html kode
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-10-03 21:40

Hej alle
Jeg har brug for en html kode til et link, der både skifter mainframe og
toppen på en side ud på samme tid. Ved det kan lade sig gøre, kan bare ikke
huske hvordan.
Bruger Dreamweaver, hvis det gør en forskel.

Håber i kan hjælpe ... og at det er den rigtige gruppe for sådan et
spg.

--
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-10-03 22:27

Nina, Tender Tribes <NOSPAMnina@knus.dk> skrev:

> Jeg har brug for en html kode til et link, der både skifter
> mainframe og toppen på en side ud på samme tid.

Der er flere måder at gøre det på - læs mere her:

http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frames.html#Opdater

> Bruger Dreamweaver, hvis det gør en forskel.

Det gør ingen forskel.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-10-03 23:02

> Der er flere måder at gøre det på - læs mere her:
>
> http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frames.html#Opdater

Tak for det, men svaret var der desværre ikke. Det er ingen af de metoder
der står.
Jeg har engang set href brugt til at skifte både parent og top side ud, uden
brug af java eller link til ny frameside. Bare href et-eller-andet....

Nogle der har et bud?

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-10-03 00:07

Nina, Tender Tribes skrev:

> Tak for det, men svaret var der desværre ikke. Det er ingen af
> de metoder der står.

Det er nu de metoder der findes.

> Jeg har engang set href brugt til at skifte både parent og top
> side ud, uden brug af java eller link til ny frameside. Bare
> href et-eller-andet....

href="javascript... (svarende til onclick-løsningen)

- eller href="nyside", hvor nyside er i en anden ramme? Det er ikke
lige til at se hvilken ramme et link vil åbne i.

Jeg har aldrig hørt om andre løsninger end dem der er nævnt på FAQ-
siden, men hvis du finder et sted der bruger noget andet så send
endelig et link hertil.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-10-03 00:28

Det er ikke muligt.
De muligheder der findes er listet på den side du fik et link til.
Hvis det "bare" var href et eller andet var det den første løsning der
blev brugt (altså link til et nyt frameset).

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 12-10-03 10:04

> De muligheder der findes er listet på den side du fik et link til.
> Hvis det "bare" var href et eller andet var det den første løsning der
> blev brugt (altså link til et nyt frameset).

Jeg husker nok bare rygende forkert. Fandt den her :
og det er vist samme løsning som jeres.

Tak for svarene. Jeg vil se om den kan bruges.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 13-10-03 08:16

Nina, Tender Tribes wrote:

> Tak for det, men svaret var der desværre ikke. Det er ingen af de metoder
> der står.

Altså - man kan med serverside scripting (php/asp) bestemme hvad der
skal komme op i den enkelte frame, men det er næppe det du mener?

Det ville gøre at der skal parametre med i linket i stil med:
index.html?top=1&main=23

mvh (og et knus til Nina )

Jesper Brunholm