Frostsikring af søtoilet
Fra : Henrik Prange

Dato : 11-10-03 18:10

Hej

Er der nogen der har gode råd mht. frostsikring af søtoiletter?
Jeg har fået fortalt at det er en god ide at hælde salat olie i - men senere
hørt at det ikke er en god ide alligevel, da det gør pakningerne hårde?!

Hilsen Henrik

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 11-10-03 18:43

?? Jeg hælder en sjat kølervæske i og trækker halvdelene ud, så jeg er
sikker på det er kommet rundt i systemet. Jeg ved ikke om det er den
smarteste måde at gøre det på

Jeg har glemt det 2 år. Det ene år sprang de en plastik studs, som jeg måtte
skifte. Det andet år skete der ikke noget. (andet end det var bundfrosent i
2 måneder)

/Bjarke

Fra : steen

Dato : 11-10-03 18:44

Henrik Prange wrote:
> Er der nogen der har gode råd mht. frostsikring af søtoiletter?

Andre steder bruger man frostvæske, så hvorfor ikke dér.?

hygge
--
steen
---

Fra : Henrik Prange

Dato : 11-10-03 23:29

"steen" <bondos@_PIST_paradis.dk> wrote in message

> Andre steder bruger man frostvæske, så hvorfor ikke dér.?

.... Det skulle misfarve ret meget!

Hilsen Henrik

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 12-10-03 00:16

Ja, men det tages af med en toiletbørste og lidt rengøringsmiddel ....

/Bjarkw

Fra : Dag Solbakken

Dato : 12-10-03 11:16

"Henrik Prange" <Henrik.Prange_vilikkehavenogetstøjiminmailbox_@image.dk>
wrote in message news:3f88836b$0$94859$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> ... Det skulle misfarve ret meget!
>
> Hilsen Henrik

Her i det kolde Norge med kuldegrader hele vinteren er det en selvfølge med
frosttvæske i søtoilettet. Det er helt problemfritt. Den holder både
toilettet og septik/holdingtanken fri for frostsprengning. 50/50
frostvæske/vand holder det frostfritt ned mot -20 grader - noe det nesten
aldri blit ombord - i alle fall så lenge båten ligger i sjøen. På land kan
det imidlertid bli riktig koldt ombord, men blandingen holder det frosfritt
likevel. Jeg bruker frostvæske i toilettet, i kjølsvinet og selvfølgelig i
motoren under opplag vinterstid.

Dag S