chipsetventilator ?
Fra : Lasse

Dato : 11-10-03 14:14

Hejsa
Hvad gør man med en chipsetkøler som ikke kan snurre rundt. Det er et ASUS
A7V266 mobo som kun er 1½ år gammelt. Kan man blot pille den af eller giver
det prob ?
Skal man evt kun skruge selve propellen af eller skal man klippe hele
kølerhuset af mobo'et ?

Hvad vil I råde mig til ?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-10-03 14:21

Lasse wrote:
> Hvad vil I råde mig til ?

Tag hele køleprofilen af, og sæt en lidt større Zalman profil på i stedet.
Det burde holde varmen på et acceptabelt niveau. Se på profilerne hos
studiedata.dk

--
Martin K

Fra : JK

Dato : 11-10-03 16:00

On Sat, 11 Oct 2003 13:13:51 +0000 (UTC), Lasse <lasse@lasse.> wrote:

> [...]
>det prob ?
>Skal man evt kun skruge selve propellen af eller skal man klippe hele

For at få chipset køleren af skal du tage bundkortet ud.
Man skal bare nive sammen 2 plastikspyd.

mvh

John

Fra : Lasse

Dato : 11-10-03 17:00

JK <junk@mailzone.com> wrote in

> For at få chipset køleren af skal du tage bundkortet ud.
> Man skal bare nive sammen 2 plastikspyd.

Fra forsiden er disse spyd fjederbelastet og man kan trykke dem ca. 1mm. Er
det virkeligt helt umuligt at få dem ud, uden at have adgang til bagsiden
af mobo ?
Jeg kan ikke lige lure afmonteringsprincippet fra forsiden, men skal
splitten trykkes sammen eller hvorledes ?
Takker

Fra : ct

Dato : 12-10-03 07:42

> [...]
> Jeg kan ikke lige lure afmonteringsprincippet fra forsiden, men skal
> splitten trykkes sammen eller hvorledes ?

Måske kan du klippe de sorte pinde over med en neglesaks eller lign., men du
vil så have et par stumper plasticben raslende inde i kabinettet bag
bundkortet. Men de gør jo ingen skade... Alternativt ud med bunkortet som
beskrevet tidligere...

Claus

Fra : Haar

Dato : 12-10-03 11:03

> Skal man evt kun skruge selve propellen af eller skal man klippe hele
> kølerhuset af mobo'et ?

jeg har samme bundkort og samme problem for ca 1/2 år siden, på dette kort
er der ingen grund til at have blæser på overhovedet, hvis du har bare lidt
flow i kabinettet. Jeg slukkede min blæser da den begyndte at larme en del
(tog bare stikket ud).
temp er nu mellem 25 og 30C.

dl Asus Probe, så kan du se om temperaturen holder sig inden for norm.

--
/ Haar