Servo på mercer
Fra : Aragorn

Dato : 11-10-03 15:37

Servo spørgsmål på en mercedes190E 2.5D aut. årgang87.

Servobeholderen, hmmm sig mig engang, hvor er min og max målerne henne???

Der var lidt væske i bunden, min kammerat sagde at der
var fjeder, der måske blev presset op når motoren startede, så beholdere
nblev fyldt med væske, eller noget i den retning, er det rigtigt? eller
skal beholderen være helt fyldt op????

vel???<<<<<

Lige i starten når bilen er startet, og jeg drejer rattet første gang, så
piver servoen et kort øjeblik, håber ikke det er fordi jeg har kørt med for
lidt væske i to dage nu...

Fra : Tom

Dato : 11-10-03 16:12

> [...]
> var fjeder, der måske blev presset op når motoren startede, så beholdere
> nblev fyldt med væske, eller noget i den retning, er det rigtigt? eller

Jeg synes du skal holde op med at spørge din ven om biltekniske ting
Nej den skal selvfølgelig være fyldt til MIN og MEGET gerne til MAX mærket,
det står også i instruktionsbogen hvordan man "aflæser".

> vel???<<<<<

Nej

> Lige i starten når bilen er startet, og jeg drejer rattet første gang, så
> piver servoen et kort øjeblik, håber ikke det er fordi jeg har kørt med
for
> lidt væske i to dage nu...

Det kan nås endnu

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mr.Unlock

Dato : 11-10-03 16:32

Jeg tror det er en rigtig gang lort den der mercer du har fået fingre i der,
håber meget for dig at du har fået en eller anden form for garanti på den,
Var det ikke lettere at skrive hvad du ikke mangler til den?
Servobeholderen skal være fyldt til ca 5 mm under toppen.-
Esben

Fra : Mr.Unlock

Dato : 11-10-03 16:39

Tillægs svar
Den rem der sidder derpå skal overhovedet ikke sige noget som helst, den
skal skiftes hvis den siger noget da den så er for slap og eller din
remstrammer er for slap i fjederen. pas på at gøre det rigtigt når du
skifter den se dig rigtig godt for da du nemt kan sætte den forkert på
,,rillerne skal i de hjul med riller, og bagsiden af remmen skal løbe på de
hjul der ikke har riller, husk også at slappe remstrammeren inden du
afmonterer remmen, den sidder fast øverst på topstykket og går gennem det
ved dieselfilteret, du bruger en skruetrækker til at slappe den sætte den på
plads med efter skift af remmen og 2- 13 mm nøgler til at løsne den bolt der
går gennem toppen.
Esben

Fra : Aragorn

Dato : 11-10-03 23:23

Hej Mr.Unlock, jeg er skam meget glad og tilfreds med merceren, hvis du
læser mine indlæg ordentlig igennem, ser du nok at det ikke er mangler med
bilen, men almen spørgsmål om hvordan man bedst udnytter sin nyindkøbte bil
bedst, da jeg er ny inde for den type bil, har jeg stilt nogle spørgsmål,ja,
og jeg har fået alletideres svar tilbage herinde fra nyhedsgruppen, og jeg
takker alle der har vist den mindste smule interasse. At bilen mangler lidt
servovæske, betyder da ikke at det er et lorte-køb jeg har gjort mig...
Remmen skal ikke skiftes nej, men tak for din forklaring alligevellet!

Fra : Rene´

Dato : 12-10-03 08:58

Du må ikke hælde bremsevædske på servoen, men du skal buge ATF olie
(automatgearkasseolie) det kan fåes i biltema for under 30 kr for en liter,
jeg vil tro der sider en målepind i låget på bøtten. jeg tror uden at vide
det at fylde op til 5 mm under kanten er lige i overkanten, du skal tænke på
at når olie bliver varm udvider den sig en del.

MVH Rene´