyste ham uden resultat og det var først da vi fandt ud
af alt det her med katteregistre at vi fandt hans ejere. Og hans ejere havde
absolut ikke forventet at han dukkede op igen.

I bund og grund tror jeg nok at jeg prøver at sige at det ikke er forbudt
for os mennesker at søge oplysninger om ting vi ikke ved noget om, og få
hjælp i situationer vi ikke selv kan klare. Og så selvfølgelig huske på at
fordi vi er den dominerende race så er der altså andre væsener der nu er
afhængige af os - hvad enten vi vil eller ej.

For øvrigt - hvad får dig egentlig til at skrive indlæg i en kattegruppe når
du ikke kan tåle katte, ikke har katte - og i bund og grund er uenige i alt
hvad vi siger herinde?? Kedede du dig?

Hilsen Tina - og tre sovende misser - der absolut ikke mener deres mor er
hellig
www.gizzemissen.dk

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 14-10-03 09:05

> [...]
når
> du ikke kan tåle katte, ikke har katte - og i bund og grund er uenige i

Grunden til at jeg skrev var for at "forsvare" Anita. Hun er min kæreste.
Hun sidder ofte lige bag mig i vores "computerrum" og vi snakker om alt,
hvad vi laver når vi er der. Inkl. at hun havde det rigtig skidt med at hun
blev skældt ud over, at hun nu igen prøvede at komme af med de her
killinger. Det kan da ikke passe, at hun skal have det skidt fordi hendes
familie ikke vil ofre en masse på kattene (ja, det bliver det jo til selvom
det "kun" er et par hundrede kroner for en neutralisering). De er i øvrigt
slet ikke dårlige mennesker, de går bare ikke så meget op i dyrene at de
betyder noget for dem.

Mange af jer herinde (ikke nødvendigvis dig) opdrætter katte og sælger dem.
Hvor ligger forskellen i det I laver og det I dømmer Anita og hendes familie
for? Man har for mange katte og prøver at finde et hjem til dem (at "jeres"
så hedder norske skovkatte og Maine Coon osv. er mig ligegyldigt). Sidste
gang Anita skulle af med nogle killinger kørte de landet tyndt for at
aflevere dem til folk, som alle er meget glade for deres små killinger og
sikkert også et eller andet sted er glade nok for, at de ikke også skulle
betale en masse til en opdrætter, som skulle have dækket udgifter osv. Anita
har hørt fra nogle af modtagerne af kattene og de er alle glade for at de
fik den lille mis og også denne gang har hun allerede kontakt til nogle
mennesker, som har snakket om at få en kat. Jeg synes da det er vældig fint
at der er mennesker derude, som går med ønsket om en kat og så får de en
gratis fra Anita i stedet for at skulle ud og betale jer for en.

Med venlig hilsen Kim (det hjalp at få sovet lidt på det

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 14-10-03 09:39

Kim skrev
<De er i øvrigt slet ikke dårlige mennesker, de går bare ikke så meget op i
dyrene at de betyder noget for dem.>

Hvis dyrene ikke betyder noget for dem, hvorfor har
de dem så ?? Man behøver ikke at være fanatisk
katteelsker og behandle kattene som sine børn
(tværtimod katte _er_ katte, ikke mennesker) men
hvis man har dyr bør man sandelig påtage sig ansvaret
for dem, både med dyrlægebesøg ved sygdom og
neutralisation, så man ikke bare bliver ved med at
tilføre nye uønskede killinger, som det kan være rigtig svært at finde gode
hjem til.

<Mange af jer herinde (ikke nødvendigvis dig) opdrætter katte og sælger dem.
Hvor ligger forskellen i det I laver og det I dømmer Anita og hendes familie
for? >

Forskellen ligger i at vi sørger for at vores katte er raske, får et
ordentligt foder, at katte som ikke skal bruges i avl bliver neutraliseret.
At både voksne katte
og killinger jævnligt bliver dyrlægechecket. Og sidst
men ikke mindst, så er vi indstillet på at beholde evt.
killinger, vi "producerer" ikke bare killinger for sjov
eller fordi vi ikke gider betale for neutralisation.

<Jeg synes da det er vældig fint at der er mennesker derude, som går med
ønsket om en kat og så får de en gratis fra Anita i stedet for at skulle ud
og betale jer for en.>

Selvfølgelig er det dejligt at der er katte for enhver
smag. Det jeg har det svært med er at ca. 2500 uønskede katte hvert år må
lade livet, fordi folk ikke
vil se i øjnene at det altså koster noget at have dyr.

Jeg synes at det er flot at Anita prøver at hjælpe, men
med sin hjælp fortæller hun blot sin familie at det er
okay _ikke_ at neutralisere kattene, for hun skal nok finde hjem til
killingerne, og det ville være en meget
større hjælp for alle parter hvis kattene blev neutraliserede. Forhåbentlig
kommer den nye katte-
lov til foråret, så er det ikke kun dyreværnsloven de
bryder, og så er der måske nogle der griber ind.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : maz

Dato : 12-10-03 20:21

Sidse wrote:
> Jeg ville også selv passe, hvis det var mig, men man kan ikke
> forlange af folk de
> er lige så vilde med katte som mig!
Det forlanger jeg skam heller ikke. Og jeg er sådan set ligeglad med om det
er en lille gråspurv, en hund, en grævling eller en lille killing, der
sidder på hendes terrasse. Og jeg er bedøvende ligeglad med om hun bryder
sig om dyr i det hele taget. Som ansvarligt menneske og borger, er det
hendes pligt at tage affære overfor et hjælpeløst dyr - uanset hvad ! DET
synes jeg du skal fortælle hende. Og nej, min harme er *ikke* rettet mod dig

> [...]
> at finde ud af hvad man gør.
> Dyrlægen sagde til hende at de godt kunne aflive den, men det vil hun
Nu kan jeg ikke huske hvad en aflivning koster, men det er altså ikke
alverden. Undskyld jeg siger det, men det er *fan'me* for dårligt, at hun
ikke vil betale de par hundrede kroner, det koster. Ellers må hun ringe til
kommunen i morgen tidlig, og bede dem dække udgifterne til aflivning.
Killingen skal i hvert fald ikke sidder dér! og lide.... Kommunen er den
ansvarlige instans.

Det undrer mig MEGET, at hun i det hele taget er kæledyrsejer. ???
Jeg er heller ikke vild med hunde, men stod jeg i lignende situation med en
lille hund (ell andet dyr), ville jeg da *aldrig* bare lade som ingenting og
bede andre om at "ordne" problemet....

> Jeg ved ikke hvad der sker med den, men nu må vi se hvad hun finder
> ud af. Bare husk på, det gør hende ikke til et dårligere menneske, at
> hun
> ikke kan lide katte!!

Nej, men det gør hende til et dårligere menneske, at hun ikke vil hjælpe et
dyr i nød - uanset om det så koster et par hundrede kroner eller ej!. Det
synes jeg du skulle fortælle hende. Og *det* gør mig harm - sorry ! (intet
af dette er møntet på dig, Sidse )

Maria

Fra : Jonas

Dato : 12-10-03 16:06

> [...]
noget?
> Det ligner en forvokset killing.
> Håber nogen har et råd, den befinder i Haslev på Sjælland.

Hej Sidse

Er der ikke mulighed for at du kan *overtage* missen indtil der fundet et
internat?
Det er synd for katten...den trænger til omsorg hurtigst muligt.

Jonas

Fra : Sidse

Dato : 12-10-03 16:12

> [...]
> internat?
> Det er synd for katten...den trænger til omsorg hurtigst muligt.

Det vil min kæreste ikke have, så det har jeg ikke.
Sidste år på samme tid tog jeg mig også af en, der gik dog kun 3 dage før
den var
afsat. Jeg tror heller ikke min egen kat ville synes om det, men måske
bliver det løsningen
hvis det ikke kan være anderledes!

sidse

Fra : zasha

Dato : 12-10-03 20:24

<klip hist og pist>

> Det vil min kæreste ikke have, så det har jeg ikke.
> sidse
</klip>

Godt så!!

*men var det min kæreste, var han forlængst vappet ud, men lad det nu ligge*

Men lad mig se nøgternt på det:
Katten har været hos din veninde *var det min veninde, var hun røget samme
vej som kæresten* i ca. 5 dage.
Så vidt jeg kan forstå har hun ikke fremlyst den rundt omkring, dvs. det
vides ikke OM katten er faret vild og rent faktisk har en ejer.

Mit forslag:
Du/hun ringer til Inges kattehjem og aftaler en dag den kan blive afleveret.
Så kan du/I lave en kombi-venindetur til Næstved (det tager kun 20 minutter
med DSB fra Haslev til Næstved, og Inges Kattehjem ligger på ruten ud til
Næstved Storcenter, så fra stationen, tager I bare bussen og springer af ved
Kalbyrisvej)

Plingeling, så har I fået en lille venindetur, og katten får et nyt hjem :)
Men husk at ringe først, da der kan være lidt ventetid iden de kan modtage
den. Din veninde kan vel nok fodre og passe den et par dage, evt. lave en
lille hule til den i en papkasse...

Du kan få nummeret hér:
Inges Kattehjem
Kalbyrisvej 160
4700 Næstved
Tlf. 70 20 35 50
Åbningstid: Hør telefonsvareren

Jeg mener at huske at den daglige leder (flink dame iøvrigt :) hedder
Helene...

Kan din venindeeller du ikke passe den indtil den kan modtages på Inges
kattehjem, så er du/hun velkommen til at komme til Vordingborg med den, men
der SKAL være aftale en dag med Inges Kattehjem, inden jeg vil modtage den i
midlertidig pleje.

Venlig hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

Fra : Sidse

Dato : 13-10-03 18:10

> *men var det min kæreste, var han forlængst vappet ud, men lad det nu
ligge*

Hvis jeg ikke havde haft ham, havde jeg nok haft en hel zoologisk have
herhjemme
idag, han er ligesom den ansvarsfukde og fornuftige, og det er jeg glad for.
Katten, er blevet fodret hele weekenden, og er idag afleveret hos en
bekendt, som vil tage sig af den
indtil min kollega har fre,lyst den i området.

Jeg har åbenbart fremstillet hende som en koldblodig kælling, det
er hun altså ikke, slet ikke, men hun visdste jo at hvis hun fodrede den,
ville
den helt sikkert blive hængende hos hende, derfor ventede hun et par
dage med at gøre det.

Jeg regnede nu nok med at hun ville blive mejet ned herinde, men pyt nu
med det, hvis ingen henvender sig til hende inden at par dage, kommer den
enten til Inges kattehjem, eller kattens værn.

Tak for hjælpen

sidse

Fra : zasha

Dato : 14-10-03 21:47

<klip hist og pist>
Hvis jeg ikke havde haft ham, havde jeg nok haft en hel zoologisk have
> herhjemme
> idag, han er ligesom den ansvarsfukde og fornuftige, og det er jeg glad
for.

Glimrende, bare du er glad og tilfreds
*jeg var eksploderet*

> Katten, er blevet fodret hele weekenden, og er idag afleveret hos en
> bekendt, som vil tage sig af den
> indtil min kollega har fre,lyst den i området.

Rigtig god plan! *smil*

> [...]
> ville
> den helt sikkert blive hængende hos hende, derfor ventede hun et par

Det er rent faktisk det råd man får hvis man kontakter en dyrlæge vedr. en
tilløber, jeg har selv fået det råd, som jeg dog ikke fulgte, da enhver
sulten sjæl, får mad og husly hos mig *pånær måske mennesker *GG*

> [...]
> med det, hvis ingen henvender sig til hende inden at par dage, kommer den
> enten til Inges kattehjem, eller kattens værn.

</klip hist og pist>

Går det helt galt, så står mit "opbevaringstilbud" ved magt

Held og lykke med missen :))

Fra : Søren

Dato : 11-11-03 12:48

> Det er rent faktisk det råd man får hvis man kontakter en dyrlæge vedr. en
> tilløber, jeg har selv fået det råd, som jeg dog ikke fulgte, da enhver
> sulten sjæl, får mad og husly hos mig *pånær måske mennesker *GG*

Så du forbeholder dig retten til at være selektiv i hvem du giver mad og
husly, men syntes at det er umenneskeligt at veninden forbeholder sig samme
ret ?

Hvis det ikke er dobbeltmoral ved jeg ikke hvad er.

/Søren