MB 123 larm bagfra
Fra : The Mann

Dato : 11-10-03 17:26

Hejsa NG

Har lige fået en Mercedes 123 årg.84 300 turbodiesel ind på
opperationsbordet

Der kommer en "floop floop"lidt dump i det, ved all slags kørsel selv i
frigear (ruller),nok lidt mere i V side.

Der er lige kommet nye dæk på ,og det ser ud til at der er nye
afbalancerings klodser på

Har en mistanke om støddæmperne ikke er 100% iorden,men kan de lave denne
lyd ??

Ellers en god WEEKEND til alle

The MANN

Fra : alexbo

Dato : 11-10-03 18:34

"The Mann" <
> Har lige fået en Mercedes 123 årg.84 300 turbodiesel ind på
> opperationsbordet
Det er ellers ude på vejen du kan stille dianosen.

> Der kommer en "floop floop"lidt dump i det, ved all slags kørsel selv i
> frigear (ruller),nok lidt mere i V side.
Er det et floop pr. omdrej.?
Gør det forskel at træde på bremsen?
Gør det forskel at aktivere håndbremsen?
Gør det forskel at slinge?
Gør det forskel at køre rundt i en rundkørsel?
Var lyden der også med de gamle dæk?
Hvad har du egentlig prøvet?

Jeg tror det er håndbremsen.
Støddæmperne tror jeg ikke på.

mvh
Alex Christensen

Fra : Aragorn

Dato : 11-10-03 23:27

Jeg har prøvet en gammel manta med flop lyde fra bagsiden af bilen, det
viste sig at baghjulslejeren ikke var spænt ordentlig ind, så i sving o.s.v.
der kom der lyde, prøv og se om det ikke er lejrene, held og lykke!

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 12-10-03 13:02

> Der kommer en "floop floop"lidt dump i det, ved all slags kørsel selv i
> frigear (ruller),nok lidt mere i V side.

> Der er lige kommet nye dæk på ,og det ser ud til at der er nye
> afbalancerings klodser på

Lyder sjovt..... Lyder lidt bekendt...

Hjulboltene - hvilke fælge sidder der på.

Huljboltene til alu-fælgene er længere end boltene til stålfælgene. Du MÅ
IKKE bruge boltene fra alu-fælgene sammen med stålfælgene - det smadre
håndbremsen. Hvis det er tilfældet vil bolten skrave på håndbremsen og blive
slidt i enden - selv en eneste bolt er nok. Pil boltene ud og se dem efter i
enden er de slidt skævt er problemet sikkert der. Pil skiven af og se
hvordan håndbremsen har det - hvis det er tilfældet skal håndbremsen
skiftes. Har selv lavet samme nummer - to gange faktisk.

Det kunne måske være svaret...

Mvh.
B. Madsen